532 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Np22
Hier ook nog niet begonnen. Ze kan al best goed zitten maar voor mijn gevoe ...
Snap ik! Wij hebben hem vanavond voor het eerst in de stoel bij ons aan tafel gezet tijdens het eten. Maar hij zit nog niet zo stabiel en hangt wat naar de zijkant ook. Ik leg hem de komende weken dus nog lekker veel op zijn buik neer. Over 2 weken herbeoordelen :P
één jaar geleden
Hier ook nog niet begonnen ( komende week 6 maanden). Vind hem nog niet fantastisch zitten. Lastig wel want wil eigenlijk nu wel gaat starten. Merk dat tie er nu wel echt aan toe is. En hopelijk laat die dan een keertje 1 nachtvoeding vallen (van de 2)😆
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Jalad
Zijn er al mensen van start? :) Ik heb vandaag de kinderstoel besteld. Komt ...
Wij ook niet. Ze is nu 5,5 maand ze zit wel al heel stevig in de kinderstoel zelfstandig, dus doen dat nu elke dag een kwartiertje Max. Maar nog even wachten tot 6 maandjes. 5 januari gaan wij beginnen! Heb er nu al zin in 🙈
één jaar geleden
Als ze nog niet goed zitten is het heel slecht voor de rug om ze zittend neer te zetten (eigenlijk moeten ze zelfs zelf tot zit kunnen komen, maar dat doen sommige kinderen pas bij 10 maanden dus dan wordt het wel wat laat :).)
En daarnaast is het idd ook niet veilig, ze moeten echt stevig rechtop zitten en zich met de voeten goed af kunnen zetten op de voetenplank als ze zich verslikken. Tot ze dat kan wacht ik iig, ook omdat stevig zitten een teken schijnt te zijn van darmrijping. En die komt niet bij ieder kindje van de een op de andere dag als ze precies 6 maanden zijn ;). Ik ‘plan’ dus ook niet wanneer we gaan beginnen, ik zie wel wanneer ze zover is.
één jaar geleden
Hier gisteren broccoli. We zijn ietsje vroeger begonnen (begonnen als in ‘heel af en toe krijgt ze iets om te experimenteren’). Binnen een paar weekjes de echte start en dan op regelmatigere basis.
Ik raadt het boek of de Instagram van Rolinde De Meyer ook wel aan, staat vol goed (wetenschappelijk onderbouwd) advies.
één jaar geleden
Wij gaan denk ik morgen een eerste poging doen! Ik neem hem denk ik wel eerst nog op schoot, want vind het nog wat tegenvallen hoe hij in de stoel zit. Gek hoe dat gaat qua ontwikkeling. Van buik naar rug en van rug naar buik rollen deed hij respectievelijk al vlak voor 3 maanden en vlak voor 4 maanden. Had dus eigenlijk gedacht dat hij al wel goed in de stoel zou kunnen zitten nu ;) Zo zie je maar dat dat niets hoeft te zeggen.
Zijn er al meer gestart?
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Jalad
Wij gaan denk ik morgen een eerste poging doen! Ik neem hem denk ik wel eer ...
Wij gaan vanavond starten met broccoli 🤗 Ben benieuwd hoe ze reageert ❤️
Doen degene die gestart zijn eigenlijk in het begin na een fles en dan tijdens het avond eten alleen gewoon wat aanbieden? Of al snel ook s middags.
Ik vind het ook lastig met de opvang. Geven jullie dan zelf fruit/groenten mee goed gesneden? Of vertrouwen jullie op het personeel, al hebben ze daar vaak alleen “harde” groenten en fruit behalve banaan. Of laten jullie ze daar puree maken die de kleine zelf schept, lijkt me zo’n bende geven wat prima is voor thuis maar niet als je nog 8 kids hebt rondlopen.
één jaar geleden
Reactie op MomAy
...
Wij beginnen morgen juist in eerste instantie met lunch! Misschien als het een succes is ook meteen 's avonds, maar ik merk hier vaak dat hij aan het einde van de dag best moe is, dus kies voor het begin liever een moment uit dat hij sowieso nog energie heeft! Hier gaat hij niet naar de opvang, maar het zou er voor mij van afhangen hoeveel ervaring ze hebben, en of ze er echt met aandacht bij zouden kunnen zitten (zonder zich met het eten te bemoeien). Anders kun je natuurlijk ook voorlopig nog alleen melk geven op de opvang en de overige eetmomenten bewaren voor thuis totdat hij het eten zelf redelijk onder de knie heeft.
één jaar geleden
Reactie op MomAy
...
Ik heb bij de oudste ook op het kdv gewoon in stukken laten eten. Ze vonden het superleuk dus ik vertrouwde er op dat ze wel goed zouden opletten. Ik heb ze in het begin wel alleen fruit laten geven dat hij thuis al goed at en wat ook relatief veilig is: banaan en goed rijpe peer, kiwi en meloen bijvoorbeeld. Ook omdat ik zelf best wat allergieën heb dus zeker wilde weten dat hij er tegen kon, voor ze het daar gingen geven.
Avondeten deed hij toen nog altijd thuis, dus groente hoefde niet voor daar.
En ik ben in eerste instantie toen overigens begonnen met na een fles wat groente aanbieden in de avond (want overdag 4 dgn kdv). Toen dat goed ging in het weekend fruit overdag, en daarna dus ook fruit op het kdv.
Ben nu van plan het weer hetzelfde te gaan doen!
één jaar geleden
Reactie op Jalad
Wij gaan denk ik morgen een eerste poging doen! Ik neem hem denk ik wel eer ...
Nee klopt dat het niets zegt! Mijn oudste rolde met resp 9 weken en 13 weken, maar echt goed zelf gaan zitten deed hij pas met 8 maanden (en liep vervolgens met 9 maanden 😭).
De jongste begon ‘pas’ met 4 maanden te rollen maar zit nu (5,5 maand) al best stevig. Zelf tot zit komen doet ze uiteraard nog niet dus ik wacht nog even, maar ik vermoed dat ze dat eerder onder de knie heeft dan haar broer.
Ik houd het er op dat ze een stuk relaxter is dan haar broer, die had heel veel haast om de wereld te gaan ontdekken. Geen tijd om op 1 plaats te blijven zitten/liggen ;).
één jaar geleden
Onze kleine man vindt het eten allemaal zo lekker (we zijn pas 4 dagen bezig) dat hij ontzettend moet huilen als zijn lepeltje leeg is, of als het uiteindelijk op is… tips daarvoor? Hij is echt hysterisch… maar kan geen honger hebben want net ervoor twee borsten gegeven.
één jaar geleden
Reactie op Vinde List
Onze kleine man vindt het eten allemaal zo lekker (we zijn pas 4 dagen bezi ...
‘Lepeltje’ en ‘op’ klinkt niet als BLW :)? Maar is misschien wel de oplossing: lekker zelf laten eten, dan is hij er veel langer mee bezig en kan hij zoveel eten als hij zelf wil.
één jaar geleden
Drie weken geleden zijn wij begonnen. Tot nu toe broccoli, komkommer en bimi gegeven.
Gisteren hebben ze hem op de opvang een fruithapje gegeven 😱 dit, terwijl ik bij het wegbrengen nog had uitgelegd dat we de rapley methode volgen en als het thuis goed gaat, hij ook op de opvang zelf kan gaan eten.
één jaar geleden
Ik wil hier ook graag mee beginnen als hij 6 maanden is. Maar lees inderdaad dat ze zelfstandig moeten kunnen zitten. Als dit nog niet zo is bij 6 maand, wacht je dan daarop voordat je begint? Dus dan alleen nog bv/kv? En als je begint, je biedt dus meerdere groenten/fruit aan tegelijk toch? Zodat hij zelf kan kiezen en kijken hoeveel hij eet? Is het dan zo dat je het bijvoorbeeld zo doet: 1 reepje avocado, 1 stronkje broccoli en 1 reepje banaan? Of introduceer je het per 1 groente? Dit is iets wat ik niet echt tegen kom…