532 Reacties
één jaar geleden
Reactie op MBB85
Ah ok! Bij de BLW van Rapley is het zeker niet gepureerd, omdat kinderen he ...
Ja, dat is een goed idee! Dat gaan we eens proberen ❤️!
één jaar geleden
Avocado was een hit hier vandaag! Helaas was het net wat te rijp waardoor het wat lastig vast pakken was af en toe. Maar gewoon ermee spelen met zijn handjes vond hij ook erg interessant ;-) Volgens mij heeft hij ook een klein beetje doorgeslikt! Daarna even overal langs met de hogedrukspuit 🤪
één jaar geleden
Ik ben me wat meer aan het verdiepen in deze methode maar vind het heeeel spannend 🤨. We hebben een zoontje van 3 jaar die heel weinig verschillende dingen lust/eet en doordat ik lees dat deze methode ervoor zou kunnen zorgen dat je een betere eter krijgt ben ik wel erg nieuwsgierig.
Onze dochter is nu 5,5 maand dus eind deze maand gaan we beginnen met vast voedsel naast de bv. Ze kan op schoot redelijk zitten, nog niet zelfstandig in een stoel. Ze is de newborn set van de trip trap wel echt zat en probeert steeds omhoog te komen 🤪.
Nog meer mama’s die het eerst spannend vonden maar bij wie het nu wel goed en naar tevredenheid gaat?
één jaar geleden
Reactie op Ada3
Ik had als tip gezien dat je avocado in hennepzaad kunt rollen zodat ze bet ...
Ja klopt, maar had ik nu niet in huis! Heb ook zo'n 'crinkle cutter' om het met golfjes te kunnen snijden voor meer grip, maar deze was zelfs daar te zacht voor haha. Was echt papperig haast.
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Ik ben me wat meer aan het verdiepen in deze methode maar vind het heeeel s ...
Niet dezelfde ervaring (ik vond het niet spannend, ik denk doordat ik me goed had ingelezen en cursus baby EHBO had gevolgd). Is bij de oudste wel heel goed verlopen (superleuk zelfs), dus ik heb alleen maar zin om straks weer te beginnen.
Waar ben je bang voor? Wellicht kan ik wat zorgen wegnemen ;).
één jaar geleden
Reactie op MBB85
Niet dezelfde ervaring (ik vond het niet spannend, ik denk doordat ik me go ...
Mag ik vragen welke cursus je hebt gedaan? Ik ben een beetje zoekende! Dank alvast!
één jaar geleden
Reactie op LouiseLight
Mag ik vragen welke cursus je hebt gedaan? Ik ben een beetje zoekende! Dank ...
Ik heb deze gedaan: https://shop.rodekruis.nl/workshop-ehbo-aan-baby-s-en-kinderen.
Er is ook een online-only variant maar ik vond het klassikale deel met reanimatie oefenen enzo van toegevoegde waarde. Er zijn ook nog uitgebreidere: https://shop.rodekruis.nl/ehbo-cursussen?gbraid=0AAAAADtZ7B9lbKUGpbl34CG8N0bfW9ZgD&gclid=Cj0KCQiAtOmsBhCnARIsAGPa5ybrNJjv5C6M1uC_NimZo-n3ynrcstnqHiyNT8zyHkgY3CELnrNvOK8aAi5GEALw_wcB
één jaar geleden
Reactie op MBB85
Niet dezelfde ervaring (ik vond het niet spannend, ik denk doordat ik me go ...
Vooral voor verslikken! Is denk ik meer een gevoel dan dat ik dat echt goed kan verklaren. Zo’n EHBO cursus is wel een goede, ik wilde dat eigenlijk altijd al doen. Misschien is dit weer een goede aanleiding
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Vooral voor verslikken! Is denk ik meer een gevoel dan dat ik dat echt goed ...
Dat gevoel is lastig weg nemen, maar misschien dat het nog helpt als ik zeg dat kans op verslikken juist kleiner is als je meteen (en alleen) stukken aanbiedt ;)? De techniek is heel anders, en met kauwen is de kans kleiner dan met ‘slurpen’ dat er iets verkeerd schiet.
De EHBO cursus kan ik iedereen aanraden. Ik weet niet hoeveel ik nog weet in geval van paniek 😉, maar baat het niet dan schaadt het niet!
één jaar geleden
Heb hem hier vanmiddag nog eens pindakaas gegeven. Gister van m'n vinger laten sabbelen, vandaag een eigen (baby)lepel gegeven. Hij vindt het heerlijk! Vanavond nogmaals paprika gehad, lijkt hij ook erg lekker te vinden. Hij beet al echt een paar stukjes af. Volgens mij ook een klein beetje doorgeslikt! Ook 1 stukje eruit gekokhalst/hoest, dat deed hij heel goed. Daarna nog lepeltje Griekse yoghurt gegeven, vond hij ook lekker! Wat een leuke fase is dit :)
één jaar geleden
Reactie op Jalad
Heb hem hier vanmiddag nog eens pindakaas gegeven. Gister van m'n vinger la ...
Overigens: ik dacht dat yoghurt nog niet mag? In principe pas vanaf 1 jaar, al zeggen sommigen vanaf 8 maanden dacht ik. Maar nu lijkt me wel heel erg vroeg, of doe je dit op advies van iemand?
één jaar geleden
Reactie op Ada3
Waarom mag yoghurt nog niet? Volgens solid starts bvb mag het wel gewoon al ...
Ik kan het niet goed printscreenen, maar even naar beneden scrollen naar melkproducten: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes/wat-kun-je-beter-niet-geven-aan-je-kindje-.aspx#:~:text=Magere%20of%20halfvolle%20yoghurt.,maar%20de%20grootste%20melkbron%20blijft.
één jaar geleden
Reactie op MBB85
Ik kan het niet goed printscreenen, maar even naar beneden scrollen naar me ...
Da's wel vreemd, want zij spreken zelfs over magere of halfvolle, terwijl solid starts zelfs zegt van als je yoghurt geeft, zeker volle te geven.
https://solidstarts.com/foods/yogurt/
Ze geven er wel een kanttekening bij die ze hier uitleggen: https://solidstarts.com/milk-milk-alternatives-for-babies-toddlers/