532 Reacties

één jaar geleden

Een vraagje, eens je voor eerste keer iets aangeboden hebt, is het dan best elke avond iets te geven of hoeft dat niet per se?

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Zijn jullie met pindakaas en ei ook gestart vanaf 6 maanden en hoe hebben j ...
Ja, hier afgelopen weekend pindakaas aangeboden en vandaag voor het eerst ei. Pindakaas idd eerst van m'n vinger laten sabbelen. De dag erna van een babylepeltje die hij zelf kon vasthouden. Dat vond hij zelf ook erg leuk. Ei als reepje omelet aangeboden en dat ging ook goed, hij heeft ook echt wat doorgeslikt al meteen!

één jaar geleden

Reactie op Ada3

Een vraagje, eens je voor eerste keer iets aangeboden hebt, is het dan best ...
Überhaupt bedoel je? Je kunt best eens een dagje overslaan, dat is niet direct erg. Melk blijft de hoofdvoeding tot 1 jaar. En sommige dagen heeft je kindje er zelf gewoon niet zo'n zin in, dat kan ook. Maar ik probeer wel elke dag iets aan te bieden.

één jaar geleden

He hoi dames! Bij ons eerste zoontje hebben we deze manier van eten geïntroduceerd wat echt super goed ging. Ook nooit geen gekke dingen met verslikken/kokhalzen gehad. En hij is een mega goede eter en lust alles. Toch vind ik het nu super spannend met ons 2e zoontje. Kan iemand me even toespreken?🤣🙈

één jaar geleden

Reactie op Neirod1

He hoi dames! Bij ons eerste zoontje hebben we deze manier van eten geïntr ...
Wat leuk dat het zo'n goede ervaring was bij je zoontje? Wat vind je nu het meest spannend? Had je die spanning ook bij je zoontje?

één jaar geleden

Reactie op Jalad

Wat leuk dat het zo'n goede ervaring was bij je zoontje? Wat vind je nu het ...
Nee totaal niet! Gek he?! Ik weet het niet.. ik denk omdat mijn baby veel pittiger en opstandiger is dan de eerste 🤣 ben bang dat hij te druk doet omdat hij te graag wil. Heb hem vandaag mango gedaan , hij viel meteen aan als een wolf en wist precies wat te doen (is bijna 6 maand). De eerste vooral veel likken en rommelen en begon pas echt te eten vanaf 7,5 maand. Ik ben vooral bang dat hij zich verslikt. Heb juist recent ehbo gedaan, wat ik bij de eerste nog niet had.. maar toch niet zo vertrouwd als bij de eerste..

één jaar geleden

Reactie op Neirod1

Nee totaal niet! Gek he?! Ik weet het niet.. ik denk omdat mijn baby veel p ...
Misschien kun je dan starten met het geven van 'teethers' zoals mangopit e.d. Volgens mij helpt dat om je kindje te laten oefenen met kauwen, terwijl ze nog niet echt direct (veel) stukjes in hun mond krijgen waar ze zich in kunnen verslikken. Maar misschien is het ook gewoon een kwestie van vertrouwen laten groeien terwijl hij laat zien wat hij kan! Al geloof ik best dat temperament verschil kan maken 😅

één jaar geleden

Reactie op Jalad

Überhaupt bedoel je? Je kunt best eens een dagje overslaan, dat is niet dir ...
Oke dankjewel! Heb het gevoel dat we zomaar iets doen dus ben nog beetje onzeker 🙃 Gisteren hadden wij hier met ons hellofresh gerecht broccolini, dus heb daar eentje van opzij gehouden voor hem en dat gisteren voor eerst aangeboden. Ging goed! Niet dat hij er per se veel van binnen kreeg, maar begon het -na uitsmeren op tafel- toch in zijn mond te steken. Dan proberen we vanaf nu elke avond iets aan te bieden. Hij is nog net geen 6 maanden, we gingen dus eigenlijk wachten, maar hij staart ons het eten uit de mond dus is er wel echt klaar voor.

één jaar geleden

Hoi dames, Hier ook sinds kort een beetje begonnen. Ik bied dan een paar stukken van een groente of fruit aan maar ik merk dat hij nog niet zoveel interesse heeft in het opeten. Nog niet elke dag overigens. Hij kliedert wat en gooit het vaak op de grond. Ik vind dat eigenlijk best zonde van het eten en moet mezelf echt inhouden om niet in te grijpen. Hoe gaat/ging dit bij jullie in het begin? Hij is eind volgende week 6 maanden dus misschien wil ik onbewust te snel. Ik merk dat ik soms toch wat onzeker wordt als ik lees dat baby's al hele maaltijden eten.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op MamaLott

Hoi dames, Hier ook sinds kort een beetje begonnen. Ik bied dan een paar s ...
Hier is het ook nog meer proeven door middel van sabelen dan echt binnenkrijgen. Wat wel helpt is zelf heel overdreven stukjes afhappen en erop kauwen. Ook heeft een maisvinger geven geholpen met dat ze doorhad dat ze kon eten echt. Hier is momenteel komkommer en rode biet favoriet 🤗

één jaar geleden

Reactie op MomAy

Hier is het ook nog meer proeven door middel van sabelen dan echt binnenkri ...
Geef je echt al zo rauwe komkommer? Is dat nog niet te hard?

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Ada3

Ik geef rauwe komkommer maar dan zowat alleen het binnenste klein randje van het harde erbij. Zoals Solid start het aangeeft.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op MomAy

Ik geef rauwe komkommer maar dan zowat alleen het binnenste klein randje va ...
Overigens gooi ik de rest niet weg maar die stukken gebruik ik juist om aan haar te laten zien hoe ik het afhap en kauw. Ze heeft al meerdere keren te grote stukken afgehapt. Niet alleen van de komkommer maar ook biet een banaan maar dit werkt ze weer netjes haar mond uit.

één jaar geleden

Reactie op MamaLott

Nee niet ingrijpen! Het kliederen, voelen, knijpen en zelfs gooien hoort er bij. Hele maaltijden eten met 6 maanden is echt uitzondering. Dit was hoe hier na 8 maanden werd ‘gegeten’ 🤣 (hij at ook wel wat hoor ;))

één jaar geleden

Reactie op MamaLott

Dat is echt normaal! Hier wordt ook nog niet gegeten hoor, ja, af en toe per ongeluk een mini stukje misschien 😛 Hij is van 05-07. Ik ga ervanuit dat deze fase minimaal een maand duurt, en wellicht zelfs langer, en als het korter duurt is dat mooi meegenomen. Het ontdekken hoort er helemaal bij! Daar leren ze heel veel van. Eten is zoveel meer dan voedsel in je mond stoppen, kauwen en doorslikken!

één jaar geleden

Reactie op MomAy

Ik geef rauwe komkommer maar dan zowat alleen het binnenste klein randje va ...
Hier is komkommer ook een succes.

één jaar geleden

Reactie op MBB85

Nee niet ingrijpen! Het kliederen, voelen, knijpen en zelfs gooien hoort er ...
Ow en trouwens… met 11 maanden kreeg ik van het kdv te horen dat hij beter/netter at dan de 2-jarigen. Dus het kwam/komt echt goed ;)

één jaar geleden

Reactie op Ada3

Ik snij de komkommer in kwartjes/wedges en geef het met schil. Hij sabbelt/schraapt dan de binnen kant eruit.

één jaar geleden

Hier is ze ook heel gek op komkommer. Vooral nu met doorkomende tanden een hit als het uit de koelkast komt. Snij een plat stuk van circa 10. Ze eet er echt al van. En kan het echt prima. Maar die van ons eet ook echt al heeeeel veel weg🙈

één jaar geleden

Iemand een idee hoe je de kleine soep kan geven? Of is dat echt pas veel later aangezien het toch echt met een lepel moet.