532 Reacties
één jaar geleden
Hi mommy’s,
Mijn dochtertje is bijna 6 maanden. Ze kan wel zitten met hulp (op schoot of dat ze onze vingers vasthoudt) maar zodra we haar loslaten valt ze om. Kan ik dan als ze 6 maanden is alsnog wel beginnen om haar stukjes eten te geven of kan ik beter wachten tot ze zelfstandig rechtop kan blijven zitten?
Ben benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben.
één jaar geleden
Reactie op Insiee
Iemand een idee hoe je de kleine soep kan geven? Of is dat echt pas veel la ...
Eventueel in een open bekertje en dan een beetje helpen? Maar ik zou er zelf nog even mee wachten aangezien zoveel vocht de maag erg vult, terwijl ze die beter met melk kunnen vullen. Maar als je het vlak na een melkvoeding geeft zou je het kunnen proberen.
één jaar geleden
Reactie op Sammiek
Hi mommy’s,
Mijn dochtertje is bijna 6 maanden. Ze kan wel zitten met hulp ...
Wij zetten haar in dr wippertje en geven het dan aan.. werkt voor nu prima 😁 ze eet gewoon goed ook al kan ze dan niet helemaal zelfstandig zitten.
één jaar geleden
Reactie op Sammiek
Hi mommy’s,
Mijn dochtertje is bijna 6 maanden. Ze kan wel zitten met hulp ...
Je kunt eventueel op schoot beginnen, absoluut niet in een wippertje of de Newborn set ofzo doen, dat is erg gevaarlijk.
Zelf wacht ik tot ze beter kan zitten omdat dat ook een signaal van darmrijping schijnt te zijn.
VRIEND
één jaar geleden
Hoe doen mensen dat als je merkt dat je kindje echt meer wilt eten van een bepaald iets, was hier banaan vanavond, maar het gewoon echt niet lukt. Als ze lange stukken banaan heeft lukt het wel een stukje af te happen en dan sabbelt ze gewoon net zo lang tot ze het door kan slikken.
Maar als ze alles tot kleine stukjes heeft geknepen lukt dit natuurlijk niet meer want ze heeft die hand motoriek nog niet.
Ik leg dan wel een klein stukje op de uiteinde van de vork maar als ze de vork in haar mond krijgt. Wat ze harstikke goed doet. Heeft ze niet door dat haar mond goed open moet natuurlijk en dat ze moet happen. Nu dus ik het laatste stukje het stukje banaan in haar mond vanaf haar vork of ik leg een stukje banaan op mijn vingertop en ze pakt mijn hand en brengt mijn vinger naar haar mond. Maar “mag” dit dan ook volgens BLW?
Ze wordt zo boos en gefrustreerd anders als het niet lukt.
één jaar geleden
Reactie op MomAy
Hoe doen mensen dat als je merkt dat je kindje echt meer wilt eten van een ...
In haar mond leggen is niet echt blw denk ik.. maar ik gebruik sowieso ook nog geen bestek, lees dat jij over een vork spreekt. Ik leg gewoon het eten voor hem neer zodat hij het zelf kan oppakken en ik laat hem doen. Ik dacht dat het belangrijk was dat ze ook met handen kunnen voelen aan het eten.
één jaar geleden
Reactie op MomAy
Mijn zoontje vindt het soms ook nog moeilijk om dingen vast te houden en naar zn mond te brengen. Eigenlijk bij alles behalve eten gaat het altijd goed alleen hebben bepaalde dingen nu toch een te gladde structuur. Ik had gelezen dat als het niet lukt je het ook zelf vast mag houden en je kleine dan jouw hand kan vastpakken en het zo naar zn mond mag brengen. Zolang de baby maar beslist wat hij/zij eet, ookal is dit op deze manier met wat hulp :)
één jaar geleden
Reactie op MomAy
Ik bied het eten op een andere manier aan (banaan bijv in een stukje schil zodat vasthouden makkelijker is).
Ik kies ervoor om verder niet te helpen en geen bestek te gebruiken, omdat ik het voelen van het eten belangrijk vind en omdat bij dingen leren nou eenmaal ook frustratie komt kijken, dat is niet erg, sterker nog, daar leer je ook weer van.
één jaar geleden
Reactie op DTbaby
Hii ik vraag me af hoe groot (of klein) de stukjes moeten zijn? Ik wil met ...
Ik zou je aanraden de app solid starts te downloaden. Ik zoek daarin altijd op hoe groot de stukjes mogen zijn. Ze hebben ook dit artikel: https://solidstarts.com/safe-food-sizes-shapes-for-babies/
één jaar geleden
Hier gaat het verbazingwekkend goed en aan de luiers te zien slikt hij ook echt dingen door. We hebben al brocoli, pompoen, bloemkool, wortel, courgette, paprika, aardappel, komkommer, banaan, peer, kiwi en appel gedaan. We zijn nu twee weken begonnen.
Sochtends een korstje brood kaal of met 100% pindakaas of roomboter en stuk fruit. En savonds groentes (2 of 3 soorten per keer).
Tip: controleer na het eten wel altijd voorzichtig het gehemelte door met een vinger te voelen. Zo weet je zeker dat er niets zit geplakt wat later los kan komen.
Succes allemaal en geniet vooral van deze fantastische fase van onze kleine avonturiers die het leven ontdekken 💫
één jaar geleden
Iemand een tip voor een boek? Ben vooral benieuwd naar de achtergronden, met ook voordelen / nadelen benoemd en waar je op kan letten met starten.
Liefst met wetenschappelijke onderbouwing ☺️ is die van full rapley zelf een goede ?
één jaar geleden
Reactie op DTbaby
Hii ik vraag me af hoe groot (of klein) de stukjes moeten zijn? Ik wil met ...
Als je op de app solid starts kijkt kun je voor vrijwel elk voedingsmiddel zien hoe je het veilig kan aanbieden. Veel plezier!
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Iemand een tip voor een boek? Ben vooral benieuwd naar de achtergronden, me ...
Ik heb het boek van kleintjes gelezen. Prima boek, maar ik werd er een beetje moe van. Hij vindt zichzelf zo goed, maar dit is persoonlijk denk ik. Ik ben nu bezig met het boek van Rapley. Wel fijn dat dat wat minder streng is.
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Iemand een tip voor een boek? Ben vooral benieuwd naar de achtergronden, me ...
Ik vind het boek van Gill Rapley top! Laatste hoofdstukken haakte ik een beetje af en vond ik minder interessant, maar de rest van het boek vond ik heel helder en interessant!
één jaar geleden
Hier vandaag voor het eerst fruit (banaan) gehad. Dat was een succes! Ook echt wat van gegeten.
Heb nog geen luier weer gehad sinds afgelopen weekend.. Hij poepte eerst altijd wel 4x per dag, toen een tijd lang 1x per dag en sinds een week of 6 zit er minimaal 4 dagen tussen en komt er daarna een (of soms 2 achter elkaar) monster poepluiers. Dus nog geen inspectie kunnen doen verder 😂