532 Reacties

één jaar geleden

Onze meid krijgt al vanaf 4 maanden oefen hapjes, maar de laatste tijd wil ze echt alles zelf doen (zelf lepel vasthouden, zelf fles vasthouden). Net had ik een stukje appel vast en liet haar daar op sabbelen. Ze werd helemaal blij! Dus ga het liever vaker op deze manier aanbieden. Kan ik zomaar overstappen op Rapley terwijl we al met gepureerde hapjes zijn begonnen? Of kan je een combi doen?

één jaar geleden

Reactie op Gaabbx

Zooo leuk, verbaas me erover hoe goed dit gaat, vanmorgen at ze zo een halv ...
Hoe oud is ze? Wat zit ze mooi recht op!

één jaar geleden

Reactie op Hel1J

Onze meid krijgt al vanaf 4 maanden oefen hapjes, maar de laatste tijd wil ...
Over op Rapley kan niet meer, maar je kunt uiteraard wel beginnen met het geven van stukken eten (ze gaat immers niet eeuwig gepureerd eten ;)). Appel is alleen wel heel gevaarlijk, tenzij zo lang gestoomd dat je het tussen je vingers fijn kunt knijpen. Dus pas daar erg mee op! Al meerdere keren getipt hieronder: kijk eens in de app solid starts, daarin kun je per soort eten zien hoe je het het beste kunt aanbieden.

één jaar geleden

Reactie op MBB85

Over op Rapley kan niet meer, maar je kunt uiteraard wel beginnen met het g ...
Ik ken solid starts en ben bekend met hoe eten aan te bieden hoor :) het was even kort een paar seconden sabbelen op het stukje appel wat ik voor mezelf had gesneden. Mijn vraag was meer of ik gepureerd eten kan aanbieden en daarnaast ook losse stukken eten kan aanbieden.

één jaar geleden

Reactie op Hel1J

Ik ken solid starts en ben bekend met hoe eten aan te bieden hoor :) het wa ...
Ook in een paar seconden kan er een stukje in de luchtpijp schieten, juist bij kindjes die alleen nog maar gewend zijn om gepureerd eten naar binnen te ‘slurpen’ :). Appel heeft het grootste verstikkingsgevaar naast druiven en tomaatjes, just saying :). Maar uiteraard kun je gecombineerd aanbieden, dat is de manier waarop je overstapt van gepureerd naar ongepureerd lijkt me? Vanwaar je twijfel?

één jaar geleden

Reactie op MBB85

Ook in een paar seconden kan er een stukje in de luchtpijp schieten, juist ...
I know. Maar goed. Mijn twijfel kwam voort uit dat ik ergens gelezen had dat al je eerst met gepureerd voedsel begint, je kindje zich dan aanleert niet te hoeven "werken" voor z'n voedsel, wat verslikken kan veroorzaken als je stukken gaat aanbieden.

één jaar geleden

Reactie op Hel1J

I know. Maar goed. Mijn twijfel kwam voort uit dat ik ergens gelezen had da ...
Ja dat is volgens mij dus ook zo van dat verslikken, dat dat risico groter is als je begint met gepureerd (dat was precies ook wat ik bedoelde :)). Maar ja, je zult toch een keer ‘over’ moeten. En cold turkey van gepureerd naar stukken lijkt me lastiger dan via een combi, zeker als je al melk hebt afgebouwd. Zo lang je de veiligheidsmaatregelen in acht neemt qua bijvoorbeeld rechtop zitten en met voeten op de voetenplank, veilige bereiding van het eten enzo, dan komt het vast goed!

één jaar geleden

Reactie op Hel1J

Onze meid krijgt al vanaf 4 maanden oefen hapjes, maar de laatste tijd wil ...
Fijne vraag! Ben ook zoekende hoe en wanneer over te gaan vanaf gepureerd

één jaar geleden

Reactie op Hel1J

Ik ken solid starts en ben bekend met hoe eten aan te bieden hoor :) het wa ...
Kan interessant zijn: https://www.mamabaas.be/baby/eten/starten-met-vaste-voeding-het-papjes-stukjes-dilemma#:~:text=Een%20papje%20is%20gepureerd%20of,pap%20en%20dit%20vervolgens%20inlepelen.

één jaar geleden

Reactie op MBB85

Ja dat is volgens mij dus ook zo van dat verslikken, dat dat risico groter ...
Oke dankje voor het meedenken :) Ze zit in ieder geval goed in de stoel en al stevig met haar voetjes op het plankje. Dus kan morgen eens voorzichtig beginnen 👍🏻

één jaar geleden

Reactie op Ada3

Kan interessant zijn: https://www.mamabaas.be/baby/eten/starten-met-vaste-v ...
Dankje!

één jaar geleden

Reactie op Hel1J

Dankje!
Wij zijn begonnen met stukjes te geven, echt beetje random op gevoel, met solid starts als hulplijn. Maar ik ga ook papjes geven omdat dat in de opvang gegeven zal worden en wil dat eerst zelf introduceren. Maar daarmee wacht ik sowieso tot hij 6 maand is, voor geval mijn melkproductie dan zou afnemen door de hapjes. Hij is nu 5,5 maand maar dus toch begonnen met stukjes omdat hij er echt klaar voor is. Alleen krijgt hij daar nog niet veel van binnen, is nog vooral verkennen

één jaar geleden

Leuk om te lezen hoe elk kleintje weer anders is. Sommige eten dus meteen al super goed. Hier echt nog aan t verkennen en heel af en toe krijgt ze wel echt wat binnen, maar dat zijn maar kleine beetjes

één jaar geleden

Hier nog veelal verkennend, maar vanochtend eindelijk weer een poepluier en daar spotte ik broccoli in 😄

één jaar geleden

Bedankt voor de boeken tips! Heb die van rapley besteld, ben benieuwd 😃

één jaar geleden

Wij willen volgende week starten met kleintjes methode mits mijn zoontje rechtop blijft zitten in zijn stoel dus even afwachten 😄

één jaar geleden

Hier hangt hij nog steeds in de tripp trapp. Iemand nog tips? Van de week eens in een IKEA stoel gezet en daar zat hij veel beter in

één jaar geleden

Reactie op Purrie 1987

Hier hangt hij nog steeds in de tripp trapp. Iemand nog tips? Van de week e ...
Ook met kussentje in de rug? Als de IKEA stoel beter werkt, kun je die dan voorlopig niet gewoon gebruiken? Ik heb een Kinderkraft Enock (soort van Tripp Trapp). Hij zit er nu nog in met een gevouwen omslagdoek in zijn rug, maar ik merk dat hij zelf steeds beter zit, dus wellicht laat ik die binnenkort weg.

één jaar geleden

Kiwi en sinaasappel waren hier een mega succes. Mag straks wel in bad, want hij heeft het ook in zijn nek en haren lopen smeren 😆

één jaar geleden

Reactie op Purrie 1987

Hier hangt hij nog steeds in de tripp trapp. Iemand nog tips? Van de week e ...
Heb je al een stoelverkleiner geprobeerd? Heb er zelf nog geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat ze hierdoor iets stabieler zitten.