61 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter is van februari 2020 en heeft ook nog voeding voor het slapen gaan. Ook ik ben 7 weken zwanger en ervaar ook die pijn tijdens het voeden. Tandem voeden is niet mijn doel. Mijn doel was ook stoppen met 2 jaar😅

één jaar geleden

Nu 10 weken zwanger, maar net gestopt met de borstvoeding aan mijn kindje van 16 maanden. Ik vond het fysiek te zwaar worden, mijn productie kelderde enorm en tandem voeden zag ik sowieso niet zitten. Het is voor mij dus wel goed zo. Soms wel last van schuldgevoel omdat ik zeker niet gestopt was als ik niet zwanger was geworden. Tepels waren bij mij ook zeer gevoelig vanaf het moment dat ik zwanger was, maar dat wende wel. Succes! Mooi dat jullie borstvoeding geven!

één jaar geleden

Reactie op CCCCCCCCC

Nu 10 weken zwanger, maar net gestopt met de borstvoeding aan mijn kindje v ...
Schuldgevoel is zeker niet nodig. 16 maanden is al een hele prestatie! In welke week van de zwangerschap is je productie gekelderd? Ik merk hier nog niet veel van en vind de informatie over langvoeden en een nieuwe zwangerschap vrij beperkt

één jaar geleden

Wat leuk mede langvoeders! Mijn zoontje is net 2 geworden en ondertussen weer 7 weken zwanger na 2 miskramen. Morgen eerste echo, spannend! Zoontje drinkt nog 2x en dat is vooral als hij net begint erg gevoelig maar daarna gaat het wel :). Lijkt me fantastisch om tandem te kunnen voeden maar we zien het wel. Ik verwacht dat hij nog wel even wil blijven drinken maar wie weet verandert dat als er straks echt niets meer uit komt verder in de zwangerschap.

één jaar geleden

Reactie op Maya

Mijn dochter is van februari 2020 en heeft ook nog voeding voor het slapen ...
Oooh nog 2 maandjes! Je bent er bijna. Ik zie er ook wel een beetje tegenop om te stoppen. Ga de momentjes samen wel missen.

één jaar geleden

Leuk om mede "langvoeders" te treffen :) mijn kindje is nu 20 maanden en ben nu 10 weken zwanger. Aanhappen is weer even extra gevoelig, daarnaast merk ik verder nog niet iets van productie vermindering, ben wel benieuwd hoe het zal gaan. Had in 1e instantie in elk geval graag tot 2 jaar voeden in mijn hoofd, misschien langer en zie ook wel iets in tandem voeden. Vind het zo'n fijn momentje nog steeds .. Voed inmiddels wel veel minder dus weet ook niet of dat invloed gaat hebben op termijn. Heb een paar maanden geleden een missed abortion gehad, maar tijdens die zwangerschap ben ik wel gestopt met kolven, daar had ik toen ineens helemaal geen zin meer in. Was ook prima qua termijn en deed niks voor overige productie. Blijf het zo bijzonder vinden, dat je lijf dit allemaal kan.

één jaar geleden

Leuk topic:-) Zoontje is nu net 16 maandjes oud. Ik wil in februari of maart gaan stoppen met bv geven omdat mijn zoontje nog erg slecht slaapt. Ik zie het niet zitten om straks ‘s nachts 2 kids te moeten voorzien van borstmomentjes. Als mijn zoontje wel een vaste slaper was geweest had ik waarschijnlijk ook gewoon doorgegaan tot in ieder geval 2 jaar! Tepels doen ook steeds meer ‘pijn’, waarschijnlijk ook door de tandjes en omdat ie enorm hard zuigt😆 misschien ook last van minder productie? Borsten voelen in ieder geval nooit meer zo vol aan als voorheen

één jaar geleden

Leuk om wat over te lezen, ervaring van andere. Je kan er inderdaad niet veel van vinden op internet. Heb zoontje van 19 maanden, en nu 8.5 week zwanger. Behalve dat het inderdaad wat gevoeliger is merk ik verder geen keldering in productie of iets. Als mijn zoontje wilt blijven drinken dan zal het tandemvoeden aan de orde komen ja. Gaan het zien komende weken/maanden 😄

één jaar geleden

Ik ben momenteel 9 weken zwanger en geef nog borstvoeding aan mijn kindje van 8 maanden. Mijn vorige zwangerschap heb ik gevoed tot aan de geboorte, is toen vanzelf gestopt. Aantal keer nog wel gevraagd, maar vanwege spruw niet gedaan.

één jaar geleden

Ik ben momenteel 9 weken zwanger en geef nog borstvoeding aan mijn kindje v ...
Nu nergens last van. Maar vorige zwangerschap was wel erg pijnlijk.

één jaar geleden

Ik wilde ook graag tandem voeden, maar m’n zoontje van 11 maanden is 3 dagen geleden zelf gestopt met de bv.. vind het erg jammer, maar fijn dat het vanuit hem is gekomen.

één jaar geleden

Ik heb een dochtertje van bijna 18 mnd en geef ook nog meerdere keren per dag bv. Ik wil sowieso ook tot minimaal 2 jr doorgaan en miss wel langer. Wrs ga ik dus tandem voeden als dit lukt. Ik merk dat ons dochtertje echt tot rust komt door bv. Dat wil ik haar niet ontnemen.

één jaar geleden

Reactie op 1990daphne

Schuldgevoel is zeker niet nodig. 16 maanden is al een hele prestatie! In w ...
Weet niet meer precies, maar ik gok week 5 of 6 ofzo. Was toen heel moe en ook nog ziek, niet erg bevorderlijk voor de productie in mijn geval. Leuk om deze verhalen te lezen! Ik kon ook echt weinig informatie vinden over borstvoeding en een nieuwe zwangerschap.

één jaar geleden

Ik voed mijn zoon van 20 maanden ook nog steeds. Maar hij is het zelf aan het afbouwen naar mijn idee. We zaten nog op 2x maar het lijkt nu naar alleen de ochtend te gaan. Hij is leidend hierin, dus als hij er klaar mee is prima. Al had ik het ergens wel fijn gevonden om de 2 jaar te halen. Het deed de eerste weken zeer maar inmiddels niet meer (9 weken nu)

één jaar geleden

Reactie op EstelleGustavo

Leuk topic:-) Zoontje is nu net 16 maandjes oud. Ik wil in februari of m ...
Hier ook een slechte slaper van bijna 18 mnd. Ze sliep eerst echt alleen maar aan de borst. Sinds een paar weken doe ik in de nacht een shirt aan en probeer ik de nachtvoedingen af te bouwen. Ik vond dit heel moeilijk, want ik wilde haar dat eigenlijk ook niet ontnemen. Alleen precies wat je zegt: hoe moet dat dan straks als je er twee hebt... Ons dochtertje slaapt bij ons in bed, dus ipv aanleggen geef ik haar nu een knuffel als ze wakker is (soms even een liedje zingen). De eerste paar keer was ze boos en verdrietig omdat ik haar niet aan legde. Alleen inmiddels kruipt ze vaak uit zichzelf tegen me aan en heeft ze zelfs al een paar nachten doorgeslapen. Het lukt haar steeds beter om zelf in slaap te vallen. Ik geef haar wel nog bv voor het slapen en overdag. En moet eerlijk zeggen dat ik ook nog wel een paar keer toegegeven heb in de nacht als ik merk dat ze heel veel last heeft van haar tandjes, maar de nachten gaan echt al 10x beter. Miss dat zoiets ook zou kunnen werken voor je zoontje. Ik wilde het alleen maar delen. Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt!

één jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Hier ook een slechte slaper van bijna 18 mnd. Ze sliep eerst echt alleen ma ...
Heel herkenbaar, mijn zoontje van 19 maanden wilde ook vaak in de nacht getroost worden door te drinken. Hier hielp een t shirt aandoen ook. Kleine man slaapt ook bij ons. En merk ook dat die steeds beter zonder te drinken zelf in slaap kan vallen. En ook ik geef soms toch toe en laat hem drinken. Maar daarbij merk ik misschien dat mijn productie iets terugloopt, want voorheen dronk die dan 5 min en klaar en nu kan die gerust 30 min willen drinken. Dus probeer dat niet te veel te doen 🙈

één jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Hier ook een slechte slaper van bijna 18 mnd. Ze sliep eerst echt alleen ma ...
Oh wat een fijne reactie! Dit is inderdaad wat je hoopt wanneer je gaat stoppen. Ons zoontje slaapt ook nog half bij ons in bed. Zijn crib ligt precies naast ons bedje als een co-sleeper dus hij begint vaak de nacht daar en rolt dan vanzelf naar mijn kant toe. Hij wordt echt nog minimaal 3/4 x wakker voor een borstmomentje. Als ik het hem eventjes niet geef omdat mn borsten dan leeg voelen dan is het toch drama! Ik vrees echt om te stoppen omdat de nachten dan nog zwaarder zullen gaan, al is het maar voor even en kan het alleen maar beter gaan daarna. Hoe lang duurde het voordat de nachten beter ging bij jullie? En wat lief dat ze nu lekker tegen je aan gaat liggen🥰

één jaar geleden

Reactie op 1990daphne

Oooh nog 2 maandjes! Je bent er bijna. Ik zie er ook wel een beetje tegenop ...
Nee… ik ben er zelfs al ruim overheen. Mijn dochter word in februari al weer 3 jaar. Elke keer neem ik me een stopmoment voor en merk ik dat zij het emotioneel nog zo nodig lijkt te hebben… in deze chaotische tijd vind ik het fijn haar die veiligheid te kunnen blijven bieden. Tandemvoeden is niet wat ik wil… ik ben bang dat ik dan echt te veel van mijn lijf vraag (nu waarschijnlijk ook al tijdens de zwangerschap) maar tja… de grens schuift blijkbaar toch op. Zoals ik van een andere moeder hier ook net las: aanpassen op de kleine😊 we zullen zien. Goed om te lezen dat er meer moeders zijn doe nog lang doorvoeden. Voelde me helemaal vreemd hier in Nederland (buitenland is het veel normaler)

één jaar geleden

Ja, hier een zoontje van 8 maanden die op dit moment in een slaapregressie zit en zo'n 5 keer in de nacht komt. Wat ben ik blij dat ik nog borstvoeding geef en dat we samen slapen. Ik voed m en hij draait zich daarna vanzelf weer om, om te gaan slapen. Geen idee hoe ik het had getrokken als ik er 5 keer uit had gemoeten nu iedere nacht 🙈. Ik hoop dat mijn melk niet totaal opdroogt, en zo wel dat hij het droogvoeden accepteert. Hoe is de productie bij anderen nu je weer zwanger bent?

één jaar geleden

Ik ben momenteel 9 weken zwanger en geef nog borstvoeding aan mijn kindje v ...
Nieuwsgierig: had jij je gehele zwangerschap toen nog een goede productie?