987 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb nog nooit zo vaak nagedacht over stoppen als tijdens deze slaapregressie en sprong. Zoontje is nu 4 maanden. En tis echt zwaar nu 😮‍💨😮‍💨😮‍💨😮‍💨😮‍💨 hoe lang duurt die slaapregressie eigenlijk?

5 maanden geleden

Reactie op DTlove92

Ik heb nog nooit zo vaak nagedacht over stoppen als tijdens deze slaapregre ...
pittig hè! Volgens mij kan het heel verschillend zijn hoe lang het duurt. 1 week maar ook 6 (!!) weken. Ik bekijk het maar dag voor dag.. (of eigenlijk nacht voor nacht..) haha. Mijn dochter wil niet continu drinken snachts maar is wel echt lange periodes wakker. Bijv afgelopen nacht dan 00:30-2:15 aan een stuk. En dan nog een paar keer wat korter wakker. Nou je kan me echt opvegen hoor, ik lig gewoon om 20:00u in bed elke avond 😅

5 maanden geleden

Reactie op DTlove92

Ik heb nog nooit zo vaak nagedacht over stoppen als tijdens deze slaapregre ...
I feel you. En dan nog zegt er iets in mij dat ik vol moet houden… zit dan wel in de luxe positie dat het bij mij heel makkelijk gaat… Maar de sfeer in huis wordt er hier ook niet beter op. Vannacht was hij ook om de haverklap wakker, slaapt die weer in je armen, leg je hem weg, meteen weer wakker… doodvermoeiend… en dan zou sprong 4 hier toch op zijn eind moeten lopen op het moment😞 Combineer dat met een strontvervelende peuter puber die in zijn ‘ik ben bijna 3 en ik doe het lekker nie’ fase zit 🥲🔫 Super gezel

5 maanden geleden

Heeft iemand van jullie dit ook gehad toen jullie kleintje ziek was? Ik merk dat onze dochter gaat huilen aan de rechterborst. Is altijd mijn hoofd borst geweest dus denk dat het te snel gaat voor haar? Ze is namelijk enorm verkouden en benauwd. Ik zit te denken om deze maar af te kolven en dan in een flesje te geven. Ben benieuwd of er meerdere zijn die dit herkennen misschien?

5 maanden geleden

Reactie op Mandje000

Heeft iemand van jullie dit ook gehad toen jullie kleintje ziek was? Ik mer ...
Ja zeker dat is echt drama. Je kunt proberen om borstvoeding in het neusje te druppelen zodat haar neusje vrij komt. Mocht het echt heel erg worden dan kan je ook de huisarts vragen om neusspray 0,25 xylometazoline. Bij mij werkte steeds een paar slokken en even afkoppelen en op adem komen. Je hebt ook van die snot uitzuigertjes van otrivin. Werkt ook top maar wees voorzichtig met oorpijn

5 maanden geleden

Reactie op Lamunchi 🍋

Ja zeker dat is echt drama. Je kunt proberen om borstvoeding in het neusje ...
We hebben al die neusspray idd. En een ui bij bedje, borstvoeding die ik ook in neusje af en toe en met zo’n snot zuiger. Rechts wil ze gewoon echt niet vandaag. Net ook weer Max 2 minuten en dan voel ik het tsr en dan helemaal verslikken. Dan laat ze ook los maar wil dan ooo niet opnieuw aanhappen daar. Heb gekolfd vanmiddag maar hoop niet dat m’n productie aan die kant achteruit toe omdat ze nu maar paar minuten drinken en dan stopt.

5 maanden geleden

Reactie op Mandje000

We hebben al die neusspray idd. En een ui bij bedje, borstvoeding die ik o ...
Vaak komt het heel snel weer in balans. Veel kindjes vallen met ziekte ook wat af maar halen het weer in. Heb je erg last van je rechterborst; stuwing oid?

5 maanden geleden

Reactie op Lamunchi 🍋

Vaak komt het heel snel weer in balans. Veel kindjes vallen met ziekte ook ...
Ok. Vind het wel apart, heb dit nooit geweten. Ja inmiddels wel beetje doen. Maar borst is al sinds vanmiddag niet goed leeggedronken.

5 maanden geleden

Onze dochter van 4 maanden weigert out of nowhere de borst! Nog nooit meegemaakt dit omdat ze juist altijd gulzig is. Zelfs aanhappen wilde ze niet. Meerdere keren geprobeerd, met de hand geprobeerd beetje melk eruit te krijgen alleen haar huilen zorgde bij mij voor teveel stress, toen gaan lopen en proberen. Ze heeft een paar keer aangehapt en wat slokjes gedronken, maar verder was het enkel huilen huilen huilen. Ik ga nu rechts kolven en straks links aanbieden... Toevallig hebben we zo een afspraak met de lactatiekundige. Er is geen spruw te zien, ik ben niet zwanger of ongesteld, ook zie ik geen tandjes bij d'r. Hoort dit bij sprong 4 misschien? Ze is wel verkouden, maar dat is ze al weken al dan niet maanden. Ik schrik hier best wel van! Nu maar op bed gelegd want er viel geen land mee te bezeilen...

5 maanden geleden

Reactie op Aznag

Onze dochter van 4 maanden weigert out of nowhere de borst! Nog nooit meege ...
Oh vervelend zeg! Zou goed de sprong kunnen zijn. Mijn dochter weigert vaker de borst maar vooral rondom sprongen! Wat dan bij mij helpt is haar slaperig aanleggen dan pakt ze wel. Dus gewoon vanuit haar bedje als ze nog slaapt. Kan ook regelen zijn juist rondom de sprong. Misschien vind ze even dat er ‘teveel’ melk is. Hoe dan ook vervelend, ik ken je gevoel en het is echt niet leuk. 😘

5 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Oh vervelend zeg! Zou goed de sprong kunnen zijn. Mijn dochter weigert vake ...
Ja slaperig dronk ze afgelopen nacht wel... Pfff dit is echt niet leuk nee. Ook vermoeden wij dat haar slokdarm ontstoken is omdat ze veel spuugt en huilt ná de voeding. Misschien heeft dit daar ook mee te maken? Hiervoor hebben we over twee weken een afspraak met de kinderarts.

5 maanden geleden

Reactie op Aznag

Ja slaperig dronk ze afgelopen nacht wel... Pfff dit is echt niet leuk nee. ...
Oh wat ontzettend sneu! Blijft het spugen nog steeds, dit had je in het begin ook toch? Mijn kleintje spuugde in het begin ook veel maar nu alleen met de sprongen ook.

5 maanden geleden

Reactie op Mandje000

Heeft iemand van jullie dit ook gehad toen jullie kleintje ziek was? Ik mer ...
Soms gaat het bij mijn dochter ook te snel aan de rechterkant ze huilt dan ook en verslikt zich veel. Wat ik dan doe is haar in rugby houding voeden dan kan ze de stroom beter aan en verslikt ze zich minder snel?

5 maanden geleden

Heeft iemand misschien een tip? Ik heb sinds vannacht enorm erge buikgriep. Zelf onze zoon voeden lukt me niet. Ik kolf, maar heb de opbrengst is nu al een stuk minder. Ik houd namelijk geen water of eten binnen. Iemand dit ooit gehad en tips op men productie wat op peil te houden deze dagen..

5 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Oh wat ontzettend sneu! Blijft het spugen nog steeds, dit had je in het beg ...
Ja ze spuugt flink... Het leek even minder te zijn, maar nu toch weer meer. Ze huilt er ook vaak bij. Toch maagzuur dan denk ik. Ik heb gaviscon baby besteld en 11 december afspraak bij de kinderarts. Ik wil zeker weten dat haar slokdarm niet beschadigd is. Soms is het echt zo zielig... Net was de lactatiekundige tevreden gelukkig dus ze krijgt niet teveel lucht binnen bij het drinken. Is het spugen bij jou nu gestopt?

5 maanden geleden

Reactie op Aznag

Ja ze spuugt flink... Het leek even minder te zijn, maar nu toch weer meer. ...
Wat enorm sneu! Hier ook een spuger maar lijkt daar geen last van te hebben gelukkig. Bekijken ze de slokdarm van zo’n kleintje?

5 maanden geleden

Reactie op n2022

Wat enorm sneu! Hier ook een spuger maar lijkt daar geen last van te hebben ...
Dat kan met een inwendig onderzoek en dat kan op verschillende manieren, maar ik hoop dat het niet nodig is en dat mijn verhaal genoeg gaat zijn voor medicatie. Liever geef ik overigens geen medicijnen maar het duurt nu al zo lang...

5 maanden geleden

Reactie op Aznag

Onze dochter van 4 maanden weigert out of nowhere de borst! Nog nooit meege ...
Nou ze weigerde opnieuw rechts (ze krijgt één borst per keer) dus ik heb haar rechts aangelegd alsof ze de linkerborst kreeg en toen dronk ze wel. Geen handige positie voor mezelf aangezien ik ze dan met mijn linkerhand ondersteun en een kussen onder haar lichaampje moet leggen, maar ik vond het wel een overwinning dat het zo is gelukt. Eigenlijk heb ik ze dus gefopt. Onlangs had ik ook rechts een melkblaar waardoor er bijna niks uit kwam. Mogelijk weet ze dat nog? Hopelijk wordt het snel weer normaal. 😊😊

5 maanden geleden

Krijg je minder uit je borst met kolven als je een verkeerde maat borstschild hebt? De kleinere maat is onderweg (want ineens te groot?), en kolf nu echt kleine hoeveelheden + moeilijk TSR

5 maanden geleden

Reactie op KarelG

Krijg je minder uit je borst met kolven als je een verkeerde maat borstschi ...
Ja, de juiste maat borstschild is zeker van belang!