1386 Reacties

één jaar geleden

Pff ik ben in de loop van de dag ziek geworden en ik heb echt weinig productie. Vanochtend (nog op werk) kolfde ik 85 cc uit 1 borst de eerste sessie. Mijn dochter komt nu elke 1,5u. Op zich goed om op te krikken maar als je dan zelf niet fit bent.. pff 😵‍💫

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Pff ik ben in de loop van de dag ziek geworden en ik heb echt weinig produc ...
Ohhh sterkte!

één jaar geleden

Verdrietig… want op de opvang hebben ze vandaag 190 cc afgekolfde melk aan mijn dochter gegeven😢. 80 cc meer dan wat ze normaal krijgt... “Omdat ze nog honger had”, volgens de juf. Hebben jullie tips om nogmaals de juffen uit te leggen dat borstvoeding hoeveelheden anders zijn dan kunstvoeding hoeveelheden? En waarom dat zo is?

één jaar geleden

😔 menstruatie begonnen. Enorme productie dip😔 Al 2 flesjes afgekolfde melk bij gegeven vandaag. Vriezer voorraad gaat eraan. Iemand nog tips?? Om de productie omhoog te krijgen. Ze word echt woest als t ‘op’ is

één jaar geleden

Reactie op Cha-

Verdrietig… want op de opvang hebben ze vandaag 190 cc afgekolfde melk aan ...
Uit nieuwsgierigheid, waarom maakt het je verdrietig? Ik zou dat zelf namelijk prima vinden, maar misschien heb ik wat gemist? Is het omdat je bang bent dat vraag/aanbod uit balans raakt? Mijn zoontje (5 m) drinkt bij mij op verzoek (ongv om de 2/3 uur) maar op de opvang 3 flessen van 180cc. Lijkt goed te gaan

één jaar geleden

Reactie op MBRB

Uit nieuwsgierigheid, waarom maakt het je verdrietig? Ik zou dat zelf namel ...
Knap dat je dat gekolfd krijgt. Als richtlijn kijk ik naar de formule van la leche league. Mijn zoontje van bijna zes maanden krijgt op de opvang 3x120 ml. https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/

één jaar geleden

Reactie op Zeefjuh

😔 menstruatie begonnen. Enorme productie dip😔 Al 2 flesjes afgekolfde m ...
Ik zit in hetzelfde schuitje. Alleen dan niet vanwege menstruatie maar vanwege ziekte. Ze wordt ook boooos hier! Gisteren 50 cc extra gegeven dat ik nog had staan. Nu vooral heel veel aanleggen, zelf proberen goed uit te rusten en te eten en veeeeeel drinken. Heel veel drinken en proberen zoveel mogelijk te rusten / slapen (ja soms mission impossible met een baby en peuter haha) heeft mij altijd wel uit dipjes gehaald. Hoop nu ook 😒

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Ik zit in hetzelfde schuitje. Alleen dan niet vanwege menstruatie maar vanw ...
Pff echt he. Wij zijn hier ook ziek geweest dus wellicht dat dat ook niet mee helpt. Veel slapen is idd onmogelijk haha ga wel super vroeg naar bed. En zal proberen nog meer te drinken.

één jaar geleden

Reactie op Zeefjuh

Pff echt he. Wij zijn hier ook ziek geweest dus wellicht dat dat ook niet ...
Sterkte !! Hopelijk krikt je productie snel weer op. ☺️

één jaar geleden

Reactie op kar-lijn

Knap dat je dat gekolfd krijgt. Als richtlijn kijk ik naar de formule van ...
Aha ja precies! Mijn zoontje is iid al best zwaar, weet niet precies hoeveel hij nu weegt want cb is al even geleden maar met 3 maanden was hij al bijna 6 kg op alleen borstvoeding. Dus dan zou het bij ons met de formule anders uitkomen inderdaad . Misschien heb ik een klein schrokkopje 🙃

één jaar geleden

Mijn zoontje gaat morgenvroeg voor het eerst wennen op de opvang 🥹🥹. Hij gaat van 9-13 dus ik wil eigenlijk niet meer dan 1 voeding meegeven om ‘overvoeden’ te voorkomen (zoals ik dat bij anderen lees). Of moet ik er toch 2 meegeven? Van de andere kant: als hij niet te houden is ben ik er ook zo. Qua hoeveelheden ook een groot raadsel want hier thuis drink hij eigenlijk maar max ong. 110cc uit de fles…. Heb al bijna tranen in de ogen bij het idee dat hij morgen gaat. Wat word je toch een zachtgekookt ei als je moeder wordt 🥲🫠

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Mijn zoontje gaat morgenvroeg voor het eerst wennen op de opvang 🥹🥹. Hij ...
Ik heb op de opvang melk in de vriezer liggen. Ik heb melk ingevroren in een ijsblokjes vorm, de blokjes in een zakje gedaan en die ligt in de vriezer op de opvang. Dan kunnen ze altijd meer melk pakken als het nodig is. 1 ijsblokje is ongeveer 20 ml.

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Gewoon duidelijk afspreken hoeveel ze mogen geven. Je zou kunnen beginnen met 100 of 90. Ik geef liever een voeding teveel mee dan te weinig. Bij mij vertelde ze vorige week dat ze bepaalde richtlijnen hebben en dus niet binnen 2 uur weer een fles aanbieden, dus wellicht is dat daar ook. (Ik heb overigens ook alleen maar lof over ons kdv 😋)

één jaar geleden

Reactie op kar-lijn

Ik heb op de opvang melk in de vriezer liggen. Ik heb melk ingevroren in ee ...
Slim! Ik had zo’n plastic ijsblokjes zakje gevuld, maar vind dat toch niet zo handig. Invriezen in een harde vorm en dan in een zakje is misschien fijner!

één jaar geleden

Reactie op Zeefjuh

😔 menstruatie begonnen. Enorme productie dip😔 Al 2 flesjes afgekolfde m ...
Wat mij hielp toen ik heel ziek was geweest. Nakolven ! En baby ‘s nachts in bed want hij besloot ‘s nachts de boel op te krikken. Beste is je kindje. Je kan ook rechts, links, rechts, links voeden?

één jaar geleden

Reactie op MBRB

Uit nieuwsgierigheid, waarom maakt het je verdrietig? Ik zou dat zelf namel ...
Voor haar doen is dat veel te veel. Thuis drinkt ze als ik er niet ben, niet meer dan 110cc. Doordat ze haar op de opvang zo veel geven ben ik inderdaad bang dat vraag/aanbod uit balans raakt en dat ik het niet bij gekolfd krijg. En daarnaast vraag ik me echt af of ze echt nog honger heeft na een flesje van 110. Thuis heeft ze dat nooit, en gaat het om zuigbehoegte.

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Ah ik snap je gevoel helemaal!! Heel logisch ook volgens mij, je houdt zoveel van je zoontie die wil je helemaal niet missen. Hopelijk gaat het wennen fijn en voelt het voor jullie beide goed. Ik zou wel 2 voedingen mee geven. Stel hij wil gelijk al wat drinken, rond 9.30 dan zou hij zeker rond 12.30 ook weer wat willen? Misschien geen volledige voeding van 110 maar een beetje? Het is juist met wennen ook fijn als er gelijk voeding paraat is en hij niet bijvoorbeeld daar verdrietig over hoeft te zijn toch? Overigens heb ik ze bij onze opvang uitleg gegeven over therapeutisch voeden, ken je dit? Hiermee boots je zoveel mogelijk bv na en voorkom je dat je een flesje "leeggiet" en niet voldoet aan de zuigbehoefte. Melk bewaren in de vriezer mag bij onze kdv (helaas) niet, gek overal die verschillen, het kan bijvoorbeeld eens voorkomen dat de stroom er af gaat, de melk ontdooid zou zijn geweest en zij daar niet verantwoordelijk voor kunnen /mogen zijn legde ze uit (het zou mij gerust stellen dat er altijd voldoende is maar helaas dus niet op die manier..) Succes met het wennen, ga je ondertussen zelf al aan het werk (wennen ;)) of ga je even iets leuks doen voor jezelf om de tijd door te komen?

één jaar geleden

Reactie op Cha-

Verdrietig… want op de opvang hebben ze vandaag 190 cc afgekolfde melk aan ...
Oef ja dat zijn wel verschillen. Voeden ze therapeutisch op de opvang? Mogelijk dat dat kan helpen om meer aan de zuigbehoefte te voldoen?

één jaar geleden

Reactie op Jnfsfs

Ah ik snap je gevoel helemaal!! Heel logisch ook volgens mij, je houdt zove ...
Bedankt voor je berichtje! Ik denk dat vooral het idee dat ik hem achterlaat bij mensen die ik niet écht ken het gekst vind. Ook nog echt een super onrustige nacht gehad 😅. Normaal moet ik hem na 8-9 uur wakker maken en vannacht is hij wel 3x wakker geweest. Denk last van snot? Gek idd die verschillen. Hoe doe jij dat dan met ‘reserve’ melk? is dat dan verse melk en geef je die dan thuis weer als het niet op is? Lijkt me best lastig. Ofja, ik wil ‘m thuis gewoon het liefste aan de borst, zeker als ik (lang) van hem gescheiden ben geweest. Ik had wel een lijstje gemaakt met wat ik ging doen. Voornamelijk even naar het dorp en wat poetsen enz. Lekker praktisch 🤣

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Bedankt voor je berichtje! Ik denk dat vooral het idee dat ik hem achterlaa ...
Heel herkenbaar hoor! Bij onze opvang ligt wel melk in de vriezer. Dus mogelijk kan het wel. Ik weet nu dat hij aan 3 voedingen genoeg heeft. Dus dat geef ik mee. En het stelt me gerust dat er altijd een voorraadje is daar.