1386 Reacties
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Bedankt voor je berichtje! Ik denk dat vooral het idee dat ik hem achterlaa ...
En toch hebben die mensen altijd zo veel liefde voor die ukkies 🥰
Het is straks raar als je thuis komt. Dan is het ineens heel stil 😅
Hebben ze ook een ouderportaal waar ze ook het schriften en foto’s in bijhouden?
één jaar geleden
Heb echt een productiedip kolf net 60 links. Dochter heeft wel uurtje geleden ook kort twee minuutjes gedronken (rechts gestart). Normaal kan ik ‘s ochtends als ik wil 140-160 kolven aan 1 kant in 3-5 min 🤯🤯. Misschien heeft ze net toch ook wel veel gedronken stiekem 🤨Kolf nu dus maar beide kanten.. kolf al 4 keer op mijn werk zou eigenlijk voor de productie denk ik beter zijn om nu even 5 keer te kolven maar kom al zoveel tijd te kort. Stress werkt ook echt niet mee 😢 gelukkig heb ik genoeg in de vriezer maar toch voelt het niet fijn
Zouden jullie nog een keer extra kolven op werk ?
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Heb echt een productiedip kolf net 60 links. Dochter heeft wel uurtje geled ...
De hoeveelheden klinkt voor mij niet zo weinig eigenlijk. Ik kolf dubbelzijdig meestal rond de 105 ml.
Ik kolf op werk minder dan mijn zoontje op de opvang drinkt. Ik gebruik elke ochtend een haakaa op de borst waar mijn zoon dan niet drinkt en ik heb zo genoeg melk voor zijn opvangdagen. Misschien voor jou ook een idee?
één jaar geleden
Reactie op kar-lijn
De hoeveelheden klinkt voor mij niet zo weinig eigenlijk. Ik kolf dubbelzij ...
Ja snap ik. Ik kolf bijna altijd aan 1 kant omdat mijn kindje ook aan 1 kant drinkt. Dus ik kolf op mijn werk 2x links en 2 x rechts. Doordat ik twee dagen ziek ben geweest merk ik nu minder productie.
Heb nu vanochtend na die 60 links nog 25 rechts gekolft. Was wel vrij snel na de vorige voeding omdat ik toevallig een afspraak had waardoor ik eerder ging kolven.
Die hakaa is idd slim. Ik gebruikt dat normaal niet maar heb wel van die schelpen die ik op mijn borsten kan zetten om de productie wat op te krikken
één jaar geleden
Heeft iemand ervaring met borstvoeding in een difrax fles met speen of stand 2? Mijn zoontje ging vandaag voor het eerst naar de opvang en ipv zijn lansinoh fles met speen S hebben ze een difrax fles met speen/stand 2 gedaan. Klinkt voor mij nogal als een overgang en snelle speen?
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Heeft iemand ervaring met borstvoeding in een difrax fles met speen of stan ...
Zelf geen ervaring met die fles. Hier dr browns met een T speen. Waarom hebben ze die fles gegeven en hebben ze dat zonder overleg gedaan? Heb wel de ervaring dat ze een keer een maat 1 speen erop hebben gedaan ipv de P die ze had. Aangegeven dat ik dit graag in het vervolg eerst wil overleggen. Reden was dat de fles wel heel langzaam ging. Dit bleek uiteindelijk ook zo te zijn, maar 1 ging weer veel te snel. Nu met deze speen gaat het goed, doet ze er netjes 20 minuutjes over en is ze voldaan.
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Geen ervaring met beide flessen, maar begrijp ik goed dat ze niet zijn eigen fles hebben gebruikt maar een fles van hunzelf? Wat was de reden? (ik snap niet zo goed dat bij een 1e wen moment er gelijk zoiets wordt gedaan zonder overleg met jou?)
Hoe ging het verder? Heeft je zoontje het fijn gehad denk je? Fijne overdracht?
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Wij gebruiken de difrax fles met S speen. Bij mijn dochter dezelfde fles en ze heeft tot een jaar zelfs maat S gehad op de opvang
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Zelf geen ervaring met die fles. Hier dr browns met een T speen. Waarom heb ...
Omdat hij na 50cc weigerde en hij een soort van gefrustreerd scheen te raken. Ze hebben een fles van hunzelf gepakt idd. Nu ik erover nadenk had ik het fijner gevonden als ze het zouden overleggen idd…
één jaar geleden
Reactie op Jnfsfs
Geen ervaring met beide flessen, maar begrijp ik goed dat ze niet zijn eige ...
Ja dat begrijp je inderdaad goed. Als ik er nu zo over nadenk vind ik het inderdaad eigenlijk niet zo oké dat ze hun fles hebben gepakt zonder overleg.
Volgens mij heeft hij het wel leuk gehad, wel leuke foto’s enz. De overdracht was erg kort en een beetje ‘rommelig’? Niet echt officieel ofzo vond ik. Ook vertelde ze dat hij 5 minuten had gehuild in het bedje (kindjes slapen buiten, groene kinderopvang), en ik voel me al de hele dag schuldig dat hij daar alleen en hulpeloos in het bedje lag te huilen en niemand naar hem toe kwam. Tranen in m’n ogen terwijl ik dit typ 🥲. Van de andere kant begrijp ik ook wel dat ze niet 24/7 naast alle kindjes kunnen zitten.
Ik weet het allemaal niet zo goed….
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Is een maat S vergelijkbaar met bv. de stand 1 op zo’n 1-2-3 speen of hoe w ...
Ja maat S wel! Ik ken maat 2 eerlijk gezegd niet en heb het ook niet in mijn handen gehad. Ik wist niet dat er 1-2-3 spenen bestonden ook. Wij hebben gewoon zo’n simpele difrax S-vorm fles. Mijn zoontje is de grootste treuzelkont met drinken. Denk dat hij de afgekolfde melk niet heel lekker vindt dus hij doet er sowieso heel lang over.
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Omdat hij na 50cc weigerde en hij een soort van gefrustreerd scheen te rake ...
Ik zou dat even aangeven, denk dat het vanuit hen niet slecht bedoeld is geweest. Hier was het in het begin ook zo zoeken en wennen. Eerste weken dronk ze vaak niet eens 200cc over de hele dag daar. Een ritme hadden we ook echt niet. Dit is vanzelf goedgekomen. Ze drinkt daar nu 3x per dag een flesje van 130cc. Achteraf bleek het slechte drinken dus aan een te kleine speen maat te liggen. Op de opvang deed ze er langer over dan thuis, dus werd het te vermoeiend en raakte ze ook gefrustreerd. Ze is nu altijd blij en tevreden en slaapt er tegenwoordig ook heel erg goed. Ik was er in het begin zo onzeker over, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen.
Mijn advies zou zijn hoe din overleg te blijven met de opvang en hopelijk gaat het straks allemaal vanzelf met je kleintje❤️
één jaar geleden
Hoi allemaal,
Even een vraagje, mijn dochter is 9 weken oud vandaag. Heeft vorige week vier dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege rs virus. Ze had een sonde gekregen omdat ze de borst niet meer pakte vanwege de verkoudheid/benauwdheid. Ik ben toen om de drie uur gaan kolven en dat kreeg ze via de sonde.
Toen ze opknapte pakte ze de borst weer.
Uiteindelijk 2 volle dagen de sonde gehad. Thuis ging het daarna zoals voor de opname qua ritme en drinken.
Nu een week later is ze al 4 dagen echt super onrustig. Ze kan niet rustig liggen is niet comfortabel zo lijkt het. Drinkt mega onrustig en laat aan het begin vaak los. Terwijl de tsr snel komt. Ze drinkt minder lang dan normaal en erna blijft ze hele tijd kronkelen met lichaampje. Het valt me op dat ze niet echt meer boert na het drinken. Soms beetje spuug maar niet veel. Ze is verder wel “verzadigd” soms probeerde ik of ze nog wilde drinken maar wilde ze dan niet. Ze meld zich wel als ze honger heeft. Ik maak me beetje zorgen, weet echt niet of het wel goed gaat zo. Is dit “gewoon” een sprong? Of een regeldagen? In de nacht blijft ze ook onrustig ze ligt soms wel met haar oogjes dicht maar houdt zichzelf wakker. Moet zeggen dat er niet echt regelmaat in haar slaapjes zit. Heb nog een peuter die haar soms wakker maakt. Vaak valt ze op me in slaap na de voeding maar nu ook niet echt meer fijn.
Is dit herkenbaar bij iemand? Of heeft iemand tips. Twijfel zo erg, op dit soort momenten wil ik de bv opgeven m’n tepels doen zeer. De onrust maakt me onzeker. Ik weet niet wat er aan de hand is en dat vind ik niet fijn. Plus is het best vermoeiend omdat ik zelf ook weinig slaap en het probeer op te lossen.
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Van de week jou nog geantwoord hierop en vandaag hetzelfde meegemaakt... Mijn vriend heeft ons zoontje opgehaald dus ik las het in het schriftje. Ze hadden na afgelopen woensdag gevraagd of ik een maat 2 speen mee kon geven, omdat 1 te langzaam ging /niet goed dronk. Oké hier thuis wel oké maar prima. Vandaag dus een 2 mee, maar volgens hun wilde hij niet drinken. Ze hebben een fles van zichzelf gepakt (weet de maat van de speen niet) en dat ging goed. Nu ben ik bang voor een grotere maat speen... (ga dit uiteraard checken) op de Fb pagina Borstvoeding lactatiekundige lees ik terug dat een grotere speen sowieso niet nodig is bij bv ivm dat je tepels ook geen grotere gaten krijgen in loop van de tijd (haha beelddenker zie het al voor me...) maar ik vind het natuurlijk belangrijk dat hij goed drinkt, tegelijkertijd voelt het vervelend dat ze zomaar iets doen zonder even te overleggen (ik geef steeds heel erg aan dat als er iets is ze gewoon even kunnen bellen) vind het al zo lastig om hem los te laten, voelt onnatuurlijk. Misschien denkt iedereen "waar gaat het over" maar ik vind het toch een dingetje.
één jaar geleden
Reactie op Jnfsfs
Van de week jou nog geantwoord hierop en vandaag hetzelfde meegemaakt... Mi ...
Ik lees echt vaak te weinig ervaring met gekolfde melk op kinderdagverblijven zeg.. Opwarmen in de magnetron, grotere spenen 🙄 Klopt wat je zegt.. De tepel wordt ook niet groter. En voor borstvoeding moeten ze ook hun best doen. Is het een kwestie van tijd te kort?
één jaar geleden
Reactie op Jnfsfs
Van de week jou nog geantwoord hierop en vandaag hetzelfde meegemaakt... Mi ...
Snap helemaal wat je bedoelt. Heb die avond van zijn wendag ook een mail gestuurd met dat ik het fijn zou vinden als dit overlegd wordt vóórdat ze zoiets doen.
En dat van die grotere gaten in je tepels hahaha, maar klopt wel!! Ik heb dus nu thuis een difrax met 1-2-3 speen geprobeerd en op zich drinkt hij netjes (niet te snel), maar thuis raakt hij ook na 70cc helemaal overstuur. Misschien is het ook de sprong, maar flessen worden geloof ik toch niet perse z’n hobby.
Ben wel van mening dat ze zulke dingen even mogen overleggen en als ze dat niet doen mag je dat best even aangeven. Je moet je zoontje wel met een gerust hart achter kunnen laten, dat wordt voor mij ook nog wel een ding.