1386 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Riess
Ik lees echt vaak te weinig ervaring met gekolfde melk op kinderdagverblijv ...
Ik snap uiteraard dat ze niet zoveel thuis hebben voor mijn zoontje als ik thuis heb alleen voor hem, maar vind dat tijdgebrek nooit een excuus mag zijn voor ‘slechtere’ zorg. Ik heb ook duidelijk gezegd dat de melk die ik in de vriezer straks achterlaat een escape is en ik niet wil dat er hele grote hoeveelheden gegeven worden als dat niet de afspraak is.
één jaar geleden
Reactie op Riess
Ik denk niet alleen tijd te kort, maar ook het gebrek aan ervaring en kennis. Mijn dochter drinkt koud uit de koelkast, dus zijn ze geen/weinig tijd kwijt met het flesje klaar maken. Wel merk ik dat kennis en ervaring ontbreekt, omdat het vaak vergeleken wordt met kunstvoeding hier op de opvang. Mijn dochter is ook de enige in haar groepen die moedermelk krijgt. Vandaag bij het wegbrengen kwam even ter sprake dat ze vorige week twee flessen op had vanwege het vele slapen. Toen zei een andere leidster: 'dat is ook de bedoeling hé, steeds minder flesjes'. Wel op een normale en vrolijke toon. Hierop gaf ik aan dat ik nog op 7-10 voedingen op een dag zit en dat dit heel normaal is met borstvoeding tot zeker een jaar of zolang als je borstvoeding geeft. Daar stond ze wel van te kijken en wist ze oprecht niet.
één jaar geleden
Reactie op Riess
Eigenlijk bizar toch..
Ik vind wel meer dingen bizar die ik tegenkom wat met borstvoeding te maken heeft. Hoe vaak ik al niet de opmerking heb gekregen of het niet tijd wordt om te stoppen, hoe ik het voor me zie als ze ouder is, tandjes heeft, of dat ik op een verjaardag voed en de opmerking krijg dat het wel heel ouderwets is borstvoeding an zich, maar live en openbaar voeden al helemaal. Voor mij is het de eerste baby, maar mijn wens is altijd geweest om borstvoeding te geven (na heel wat werk verzetten en flink doorzetten blij dat het ook mag lukken nu).
Ik heb nooit geweten dat het niet meer 'normaal' is om te doen. Ik vind alle vormen van voeden normaal en maak zelf ook nooit opmerkingen tegen iemand die kunstvoeding geeft. Waarom zou ik🤷🏼♀️
één jaar geleden
Hi! Ik merk dat ik momenteel erg onzeker ben qua at voedingen per dag + hoeveelheid flesje naar de gastouder.
M’n dochter is 22 weken, Ik voed nu 4x daags. Als ze later op de avond/‘acht komt krijgt ze extra, maar dit komt eigenlijk bijna niet voor.
Wanneer ze naar de gastouder gaat krijgt ze 165 ml.
Vrijdag naar het cb dus dan zal ze ook weer gewogen worden, ik denk dat ze nu rond de 7 kg weegt.
Hoeveel voedingen krijgt jullie kleine van rond deze leeftijd?
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Ik vind wel meer dingen bizar die ik tegenkom wat met borstvoeding te maken ...
Wow bizar dat soort opmerkingen. Ik voed mijn zoon ook openbaar, al wordt het wel moeilijker qua afleiding nu, maar heb gelukkig nog nooit opmerkingen gekregen. Eigenlijk alleen een paar keer gehoord ‘eigenlijk zie je er ook niks van zo he’, en mensen uit mijn directe omgeving/vriendinnen die verwonderd zijn over waartoe je lichaam in staat is etc.
En inderdaad, eigenlijk is niks zo ‘normaal’/natuurlijk als borstvoeding geven. Ik vind het wel heel erg jammer om te horen dat de mening van de maatschappij hierover veranderd is. Wat je er van denkt mag je overigens zelf weten wat mij betreft, maar opmerkingen maken…. 😵💫
één jaar geleden
Reactie op mariskadeb
Hi! Ik merk dat ik momenteel erg onzeker ben qua at voedingen per dag + hoe ...
Hier 20 weken en 7,2 kilo.
6 à 7 voedingen per dag van 120-150 cc, ligt er ook gewoon een beetje aan hoeveel ik gekolfd heb.
Tijden zijn meestal ongeveer: 7u 10u 13u 16u 19u 22u (droomvoeding)
Ik geef meestal 2 voedingen mee naar de opvang. Ik probeer het zo te timen dat ik op de opvang een voeding live doe. Of bij het brengen of bij het (vroeger) halen. Die luxe en vrijheid heb ik op m’n werk, dus dat pak ik dan nog even zo aan. Schijnt ook goed te zijn volgens de lactatiekundige omdat ik dan de bacillen opvang die er rondhangen en ik antistoffen aanmaak. En het is even een mooi ontprikkelmomentje.
één jaar geleden
Reactie op Riess
Opwarmen in de magnetron 🙃omg.
Bij mij begonnen ze ook meteen over een grotere speen. Hebben die wel toen nog aangeschaft en getest hier maar ze verslikt zich continu met die speen 😁.
En ze vinden het maar gek dat we de voeding koud geven (uit de koelkast). Heb wel het idee dat ze echt wel hun best doen om mee te gaan in wat we willen, maar dat ze door weinig ervaring gewoon soms wat meer uitleg nodig hebben.
één jaar geleden
Reactie op mariskadeb
Mijn dochter is 21 weken (geboren 40+6) en drinkt meestal 7x. Bij opvang / oppas / papa drinkt ze 3-4 flesjes van 100-130 cc. Ze is 6,7 kg (geboren 4,1kg).
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Opwarmen in de magnetron 🙃omg.
Bij mij begonnen ze ook meteen over een g ...
Dat opwarmen in de magnetron doen ze bij ons ook… maar ze zeggen dat het dan geleidelijker warm wordt in hun nieuwe magnetron dan au bain marie want dan worden de buitenkanten te warm.
(???)
Dan heb je of:
1: veel te heet water gebruikt
2: niet gezwenkt
3: beide
Twijfel of ik er nog wat van moet zeggen… ik wil ook niet te veel ‘zeiken’ en denk dan: hij gaat maar 2 dagen naar de opvang en de rest doen we wél zoals het moet…
één jaar geleden
Wat vervelend om de berichten te lezen!
Hier denken ze wel mee. Ze vroegen ook over 2 keer opwarmen, nieuwe richtlijn en of we daarmee akkoord waren ja of nee. En als hij melk niet had opgedronken of ze dat moesten bewaren voor bijvoorbeeld een badje.
Heb ook gezegd dat het rustig aan verwarmd moet worden en op een foto die ze gemaakt hadden stond de flessenverwarmer ook zo. (Ik ga uit van het goede).
Men zoontje lacht altijd naar ze als ik hem breng, dat doet goed.
Ze zijn ook nog niet begonnen over waarom hij geen hapjes ofzo krijgt. Volgen daarin ons.
Volgens mij ben ik wel een van de weinigen daar die bv mee geeft, want alleen mijn melk staat in de koelkast daar. (Hij gaat 3 dagen).
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Dat opwarmen in de magnetron doen ze bij ons ook… maar ze zeggen dat het da ...
Hm.. zucht. Bij twijfel wel doen? Haha. Uiteindelijk kan je niet alles in de hand hebben wat er daar gebeurt helaas. En snap je gevoel van het zijn maar twee dagen. Mijn vriend vindt het ook lastig om dingen aan te geven maar ik denk ja hallo ik kolf niet voor niets al die melk bij elkaar 😁
Ik weet niet beter dan dat je hotspots kan krijgen in de magnetron. Hierdoor worden sommige delen van de melk veel warmer dan andere met oa risico op verbranden. Ze zullen vast wel opletten maar dit zijn toch een beetje standaard dingen.. verder weet ik niet exact wat de nadelen zijn maar ik denk dat je wel al snel te warm gaat zitten waardoor eiwitten stuk gaan. Met poeder melk maakt dat natuurlijk niet uit. waarom zou au bain marie niet gaan. Vind het bijzonder :p
één jaar geleden
Reactie op n2022
Wat vervelend om de berichten te lezen!
Hier denken ze wel mee. Ze vroege ...
Wat fijn dat het zo ook kan!
één jaar geleden
Reactie op mariskadeb
Hier 6/7 voedingen per dag. Grote man van 8,6 kilo 68,6 cm (21 weken)
één jaar geleden
Ik verbaas me wel over hoe ze geen idee hebben van bv.
Vandaag is mijn dochter (mnd) voor het eerst gegaan. Super lieve meiden maar ze hebben echt geen idee.
K HD vandaag 2 voedingen (vers van gisteren) mee en 1 was over. Ze gaat do weer dus ik zei laat maar staan. Toen zei de 1 ik weet niet of we het dan nog mogen geven. Ik zo inprincipe mag het 8 dagen. Zij aan een ander vragen die zei nee mag maar 24 uur🙈 k zo ja das als het uit de vriezer komt dan kan ik niet eens de gekolkte melk van gisteren mee geven hoe dan?? Toch even opgezocht nu riepen ze 3 dagen. Nou ik schrijf er wel een andere data op🙈
2 keer opwarmen doen ze dan weer wel.
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Hm.. zucht. Bij twijfel wel doen? Haha. Uiteindelijk kan je niet alles in d ...
Ja ik ga denk ik maar een soort van lijstje maken als hij voor het eerst gaat? Want ik breng hem ook nog niet zelf weg die dag.
Jammer he? Dat gebrek aan kennis juist bij de kdv. Borstvoeding is zo mooi, zonde dat de maatschappij er anders naar gaat kijken
één jaar geleden
Reactie op Zeefjuh
Ik verbaas me wel over hoe ze geen idee hebben van bv.
Vandaag is mijn doc ...
ja dat is bij ons idd ook. Zij hebben strenge(re) richtlijnen.
Ik zet de datum van de dag dat mijn kindje gaat + naam kindje erop. (Zo willen ze het). Ik dacht dat zij ook drie dagen Max aanhielden nadat het was gekolft. Maar goed zij weten niet wanneer ik het kolf 😋😋.