1386 Reacties

één jaar geleden

Een borst voelt helemaal soort van beurs. Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Net alsof er allemaal blauwe plekken ‘in’ zitten

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Een borst voelt helemaal soort van beurs. Hebben jullie dit ook wel eens ge ...
Ik had dit de eerste 3 maanden ofzo. Ineens was het voorbij van de één op de andere dag. Is het maar één borst? Heb je geen knobbel ergens (beginnende borstontsteking)?

één jaar geleden

Reactie op Jalad

Ik had dit de eerste 3 maanden ofzo. Ineens was het voorbij van de één op d ...
Ja alleen rechts. Ik twijfel idd of er toch iets zit van een knobbel. Heb wel eerder verstopt melkkanaaltjes gehad dat voelde wel anders, dan voelde ik echt een bonk melk zitten. Nu meer als ik er zelf bijv per ongeluk tegen aan kom of bij aankleden dat het ongemakkelijk voelt. Ze heeft ook flink geregeld afgelopen dagen doordat ik ziek ben geweest misschien is dat het ook wel. Zal ff in de gaten houden of er toch nog iets van een bobbel komt en evt ibuprofen gaan slikken

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Een borst voelt helemaal soort van beurs. Hebben jullie dit ook wel eens ge ...
Las dat je ook ziek was geweest. Ik was laatst ziek geweest en toen kreeg ik ook een borstontsteking. Begon bij mij ook met beurs gevoel en toen ging het snel naar heel veel pijn en rood van ontsteking. Ibuprofen zorgde ervoor dat het binnen 2-3 dagen weg was!

één jaar geleden

Reactie op Michelle Hol

Las dat je ook ziek was geweest. Ik was laatst ziek geweest en toen kreeg i ...
Goed om te weten! Kan dus zeker zoiets zijn. Ik ga ook weer ibu nemen! Dank

één jaar geleden

Hoe drinken jullie kindjes uit de fles? Hier dus op aanraden van kdv na wenochtend difrax 123 fles op stand 2, maar thuis drinkt hij maar 50-70cc uit de fles. Ik zit op 6 a 7 voedingen (meestal 6) dus lijkt me erg weinig. Bij de oefenochtend zou hij wel 120cc opgedronken hebben uit die fles. Maar hier dus na de helft echt weigeren…

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Hoe drinken jullie kindjes uit de fles? Hier dus op aanraden van kdv na wen ...
Ik heb even teruggezocht toen mijn kindje net naar de opvang ging (ruim 3 maanden oud) dronk ze de eerste keer opvang 75-110-80. Dag erna bij papa 60-100-130, dag daarna bij opvang 110-110-90-90. Daarna bijna altijd 100 of meer, maar ook weer uitschieters dat ze dan 90-90-70-90 drinkt. Ik geef meestal 7 voedingen per dag. Heb wel het idee dat het eerst even wennen was en ze dus vooral in het begin kleinere flesjes dronk.

één jaar geleden

Ik wilde met 6 maanden pas beginnen met hapjes, omdat ik uitsluitend bv wilde geven. Men zoon is nu 5,5 maand. Maar vanwege aanleg allergieën, raden ze aan nu wel te beginnen. Herkenbaar voor iemand? (Ik post het hier, omdat ik dus uitsluitend alleen bv wilde geven eerste 6 maand)

één jaar geleden

Hm ze hebben vandaag bij de opvang een speentje gegeven overdag omdat mijn dochter honger had en ze wilden de voeding rekken. We hadden afgesproken alleen speentje eventueel bij het slapen en voeding op verzoek met liefst minimaal 2,5u er tussen (ze drinkt nu daar meestal zelfs 3u er tussen). Ik snap dat ze wat willen proberen maar vind het ook vervelend dat als ze duidelijk hongersignalen afgeeft ze dan een speen geven om te rekken. Vind het zo sneu dan🥲

één jaar geleden

Reactie op n2022

Ik wilde met 6 maanden pas beginnen met hapjes, omdat ik uitsluitend bv wil ...
Zoals ik het heb begrepen en heb gelezen de afgelopen tijd (maar pin me er niet op vast) wijzen de laatste onderzoeken uit dat 'vroege blootstelling' aan mogelijke allergenen zoals pinda en ei etc. betekent dat je kindje vóór 8 maanden die dingen moet hebben gehad. Daarbij maakt het geen verschil of dit bij bijvoorbeeld 4 maanden of 7 maanden gebeurt. Ik dacht dat de Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) hun advies inmiddels hier ook op heeft aangepast, maar in NL zijn ze altijd een beetje traag met nieuwe richtlijnen implementeren..

één jaar geleden

Reactie op n2022

Ik wilde met 6 maanden pas beginnen met hapjes, omdat ik uitsluitend bv wil ...
Wat hier boven staat idd. WHO advies is idd 6 mnd bv en dan pas bijvoeden. Allergieën kan ook voor de 7 mnd dus ei en pindakaas. Nl loopt een beetje achter en houdt zich graag aan oud advies vast. Ik was vorige week op cb. Dochter 5,5 mnd en moest toch echt die week nog ei en pindakaas doen. 🙈

één jaar geleden

Maar wat nou als je het idee hebt dat je baby al enorm reageert op ei in de moedermelk? Ik durf dat echt nog niet aan hoor. Het wordt gewoon 6 maanden en ik overleg met de lactatiekundige over invoering pindakaas&ei.

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Maar wat nou als je het idee hebt dat je baby al enorm reageert op ei in de ...
Hier ook een kindje met allergieën en ik durf het niet aan... Wij hebben vrijdag een afspraak met een diëtiste o.a. hierover. Onze dochter heeft KMAE en spuugt vreselijk veel dan. Maar ook ei. Hoe reageert je kindje erop bij jou? Pindakaas durf ik wel aangezien ik geregeld pinda's eet en via de borstvoeding merk ik niks aan onze dochter.

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Hm ze hebben vandaag bij de opvang een speentje gegeven overdag omdat mijn ...
Thanks voor jouw reactie op mijn vraag! En wat betreft jouw post…. Die kdv’en soms 🥴. Heb je aangegeven wat je ervan vond? En wat was de reactie?

één jaar geleden

Reactie op Aznag

Hier ook een kindje met allergieën en ik durf het niet aan... Wij hebben v ...
Hij heeft enorme krampen, obstipatie en scheten als ik ei heb gehad. Paar dagen geen ontlasting en daarna dik slijmerig met veel moeite eruit. Ik eet trouwens ook geen melk-eiwit (zoveel mogelijk) maar het heftigst reageert hij op ei. Pinda’s ook geen probleem! Een diëtist is misschien wel handig. Zou je je bevindingen willen delen?

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Hij heeft enorme krampen, obstipatie en scheten als ik ei heb gehad. Paar d ...
Hey! Ja is goed hoor. Voeg me maar toe, dan praten we privé verder. Bij onze dochter kwam naast koemelkeiwit ook eiwit/eigeel en knoflook en varkensvlees uit de bioresonantie test. Die zou volgens deskundigen niet 100% betrouwbaar zijn maar toch durf ik het nu niet te eten. Ze heeft best veel en hard ontroostbaar gehuild, dus misschien heb ik daar een kleine trauma aan overgehouden, naast dat het voor haar natuurlijk ook ontzettend zielig is! Ze spuugt wel nog teveel ondanks dat ik al even op dieet ben. De eczeem komt en gaat... Ik heb de hypoallergeen kunstvoeding al klaar staan omdat ik me soms echt geen raad meer weet. De kinderarts zegt dat ze overal vanzelf overheen groeit blablabla. We worden nergens serieus genomen helaas. Maar goed...

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Over 2,5 week is hij 6 maand. Heb nu vakantie dus zal een deze dagen starten ☺️

één jaar geleden

Dames, Help! Allereerst fijne kerstdagen! 🎄 Ik ben bang dat mijn borstvoedingsavontuur abrupt ten einde komt. Helaas ben ik de afgelopen dagen geveld door een flinke buikgriep. Hierdoor ben ik fysiek niet in staat geweest om 2 dagen lang m'n dochter niet aan te leggen of te kolven. Ik heb stuwing gehad, die ook vanzelf is weg gegaan. Deze dagen heeft m'n dochter flesjes afgekolfde melk gekregen. Nu ben ik weer in staat om haar aan te leggen en wilde ik kolven om wat voorraad terug te krijgen. Nu is ze dus alleen naar aan het huilen, van de honger denk ik nu. Ik heb namelijk net een uur na de ochtend voeding gekolfd en waar ik normaal 200-250 ml kolf na de ochtend voeding, kolf ik net na 20 minuten nog maar 10ml uit beide borsten😭. Weten jullie wat te doen? Blijven aanleggen, toch flesjes geven? Ik wil niet dat ze honger lijdt, maar ben bang als ik de fles blijf geven dat m'n productie echt stopt. Sorry voor m'n lange verhaal, maar ben best wel in paniek nu. Alle tips zijn welkom!

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Dames, Help! Allereerst fijne kerstdagen! 🎄 Ik ben bang dat mijn borstvo ...
Oh wat balen joh! Twee dagen helemaal stoppen met voeden heeft idd flinke impact op je productie. Als je nog genoeg melk hebt in de vriezer zou ik dat aan je kindje hebben zodat ze iig genoeg binnen krijgt. Verder op de voedingsmomenten kolven zodat je lijf weer aan het werk moet. Misschien na de flesvoeding je kindje nog even aanleggen zodat ook je hormonen weer getriggerd worden? Succes!

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Dames, Help! Allereerst fijne kerstdagen! 🎄 Ik ben bang dat mijn borstvo ...
Pfoe! Ik zou zeggen aanleggen, powerkolven.. maar wel ook voeding aan je baby geven? Je zou ook een Lactatiekundige om advies kunnen vragen. Die weten denk ik het allerbeste wat je kan doen. Ik zou in elk geval wel beginnen met powerkolven.