1386 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Dames, Help! Allereerst fijne kerstdagen! 🎄 Ik ben bang dat mijn borstvo ...
En huid op huid!! Als ze misschien slaperig is, aanleggen, zodat ze constant wat drinkt en die zuig bewegingen maakt. Maar ik zou zeker elk uur ofzo gaan powerkolven. (Geen idee of dat dus goed is, ben geen Lactatiekundige). En voor een voeding eerst aanleggen en daarna flesje, en dan zelf kolven? Hoop dat je het weet opgekrikt krijgt. Zelf ook buikgriep gehad en spugend toch 5 keer met moeite gekolfd. En ook mijn productie was wat gekelderd, maar wel gauw weer op peil. Ik ging elke voeding nog nakolven. En deed dan ook af en toe 10 minuten rust en dan weer kolven, rust kolven. En daarna wachten tot de volgende voeding.

één jaar geleden

Reactie op n2022

En huid op huid!! Als ze misschien slaperig is, aanleggen, zodat ze constan ...
Wat knap dat het gelukt is om toch te kolven! Dat was hier echt niet mogelijk. Kan me niet herinneren dat ik ooit zo ziek ben geweest. Heb het wel geprobeerd, omdat ik zo bang was voor m'n productie. Ook wel geprobeerd haar aan te leggen, maar het ging gewoon niet. Om het compleet te maken weigert ze nu ook m'n borst😭 Ik dacht te gaan voeden met zo'n hulpsetje. Dan krijgt ze voeding binnen en m'n borst wordt getriggerd. Nou het was krijsen, ze wilt 'm echt niet. Dus nu toch maar de fles en zelf kolven.

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Dames, Help! Allereerst fijne kerstdagen! 🎄 Ik ben bang dat mijn borstvo ...
Voor zulke prangende vragen kun je ook altijd op Facebook terecht bij La Leche League!

één jaar geleden

Het lukt inmiddels om haar al slapend aan te leggen en hoor haar dan ook wat slokjes nemen. Heb op Facebook ook tips gelezen op het borstvoedingsforum die jullie net ook noemden. Denk dat wij de kerstdagen lekker thuis doorbrengen met veel knuffelen, aanleggen en kolven. Hopelijk herstelt het zich weer. 🤞

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Wat knap dat het gelukt is om toch te kolven! Dat was hier echt niet mogeli ...
Nou ging niet van harte hoor. Zat te kolven met een bakje naast me. Men man moest me soms helpen. En duurde zowat een uur. Toeschiet kwam pas na 5/7 minuten. Hoop dat je productie weer terug krijgt. Houd vol! 🥰

één jaar geleden

Pittig zeg! Ik zou vooral haar aanleggen en niet eerst kolven en flesje geven. Zij kan je borst beter stimuleren en gaat je productie verder opkrikken dan een kolf dat kan. Toen ik een productie dip had ging ik na elke voeding nakolven, paar minuten. Na een dag of drie had ik weer mega volle borsten. Er zit altijd een soort ‘vertraging’ in vraag en aanbod dus het kan even duren voor je weer voldoende aanbod hebt. Lekker veel knuffelen thuis en huid op huid kan ook helpen!

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Thanks voor jouw reactie op mijn vraag! En wat betreft jouw post…. Die kdv ...
Dat moet ik nog doen! Mijn vriend heeft haar opgehaald. Doordat ik 9u werk op een dag in een andere stad en hij op 5 min fietsafstand werkt van ons huis brengt hij de kids meestal weg en haalt ze ook. Hij is niet zo scherp op dit soort dingen 🤪. Ga haar binnenkort toch maar eens zelf wegbrengen, dan kan ik gewoon met die meiden eens over de voeding hebben. ☺️

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Pittig zeg! Ik zou vooral haar aanleggen en niet eerst kolven en flesje gev ...
Dat ben ik inderdaad aan het doen, maar heb alleen zo weinig dat voeden niet eens lukt. Dus na een paar minuten gillen en krijsen krijgt ze toch maar een flesje en ga ik kolven. Dan merk ik dat er pas na 5 minuten melk komt, dus ik snap wel dat ze boos wordt aan m'n borst 😅 Ben er daarom nu heel strikt op dat ze therapeutisch gevoed wordt. Ook doe ik nu na de ochtend voeding en in de avond een keer power kolven. Het is wel echt zwaar aan het worden zo. Eindelijk na ruim 4 maanden liep de borstvoeding goed. Haar curve was ook weer gestopt met afbuigen. Nu mis ik ik de fijne momentjes samen en doet het me vooral veel verdriet dat ik m'n dochter niet kan geven wat ze nodig heeft😓 Sta op het punt op te geven, maar heb met mezelf afgesproken dat ik het tot woensdag de tijd geef. Tot die tijd leg ik haar heel veel aan, kolf ik na het aanleggen en doe ik power kolven. Ik hoop echt zo dat het weer goedkomt.

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Dat ben ik inderdaad aan het doen, maar heb alleen zo weinig dat voeden nie ...
Zou die neusspray misschien ook kunnen helpen? Of eerst met de kolf je tsr opwekken en als het stroomt dan aanleggen? Ik hoop echt voor je dat het bij trekt 🙏🏼

één jaar geleden

Reactie op yvonneth90

Zou die neusspray misschien ook kunnen helpen? Of eerst met de kolf je tsr ...
Neusspray kwam ook in mij op, maar die ga ik natuurlijk nergens vandaan kunnen halen met de kerst. Tsr eerst met kolf heb ik geprobeerd, was geen succes. Heb ook echt een hele zwakke melkstroom nu, dus voordat ze aangehapt is was het alweer klaar en weer opnieuw frustratie😅

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Dat ben ik inderdaad aan het doen, maar heb alleen zo weinig dat voeden nie ...
Ah snap ik! Vervelend zeg. Logisch dat ze dan inderdaad denkt hallo waar blijft mijn melk 😛. Gun jezelf idd die tijd, het kan ook goed weer op gang komen maar is echt even heel hard werken. Veel water drinken helpt ook! Veel succes

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Neusspray kwam ook in mij op, maar die ga ik natuurlijk nergens vandaan kun ...
Ja das idd lastig. Dan zal je echt via de huisartsenpost een recept moeten krijgen. Meestal hebben ze het wel liggen bij de dienstapotheek!

één jaar geleden

Ik ga het via de HAP proberen.🤞

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Ik ga het via de HAP proberen.🤞
Had een hele aardige man aan de telefoon die het helemaal begreep. Had overlegd met de huisarts en kan het zometeen ophalen. Wel kanttekening dat ik niet teveel hoop moet hebben, want hoe langer je borstvoeding geeft hoe kleiner de kans dat je productie weer herstelt... Dat advies zat ik nou net op te wachten🙄

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Had een hele aardige man aan de telefoon die het helemaal begreep. Had over ...
Fijn! Hopen dat het gaat helpen. Nou lekker idd.. ik vraag me ook af of dat klopt wat ie zegt. Het heeft dacht ik juist heel erg te maken met hoe lang je al bv hebt gegeven, omdat je borsten ook allemaal klieren aanmaken die je voorheen niet had. Toen ik bij mijn eerste kindje stopte met bv (fulltime kolven) en steeds wat minder kolfde op een dag vond ik dat soms toch lastig en ging ik toch wat meer kolven en kwam het heel snel weer op gang. Dat was toen na 6 maanden. Niet de moed verliezen! Misschien is dit juist net het zetje dat je nodig hebt!!

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Had een hele aardige man aan de telefoon die het helemaal begreep. Had over ...
Hoe gaat het? Vertrouw op jezelf en je lijf en je kindje 🥰

één jaar geleden

Reactie op n2022

Hoe gaat het? Vertrouw op jezelf en je lijf en je kindje 🥰
Lief dat je het vraagt! Ik vind het heel pittig, met name omdat ik een kindje heb wat nu heel veel huilt, slecht slaapt en heel veel behoefte aan mij heeft. Dat laatste ben ik enerzijds blij om want het liefste ligt ze constant aan m'n borst te tutten. Komt me alleen niet altijd even goed uit😅. Het is nu aanleggen, kolven, afwassen op repeat ongeveer elk uur. Ben echt kapot, ook nog van het ziek zijn denk. Heeft er goed in gehakt. In die 2 dagen ben ik 3kg afgevallen😱. De productie wordt er nog niet beter op, tot op heden wordt het steeds minder, maar ik blijf hoop houden. Ben natuurlijk ook nog herstellende. De spray zorgt er in ieder geval wel voor dat zij uit m'n borsten drinkt wat er in zit en ik met kolven niet minstens 5 minuten moet wachten voor er iets komt.

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Lief dat je het vraagt! Ik vind het heel pittig, met name omdat ik een kin ...
Topper! Doe je ook wisselvoeden nu? Links, rechts, links, rechts? Steeds afwisselen en laten drinken. Oh echt zo heftig hè die buikgriep… Sterkte hoor, je bent een topper!

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Lief dat je het vraagt! Ik vind het heel pittig, met name omdat ik een kin ...
Fijn dat de neusspray toch wat helpt! En wat die man aan de telefoon zei: je kan na stoppen ook relacteren dus het is echt klets om te zeggen dat t niet meer terugkomt! Zeker als je al een half jaar bezig bent 😊 misschien kun je ook nog een lactatiekundige om advies vragen? Eventueel op Facebook? En idd goed eten en drinken. Wellicht dat je gewoon echt weer even op krachten moet komen. Succes mama, you can do it 🙏🏼🫶🏼

één jaar geleden

Reactie op n2022

Topper! Doe je ook wisselvoeden nu? Links, rechts, links, rechts? Steeds ...
Ik doe m'n best. Stond er ook alleen voor aangezien m'n partner ziek was de afgelopen dagen. Wisselvoeden probeer ik wel elke keer, moet ze momenteel niks van hebben. Beide borsten 30-60 seconden, dan is het klaar en wordt ze boos als ik wissel. Heb gelukkig veel voorraad in de vriezer. Ze hoeft dus geen honger te lijden. Ik geef haar nu ook in een flesje wat ik de sessie ervoor gekolfd heb. Maar ik wil er natuurlijk weer naartoe dat ze gewoon alleen m'n borst wil en daar voldoende aan heeft. We blijven doorgaan💪🏻 Twijfel alleen nog over het gaan naar het kerstdiner bij m'n schoonouders vanmiddag vanaf 15 uur. Weet nog niet of ik al deze handelingen trek om daar te doen. Op het moment heb ik voornamelijk veel behoefte aan rust.