1386 Reacties
één jaar geleden
Hi mama's, hopelijk hebben jullie een fijne kerst!
Sinds deze week doen wij 1 flesje kv geven rond het avondeten en merk dat ik echt blij ben dat ik een voeding minder hoef te doen. Maar zit zo erg te twijfelen om nu door te gaan met borstvoeding of langzaam verder af te bouwen. Ben trots dat ik ons kindje de beste voeding geef maar het kost me ook veel energie en ik mis de vrijheid, en ik kolf altijd te weinig...
Zit dus heel erg te twijfelen, iemand tips of in dezelfde situatie?
één jaar geleden
Reactie op Amsterdamse
Hi mama's, hopelijk hebben jullie een fijne kerst!
Sinds deze week doen wi ...
Hi sterke mama ❤️, hier in dezelfde situatie.Het voelde nog niet helemaal goed om het verder af te bouwen dus heb ik een maand lang alleen een voeding minder gegeven tot ik er klaar voor was om er nog eentje af te bouwen. Sinds deze week bouw ik de nacht nu af (hij kwam nog 1x) en dat voelt ook meteen weer fijn. Zo bekijk ik het maar steeds per week en hoe ik me erbij voel. Ook fijn om nu uit te wijken naar KV mocht hij extra honger krijgen. Een soort opluchting maar ook weer heel moeilijk om een definitieve beslissing te nemen
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Ik heb vanmorgen 120ml gekolfd. Het is hard werken, maar het komt goed denk ...
Wouw 😍
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Fijn! Hopen dat het gaat helpen.
Nou lekker idd.. ik vraag me ook af of da ...
dit is ook mijn ervaring nu na 6 maanden bv. ik was al best ver met afbouwen maar toen werd mn kindje ziek en wilde echt alleen maar de borst. ze heeft toen een hele nacht aan mn borsten gehangen en ik voelde weer steeds meer toeschietreflexen en mn productie steeg weer. Ik weet vrij zeker dat ik zelfs weer terug naar volledig bv zou kunnen gaan, als ik dat zou willen. maargoed, ieder lichaam is anders natuurlijk…
één jaar geleden
Ik heb gister echt met pijn in mn ogen zitten kijken hoe mn neefje (9 dagen ouder dan mijn zoontje, allebei volledige bv) 180cc uit de fles achterover moest tanken 😵💫. Was meer drinken of verzuipen.
Zij gaan met alles sws héél anders om dan wij, prima, maar dit vond ik heftig om te zien. Zeker voor zo’n betweter als mijn schoonzus (bijzonder persoon).
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Ik had hoop, maar helaas. Er komt geen druppel. Ik ben op, helemaal leeg en ...
:( wat balen dat het zo loopt.. !
één jaar geleden
Ik heb gisteren alles even losgelaten, ik was echt op en zat er helemaal doorheen, dus kon echt niet verder op die manier. Ik ben naar m'n schoonouders gegaan om lekker te eten en wat te genieten. Daarnaast besloten mijn dochter het lekker te laten regelen en niet te focussen op de hoeveelheden uit de kolf. Dus als zij elk uur wilde komen, dan liet ik dat lekker gebeuren. Dit was ook het geval en ook vannacht kwam ze elk uur😅 maar ook dat liet ik lekker gaan en ik ben gaan genieten van die momentjes aan de borst. Al was het kort drinken en meer tutten, ze lag er in ieder geval aan🥰 Vandaag is ze lekker naar de opvang en moet ik dus wel kolven. Daarbij ook de gedachte wat komt, dat komt en wat niet, dan helaas. Nou had ik dus vanmorgen na het power kolven 200cc en zojuist gewoon kolven 100cc😱.
Nu heb ik helemaal besloten het los te laten en te zien wat er gebeurt. Ik ga mij niet meer focussen op dat het goed MOET komen. Ik vertrouw er op dat mijn lichaam en mijn dochter doen wat goed is, wat de uitkomst ook zal zijn.
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Ik heb gisteren alles even losgelaten, ik was echt op en zat er helemaal do ...
That’s the spirit! Wat goed zeg. Lekker inderdaad zijn beloop dan laten en het doen op jouw manier. Genieten van de momentjes en de stress eraf !
één jaar geleden
Reactie op n2022
Wat goed van je. En je kindje is uiteindelijk leidend en de beste stimulato ...
Een hele goede stimulator is ze. Het is gewoon gelukt om met 3x kolven, 3 voedingen bij elkaar te hebben😄 Ben echt trots op ons!🥰 Ik heb ook echt nog meer respect gekregen voor borstvoedende mama's. Het is niet zomaar iets en al helemaal niet vanzelfsprekend.
Vandaag wel weer een nieuw emo momentje. Ons meisje van 5 maanden is vandaag gepromoveerd naar maat 80, ze doet het goed op die voeding van me😱