1386 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Oh en het stinkt ook best erg. Niet die 'zurige' lucht die het was toen het ...
Hebben wij hier ook gehad. Net cb contact gehad en foto's gestuurd. Cb zei toen dat het met de darmrijping te maken had.

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Ik eet dus niks anders dan normaal, ben vrij simpel en eet veel hetzelfde😂 ...
misschien dan idd darmrijping!. Mijn dochter had ook echt poep die rook naar putlucht 😝 dat herkende ik ook van mijn zoontje

één jaar geleden

Reactie op Sunshine14

Hebben wij hier ook gehad. Net cb contact gehad en foto's gestuurd. Cb zei ...
Dat is ook een goeie ja, kan ik ook wel even doen.

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

misschien dan idd darmrijping!. Mijn dochter had ook echt poep die rook naa ...
Haha ja niet normaal, moest net voor het eerst kokhalzen bij het verschonen 😂

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Ik heb ook een kolf van Medela, de freestyle flex. Ik kolf 4 x op een dag ...
Dit stelt mij wel gerust. Dankjewel voor jouw fijne bericht!! 🫶🏼

één jaar geleden

Hoi dames, zijn jullie op dit moment bezig met jullie lichaam/gewicht? Ik sport sinds 10 weken na de bevalling weer. Alleen, ik merk dat ik er qua "gezonde" voeding niet helemaal uit kan komen. Ivm de borstvoeding merk ik dat ik veel moet eten voor mijn productie. Maar, ik zou ook zo graag iets willen afvallen. Heeft iemand hier ervaring mee? Bij mijn oudste begon ik pas na een jaar met afvallen, toen de borstvoeding volledig gestopt was. Ik wil namelijk niet dat het ten koste gaat van mijn productie. Het voelt alsof ik nu moet kiezen tussen borstvoeding en afvallen. Fitter voelen is denk ik een betere woordkeuze. Ik weet mijn gewicht niet en dat hoeft ook niet. Het gaat me er meer om dat ik wat prettiger in mijn vel zit :)

één jaar geleden

Reactie op LaLaley21

Hoi dames, zijn jullie op dit moment bezig met jullie lichaam/gewicht? Ik s ...
Ik vind project gezond heel fijn werken. Je eet daarbij gewoon koolhydraten, het is puur calorieën tellen. Ik heb een tijdje terug het boek lekker snel gekocht en ben er erg blij mee. Staan echt super lekkere recepten in. Op de website staan ook verschillende recepten https://www.projectgezond.nl

één jaar geleden

Reactie op yvonneth90

Ik vind project gezond heel fijn werken. Je eet daarbij gewoon koolhydraten ...
Dat is handig inderdaad! Je zou zelf ook nog bijvoorbeeld extra calorieën erbij kunnen tellen maar wel gezond eten. Volgens mij heb je 500 exta nodig als je borstvoeding geeft. Ga er zo is even naar kijken.

één jaar geleden

Hoe gaat het bij jullie nu de babies meer hapjes krijgen? Onze dochter drinkt nu minder en heb het idee dat ik nu weer overproductie/stuwing krijg. Een borst is onderin helemaal hard. Ben bang voor een borstontsteking zo. Meer mensen hier last van nu ze wat minder drinken? Wat kan ik doen behalve koelen? Heb de neiging om te kolven maar dan hou ik natuurlijk overproductie..

één jaar geleden

Reactie op Riess

Hoe gaat het bij jullie nu de babies meer hapjes krijgen? Onze dochter drin ...
Hoeveel hapjes geef je nu dan? Ik ben begonnen met oefen hapjes, maar merk nog niks aan men productie.

één jaar geleden

Hier ook nog weinig verandering. Eerder het idee dat hij (vooral eind van de middag) meer wil. Ik kreeg vaak het gevoel dat ik t eind van de middag te weinig had en dat terwijl ik voedde als hij uit bed kwam en als hij naar bed ging. Nu met groente is hij een stuk vrolijker in de avond 🤭 moet er wel bij zeggen dat het nog niet meer als 50 gram is.

één jaar geleden

Soms ga ik echt twijfelen of ik het wel goed doe. Vanmorgen bij het kdv kreeg ik de vraag of ze nog steeds flesjes moedermelk moet krijgen van 130ml of dat deze inmiddels zijn opgehoogd en ze nu minder flessen krijgt. Ik voed nog steeds volledig op verzoek en meestal is dat iets van 7 voedingen per dag (incl. 3 flesjes 130ml op het kdv). Soms is het minder en soms is het meer qua voedingen. Zo kwam ze vannacht elk uur voor een voeding😵. Ze doet het nog steeds goed op die 130ml, is ook voldaan na de fles, krijgt hem soms zelfs niet eens op. Lijkt me toch gewoon goed om het op deze manier te doen? Of is het wel de bedoeling om meer te gaan geven hoe ouder, groter en zwaarder ze wordt?

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Soms ga ik echt twijfelen of ik het wel goed doe. Vanmorgen bij het kdv kre ...
Ik volg altijd deze! En beter meer voedingen met minder ml, dan weinig voedingen met heel veel ml. Heb ik in ieder geval geleerd van de lactatiekundige. Het is blijkbaar meer een uitzondering dan regel dat kindjes op het kdv borstvoeding krijgen merk ik!

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Ik volg altijd deze! En beter meer voedingen met minder ml, dan weinig voed ...
Deze volg ik ook inderdaad, maar aangezien de vraag terug blijft komen, ga ik toch twijfelen. Ze doet het er goed op en ik ben in de veronderstelling dat wat ze 'tekort' komt, bij mij wel weer inhaalt. Volgens mij is het ook meer uitzondering. Onze dochter is de enige in haar groepen die afgekolfde moedermelk krijgt

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Nee hoor, bv is niet te vergelijken met kv! Aantal voedingsmomenten worden véél minder snel afgebouwd met bv. Het is idd veel beter voor de maag om vaker kleinere flesjes te geven ipv minder vaak grotere flessen. Aan de borst drinken bv baby's ook niet (zelden) 180+ ml per keer. Zeker als ze gewoon tevreden is, gewoon zo houden! Ik zou dit ook uitleggen aan het kdv.

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Als ze voldaan is na de flesjes dat is het belangrijkste toch? Mijn dochter krijgt 3 of 4 flesjes van 140 cc en dit nu ook gewoon al 2 maanden. Als ze drie flesjes heeft gehad leg ik haar savonds een extra keertje aan, dat is meer voor mijn gevoel dan dat ze echt honger heeft. Ze heeft 7 voedingen per dag. Ik heb met de opvang afgesproken dat als er iets veranderd met de voeding dat ik het heb doorstuur. Zeker omdat ze maar 1 x per week gaat. Elk uur is pittig !! Maar dit kan van alles betekenen. Misschien wil ze bijsturen/ regelen? Tandje op komst? Sprongetje? Mijn dochter was ook twee weken achter elkaar elk uur wel een aantal keer wakker maar dat was niet voor een voeding.

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Als ze voldaan is na de flesjes dat is het belangrijkste toch? Mijn dochter ...
Ja precies, ze is hartstikke tevreden en haar curve loopt weer goed, dus ik laat het lekker zo. Had ook afgesproken dat als er iets veranderd, ik het aangeef. Ze krijgt ook 4 flesjes mee dus mocht ze echt honger hebben dan kunnen ze tussendoor nog wat geven. Heb ook aangegeven dat dat mag, maar ik niet wil dat ze meer dan 130ml per keer krijgt. Tot op heden is dat nog nooit nodig geweest. Elk uur was pittig ja. Geen idee waardoor het kwam🤷🏼‍♀️. Kan inderdaad van alles zijn. Heb er niks achter gezocht, behalve dat ze het nodig gehad zal hebben. Niks anders hielp, geen speen, niet bij ons in bed, niet troosten. Echt alleen een goede voeding, waarbij ze ook zeker, zo lang als ze normaal ook doet, effectief dronk elke keer.

één jaar geleden

Ben ik weer hoor, maar moet het even kwijt. Vanmorgen met brengen dus de vraag of de flessen inmiddels zijn opgehoogd. Net met ophalen vertelden ze dat ze verwacht hadden, nu ze bijna een half jaar is, ze al minder flessen zou krijgen. Ze hebben namelijk geen tijd voor 3 flessen 😳 Ik weet echt even niet hoe hier mee om te gaan... Ze vinden haar maar lastig zo met 3 flessen en ook nog eens 4 dutjes. Ik denk alleen maar het is een baby, geen machine 🥺

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Ben ik weer hoor, maar moet het even kwijt. Vanmorgen met brengen dus de vr ...
He jakkes, bizar ook hè?? Ik vind het eigenlijk heel verdrietig dat er van(af) baby(tijd) al zoveel verwachtingen zijn qua dat alles maar zo makkelijk mogelijk moet zijn..... Hoe ga je ermee om?

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Ben ik weer hoor, maar moet het even kwijt. Vanmorgen met brengen dus de vr ...
Oh wat bizar! Daar zou ik heel boos & verdrietig van zijn geworden als ze dat tegen mij hadden gezegd! Ik zou dan denken: dan heb je blijkbaar teveel kindjes op de groep. 🙃 Maar goed, dat los je niet 1, 2, 3 op natuurlijk. Ik zou zeker voet bij stuk houden hoor. Jouw baby is toch niet de eerste baby van ca. 6 maanden die nog bv krijgt? En zal ook niet de laatste zijn! Bizar dat het soms zo'n strijd moet zijn!