1386 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Jnfsfs
He jakkes, bizar ook hè?? Ik vind het eigenlijk heel verdrietig dat er van( ...
Ik heb sowieso sterk het gevoel dat er tegenwoordig veel van die kleintjes verwacht wordt, terwijl het ook maar gewoon mensen zijn. Ik voed haar voornamelijk op gevoel op en volg haar zoveel mogelijk. Ik kijk naar haar, haar luiers en groei. Zo lang dat goed is, gaat het in mij eigen goed. Door hen krijg ik echter het gevoel dat zij en ik het niet goed doen, dat maakt me nog meer onzeker. Ik vind het daardoor ook lastig om ermee om te gaan. Gelukkig is mijn vriend heel nuchter en die zegt ene oor in, andere oor uit. Ik probeer dat ook, maar dat lukt me nog niet😂. Ik ben voornamelijk boos, verdrietig en onzeker elke keer dat ze er weer over beginnen.
één jaar geleden
Reactie op Jalad
Oh wat bizar! Daar zou ik heel boos & verdrietig van zijn geworden als ...
Het gekke is ook dat het op woensdag altijd goed gaat, haar flessen leeg drinkt en ik altijd te horen krijg hoe een fijne baby het is. Dus ik denk dat de maandag gewoon te druk is daar en ze geen tijd hebben om therapeutisch te voeden. Op maandag krijg ik ook vaak te horen dat ze haar flessen niet leeg drinkt. Voor mij is dat niet zo'n probleem, dat haalt ze wel in. Maar als ik dat zeg kijken ze me heel gek aan en beginnen ze over dat ze dus verwacht hadden naar twee flessen te gaan😵 Ze krijgt 3x 130ml, wat willen ze? Dat we 2x 195 gaan geven😱 denk 't niet. Ik blijf sowieso voet hij stuk houden en ga er maar vanuit dat ze haar niet zullen laten verhongeren. Ben nu al benieuwd wat ze straks doen als ze vaste voeding krijgt middels Rapley😅 Erge is ook dat ze dit allemaal al verteld is bij het inschrijven. Toen is er met alles akkoord gegaan en niks over gezegd of gevraagd...
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Ben ik weer hoor, maar moet het even kwijt. Vanmorgen met brengen dus de vr ...
Nou ja zeg.. dan moeten zij dus zorgen dat ze tijd maken.
Mijn zoontje van nu 3 zat eerst op een andere opvang, daar moesten we op een gegeven moment kiezen of hij een fruithap of een groentehap kreeg ze hadden geen tijd voor beide. Maar dat ging dan om oefenen dus vond het oké om te kiezen, maar dat vond ik al niet zo fijn. Ze waren daar ook vrij stellig: hij is nu 1 jaar dus hij krijgt geen fles meer maar moet uit een beker drinken.. vond die dingen echt lastig. Het is soms een beetje geven en nemen, maar sommige dingen moet je wel echt voor ‘strijden’.
Als het dan op moedermelk aankomt is het nog veel vervelender als er op zo’n manier wordt gecommuniceerd. Hoe kan je nou van een baby van een half jaar verwachten dat ze alle voeding maar in twee flessen krijgt. 😖. Merk bij mijn dochter ook op de opvang dat ze daar vaak drie flesjes krijgt en bij papa/ opa en oma vier. Ze zal er niet minder dorst om hebben lijkt mij 🥺.
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Nou ja zeg.. dan moeten zij dus zorgen dat ze tijd maken.
Mijn zoontje van ...
Zo bizar ook ja.. En als je kijkt hoeveel geld je er voor betaald. Ze krijgt straks sowieso alleen maar een fruithapje. Als we groente willen geven, dan moeten we dat zelf mee geven. Dus ik ga er maar vanuit dat ze ook geen stukken zullen aanbieden, maar dat zien we straks wel weer.
Die hoeveelheid flessen is ook herkenbaar. Bij opa/oma en papa drinkt ze er ook vier weg en als ik vraag hoe het gaat, dan krijg ik altijd te horen dat het goed gaat en ze de flessen met gemak wegdrinkt. En mij vriend en ouders kan ik zeker wel op hun woord geloven.
één jaar geleden
Wat vervelend om te horen, de kdv’en met zoveel ‘eisen’ of verwachtingen. Mijn zoontje gaat morgen voor het eerst, en ik vind het echt mega spannend. Ik hoop zo dat ze goed naar hem kijken en hem niet laten huilen, geen melk achterover ‘gieten’ enz. Ik vind het best lastig merk ik….
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Wat vervelend om te horen, de kdv’en met zoveel ‘eisen’ of verwachtingen. M ...
Is ook heel spannend! Misschien gaat alles wel heel goed. Wij hebben bijna altijd wel een tevreden kindje, dus als ze er is gaat het goed. Ze zijn het alleen niet eens met hoe wij het doen en onze visie. Dat zorgt voor een naar gevoel bij mij en dat maakt me onzeker.
Weten ze al dat je borstvoeding geeft en laat je ze ook therapeutisch voeden? Het kost sowieso wat tijd om een kindje te leren kennen en voor je eigen kindje is het natuurlijk ook wennen. In ieder geval succes morgen ❤️
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Is ook heel spannend! Misschien gaat alles wel heel goed. Wij hebben bijna ...
Therapeutisch voeden ‘doen ze niet echt aan’. Ik heb wel duidelijk benoemd dat ik rustig drinken erg belangrijk vind en hij geen grote hoeveelheden met krijgen (max 150/keer).
Als klapperrrrr op de vuurpijl hadden we ons 5 kwartier verslapen, en was iedereen dus te laat. En spuugde mn zoontje weer echt megaveel (lees mij, zichzelf en bank onder) in de haast.
What a good mom i am 🫠🫠
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Therapeutisch voeden ‘doen ze niet echt aan’. Ik heb wel duidelijk benoemd ...
Oh zul je altijd zien op zo'n eerste dag 😅 Hopelijk heeft je zoontje het naar zijn zin vandaag! Balen dat ze 'niet echt' (niet, dus 🙄) aan therapeutisch voeden doen. Hopelijk is je zoontje gewoon lekker voldaan na elke voeding!
één jaar geleden
Waarschijnlijk word ik ergens deze dagen ongesteld (eisprong twee weken terug). Merkte vandaag bij mijn dochter dat ze dronk en even stopte en me aan keek en begon te huilen waarbij het leek alsof ze ‘zei’ ik lust dit niet mama en schiet eens op met die melk 😉. Vind het dan zo komisch eigenlijk dat ze dan zo naar boven kijkt met zo’n verbaasde hangry blik 😋. Ook al is ze steeds heel erg afgeleid met drinken vind ik dit toch ook wel weer ergens heel leuk en lief die communicatie op dit vlak
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Ben ik weer hoor, maar moet het even kwijt. Vanmorgen met brengen dus de vr ...
Wat een onzin zeg. Mijn dochter gaat vanaf dat ze 10 weken was naar de opvang en heb juist altijd het gevoel dat ze mijn dochter nog veel meer accepteren als baby dan ze is. Ze houdt zich niet aan een schema, slaapt wanneer ze wil en eet wanneer ze wil. Dat betekent dat ze heel regelmatig flesjes met kleine hoeveelheden voor haar maken, want soms stopt ze na 30 ml en soms wil ze 150 🤷♀️ vinden ze geen probleem daar en vinden ze ook helemaal passend bij de leeftijd. Heel vreemd als je steeds "geen tijd voor" naar je hoofd krijgt. Een andere opvang is een heel gedoe, maar weet wel dat het niet overal zo gaat.
één jaar geleden
Reactie op Riess
Hier gelukkig nog geen opvang maar wel 3 a 4 flessen en ook zeker nog 4 dut ...
Ik doe alles op verzoek en voor mij voelt dat ook het meest natuurlijk, aangezien ze gewoon een mens is met behoeftes. Maar hier werd op de opvang meteen al van gezegd dat er geen tijd is. Nu had ze op de opvang een mooi schema en ging alles goed tot recentelijk. Waarschijnlijk door sprongen, regressie, tandje etc.. Maar ik heb wel gemerkt dat, ook al vinden ze het niet fijn, ze haar toch volledig volgen. Ik haal nog steeds die twee dagen een tevreden baby op, maar om elke keer dat commentaar te horen is gewoon niet fijn.
één jaar geleden
Reactie op Seldam
Wat een onzin zeg. Mijn dochter gaat vanaf dat ze 10 weken was naar de opva ...
Dat klinkt een beetje als mijn dochter, die gaat ook helemaal haar eigen weg😂
Fijn dat het bij jullie zo goed loopt! Mooie van haar voeding is nog dat ze het uit de koelkast drinkt. Mijn inziens lijkt het me juist daarom niet moeilijk om de fles aan te bieden wanneer ze er om vraagt. In het dagritme wat ik kan inzien, zie ik ook sta ze haar regelmatig de fles aanbieden en ze de ene keer 70 drinkt, dan even later weer een beetje en dan weer 130. Dus ze volgen haar wel, al vinden ze het niet fijn.
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Ik ben nu voor de 3e dag aan het werk en merk dat mijn productie al teruglo ...
Hoe is het gegaan op de opvang?
Hoe vaak kolf je nu? En kolf je voldoende voedingen?
Ik ben zelf echt begonnen met 4x en doe dat eigenlijk nog steeds. Heb begrepen dat je het beste vaker kort, dan minder vaak en lang kan kolven. Voor mij is het heel belangrijk om ontspannen te zijn en niet teveel bezig met de hoeveelheid en het kolven zelf. Als ik merk dat de melkstroom stopt na paar minuten, dan pauzeer ik even, rol m'n warme glas thee over mijn borsten en dan kan ik nogmaals een hoeveelheid eruit kolven. Ik dacht ook in het begin dat m'n productie heel erg teruggelopen was, maar heb nu juist het idee dat het meer afgestemd is op mijn dochter en ik hiervoor teveel productie had.
één jaar geleden
Hoi! Even een vraagje voor de mama’s die werken en waarvan de baby’s dus geregeld flesjes gekolfde melk krijgen. Hoeveel drinkt jullie baby? Onze dochter is precies 6 maanden oud en drinkt ‘maar’ 100ml. Ze komt nagenoeg iedere 3 uur (ook in de nacht, soms 1 blokje dat ze er 4,5/5 uurtjes tussen laat). Als ik kolf dat kolf ik ook rond de 90 tot 120 ml dus het lijkt goed afgestemd. Maar volgens de rekentool zou ze toch wel meer moeten drinken. Dus, hoeveel drinken jullie kindjes uit een flesje? En hoe vaak komen ze?
één jaar geleden
Reactie op Muijz
Hoi! Even een vraagje voor de mama’s die werken en waarvan de baby’s dus ge ...
Ik lees mee, herkenbaar. Mijn zoontje lijkt ook maar 100/110 ml te drinken als hij een flesje afgekolfde melk krijgt. Tot nu toe kolf ik ook tussen de 100 en 115 ml per keer. Ik moet binnenkort ook beginnnen met werken en vind het afgestemd kolven best wel spannend.
één jaar geleden
Reactie op Muijz
Hoi! Even een vraagje voor de mama’s die werken en waarvan de baby’s dus ge ...
Hier een beetje vergelijkbaar en drinkt ze tussen de 80-120cc. Ze is 6 maanden en weegt nu (ongeveer) 6,2kg