1386 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Muijz
Hoi! Even een vraagje voor de mama’s die werken en waarvan de baby’s dus ge ...
Hier drinkt ze ook 110-120 cc en geef twee voedingen mee voor de opvang. Er ligt er een in de vriezer daar. Ze komt overdag rond de 3,5/4 uur. In de nacht ook meestal in de 4 uur.
één jaar geleden
Vinden jullie kolven op werk ook zo ontzettend zwaar? Ik werk als verpleegkundige op een IC en tijdsmanagement is een dingetje.. daar bovenop moet ik ook nog 5 min lopen voor een kolfruimte die je voor een half uur tijdsbestek kan reserveren (en vaste tijden en vpk werken super goed samen🫠).. dus vaak kan ik daar niet eens meer naartoe en zit ik ergens verstopt..
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Ik ben nu voor de 3e dag aan het werk en merk dat mijn productie al teruglo ...
Ik hoor van collega's die eerder hebben gekolfd op werk dat het normaal is de 1e paar dagen dat je productie wat minder is. Toch andere setting.. vaak helpt het filmpje/foto's te kijken van je kindje of eventueel even videobellen met de ik kleine!
één jaar geleden
Even een positieve update.😁 Vandaag is alles super gegaan op de opvang! Thuis gaat ze altijd haar eerste dutje van de dag doen na de voeding. Op de opvang lieten ze haar eerst dutten en daarna om 10 uur voeding. Vanmorgen aangegeven eens te proberen om te voeden om 09.30 uur en daarna slapen. Ze heeft namelijk al stuk langere wakkertijd dan toen ze daar begon, dus het 'schema' liep daardoor ook niet echt lekker meer. Nu heeft ze dus echt een top dag gehad. Ze heeft daar voor het eerst in de ochtend 2 uur aan één stuk geslapen. Alle drie haar voedingen zonder problemen gedronken en nog twee goeie dutjes gedaan. Hopelijk blijft het even zo en gaan we geen commentaar meer krijgen op het voeden🤞 en zo wel, dan is het maar zo. Wij gaan er niks aan veranderen. 😌
één jaar geleden
Reactie op Lot1994
Vinden jullie kolven op werk ook zo ontzettend zwaar? Ik werk als verpleegk ...
Ik ben ook nog steeds wel zoekende. Ook met name het tijdsmanagement. Mijn werk is soms best onvoorspelbaar, waardoor ik wel eens in de knel kan komen. Moet namelijk kolven in de kantine en als er afspraken van mij uitlopen, of ik heb veel telefoontjes, dan zitten en dus collega's te pauzeren. Ook ben ik veel onderweg en kolf ik daardoor regelmatig op een parkeerplaats. Maar hoe langer ik het nu doe, hoe beter het gaat qua plannen en uitvoeren. Ik heb het voordeel dat ik m'n eigen agenda beheer, dus wordt er steeds handiger in.
Lijkt me heel vervelend dat je ergens verstopt moet zitten om te kolven, omdat de ruimte bezet is. Heb je daardoor ook niet onrust omdat je graag op tijd in de kolf ruimte wilt zijn?
één jaar geleden
Reactie op Muijz
Hier is ze nu 6 mnd en 2 weken.
Drinkt tussen de 70 en de 110. Vaak richting de 90/100. Maar meer echt niet.
Komt op de opvang om de 3 uur en drinkt daar meestal maar 70. Komt dan wel ‘s avonds iets sneller. En ‘s nachts laat ze er nu soms 6 uur tussen🎉
één jaar geleden
Reactie op Muijz
Zou die rekentool meer als richtlijn gebruiken. Mijn dochter is een stuk zwaarder dan mijn zoontje destijds (geboortegewicht 3305 versus 4100 en ze loopt nog steeds voor op hem) maar zij drinkt veel kleinere flesjes (hij kreeg zo’n 160 cc weg, mijn dochter meestal 110 (max 130).
Ik kijk naar of ze voldaan is en niet perse zo naar de hoeveelheid. Overdag drinkt ze om de 2,5 à 3u, ‘s nachts laat ze er langer tussen. Ze krijgt gemiddeld 7 voedingen per dag
één jaar geleden
Reactie op Lot1994
Pittig als die ruimte idd dan bezet is en ook op ruime afstand van de ic.
Ik werk zelf ook in de zorg en alhoewel ik een functie heb waarin in zelf mijn tijd kan indelen zit er ook een grote mate van onvoorspelbaarheid in (werk in een apotheek) waardoor ik ook echt momenten merk dat ik het pittig vind. Het kolven zelf gaat wel gelukkig meestal goed, maar ik moet geregeld doorwerken tijdens het kolven en maak ook overuren omdat mijn werk niet afkomt door de kolfsessies gedurende de dag.
Er is niet iemand die mijn werk van me over kan nemen. Ook al mag je natuurlijk wettelijk kolven onder werktijd, in de praktijk is het toch niet altijd zo goed geregeld heb ik het idee.. ik loop er zelf dus vooral tegenaan dat ik mijn werk niet af krijg en daardoor meer uren maak (en ik heb al een dag van 9u). Ik wil misschien wel nog na de 9maanden blijven voeden dus wil het wel bij mijn leidinggevende aankaarten dat we een soort compromis sluiten dat ik na de 9 maanden nog langer de kolftijd ‘krijg’ omdat ik het nu eigenlijk ook in mijn eigen tijd doe (gezien het over werk).
één jaar geleden
Reactie op Lot1994
Jeetje wat pittig zeg! Ik heb op mijn werk wel een aparte kolfruimte en ben ik erg blij mee want zit in de buurt. Maar ik vind het alsnog wel zoeken want het plannen vind ik heel lastig ivm vergaderingen enz waar ik niet even half uur weg kan zijn. Bovendien vind ik het ook wel veel gedoe qua afwassen enz. Ik merk ook dat ik tot nu toe niet heel rustig zit omdat ik zoveel werk heb liggen ook. Dus uiteindelijk werk ik thuis in de avond nog even om toch de ‘gemiste’ uren in te halen
één jaar geleden
Reactie op n2022
Zijn er meer die nog steeds langzaam aan afvallen en meer moe zijn? (Ik eet ...
Ik ben tijden stabiel gebleven en val nu ook langzaam wat af (voor mij niet erg want zit nog best wat kg’s boven mijn gewicht van voor de zwangerschap), ik eet 6 volkoren boterhammen als lunch, ontbijt met havermout, 2-3 stuks fruit, als snacks handje ongezouten noten en een bakje cherry tomaatjes. Als je liever niet wil afvallen zou je misschien ook nootjes kunnen eten? Daar zitten (gezonde) vetten in.
één jaar geleden
Reactie op n2022
Hier gaat het tergend langzaam en ik moet nog zo'n 10 kg kwijt terwijl ik fulltime bv geef. Wel beweeg ik nauwelijks dus dat helpt niet mee, zowel voor afvallen als voor mijn energielevel.
Geen idee hoe jouw dagindeling eruit ziet natuurlijk. Daarnaast houdt onze dochter ons deze nachten wat meer wakker vanwege sprong 5. Is er bij jou misschien ook iets veranderd in je slaappatroon?
één jaar geleden
Reactie op n2022
Hier nog steeds langzaam afvallen idd.. zit nu 4 kg onder startgewicht voor de zwangerschap en ook rond grens van ondergewicht dus ik moet wel meer gaan eten nu, maar heb gewoon niet echt extra honger door bv ofzo. Misschien handje noten erbij elke dag? Vaker Griekse yoghurt, avocado, pindakaas, volle zuivelproducten?
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Hoe is het gegaan op de opvang?
Hoe vaak kolf je nu? En kolf je voldoende ...
Op de opvang gaat het eigenlijk wel goed! Hij drinkt zijn flesje in 3 etappes en hij krijgt dan 130cc in 45-60 min binnen ongeveer. Gelukkig laat hij zich niet opnaaien en laat hij dúidelijk merken als hij nog niet wil/langere pauze nodig heeft.
Ik kolf 3 keer en in totaal is de minste hoeveelheid die ik op een dag heb gekolfd nogsteeds voldoende. Het was toen bv: 195-105-115. Soms is het de 2e of 3e keer ook maar 90. Over voorraad maak ik me zeker geen zorgen want ik heb echt nog een enorme voorraad. Het is meer dat ik gewoon graag wil dat het niet terugloopt en ik straks niks meer heb.
Die tip van even stoppen en dan weer door is wel een goeie! Dankje
één jaar geleden
Reactie op n2022
Ik ben best behoorlijk afgevallen na de zwangerschap. Bij mijn eerste kindje had ik dit helemaal niet maar geef nu veel langer borstvoeding. Ik eet ook behoorlijk wat maarja heb het idee dat ik er niet echt tegenop kan eten haha. Moet wel oppassen dat ik niet richting ondergewicht ga
één jaar geleden
Reactie op Lot1994
Ik ben verpleegkundige op een kinderafdeling en mijn collega’s zijn echt super meedenkend/ruimte gevend. Dat scheelt een hoop. Ik ga op een lege patientenkamer zitten met de deur en het gordijn dicht en kan me prima ontspannen. Helpt het om je kolftijden uit te spreken naar collega’s zodat zij dan de zorg van je kunnen overnemen?
één jaar geleden
Beetje rare vraag haha maar wat voor soort bakjes/zakjes geven jullie gekolfde melk mee naar de opvang. Ik had vandaag in een bakje met deksel meegegeven maar de deksel was losgeraakt dus alle melk weg 😭. Uit de vriezer geef ik mee in het zakje maar als het vers gekolfd is in principe niet. Soms heb ik uit de vriezer 3 zakjes wat ik mee geef maar vind dat dan ook nuer echt handig.
één jaar geleden
Reactie op Mandje000
Beetje rare vraag haha maar wat voor soort bakjes/zakjes geven jullie gekol ...
Ik koop deze op amazon. Kosten niet veel en ik vind zakjes ook makkelijk voor in de vriezer (minder ruimte innemend). Je kan dat tuitje eraf scheuren zodat je een schenktuitje hebt. Ik plak er een klein stickertje op om te labelen, omdat een watervaste stift niet op het plastic pakt.