1386 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Maya12xx
Klopt indd wel meegegeven iets met mijn geur! Maar hielp helaas niets, onze ...
Ik vraag me ook af hoe het kan dat mijn mannetje al zo’n specifieke eigen wil heeft haha 😂 maar jouw dochter is dus ook een eigenwijs ding 😉
Dank voor je tip m.b.t. de fles blijven geven. Het zit in mijn achterhoofd maar het is zo intensief dat ik eerst nog even wil kijken hoe volgende week op het kdv loopt, geloof ik. Omdat hij daar ook enkel de fles aangeboden krijgt dus dit eigenlijk al gebeurt.
Welk bekertje heb je gekocht? Papje hoor ik ook vaker! Zoontje eet nog niet goed genoeg maar ben nu ook wat intensiever aan het oefenen met hapjes.
Ik duim voor ons komende week 👍🏻
één jaar geleden
Reactie op Muijz
Help! Is dit tijdelijk!? Onze dochter van 6 mnd is ziek (koorts, snot, miss ...
Zeker! Vaak zijn dit fases. Mijn dochter drinkt bij verkoudheid ook liever rechtop, dus dan is een flesje makkelijker. Even haar neus met de neuspeer uitzuigen voor het drinken helpt hier ook
één jaar geleden
Oef, heb een soort buikgriepje te pakken. Kan bijna geen water of voedsel verdragen. Mijn dochter voeden is ook een uitdaging, sowieso veel buikpijn dus tegen me aan is niet zo fijn. Liggend gaat het nog redelijk. Daarnaast komt mijn tsr na een paar minuten dus ze raakt enorm gefrustreerd en laat steeds los. Ik wil nog lang niet stoppen, maar wat een uitdagingen krijg je soms voor de boeg! Hoop dat mijn productie niet te veel instort.
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Oef, heb een soort buikgriepje te pakken. Kan bijna geen water of voedsel v ...
Beterschap! Heel herkenbaar, drie weken geleden flinke buikgriep en ik lig nu met bijna 40 graden koorts in m'n bed met een gewone griep. Dochter is naar de opvang, maar dat kolven vreet ook energie zeg. Gelukkig lukt dat deze keer wel.
Mij heeft destijds de neusspray goed geholpen om haar bij mij weer te laten drinken. Duurde ook even voor m'n tsr weer sneller kwam. Heb de spray dus nog even gebruikt ondanks dat ik beter was.
één jaar geleden
Onze dochter is nu bijna 6 maanden oud en geef nog borstvoeding. Dit gaat heel goed, maar merk dat ik zelf steeds meer behoefte krijg aan wat vrijheid en dus gemak dat er ook gewoon een flesje gegeven kan worden. Heel dubbel omdat het zo goed gaat wil ik niet afbouwen. Wie heeft er tips om toch mijn momentjes wat meer te kunnen pakken (bijv. S’avonds sporten). Ze valt nu vaak na de borst bij mij in slaap en laat ik haar in mijn armen slapen en s’nachts is het soms paar slokjes en slaapt ze weer verder (momenteel echt alleen bij een van ons, want zodra ze weg gelegd wordt is het huilen) Ook hierin momenteel erg zoekende..
alle tips zijn welkom 😊
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Beterschap! Heel herkenbaar, drie weken geleden flinke buikgriep en ik lig ...
Dankjewel! Jij ook!
Voel me gelukkig na twee dagen weer een stuk beter. Gisteren was mijn dochter bij mijn ouders en heb ik ruim voldoende gekolft, maar vandaag is ze thuis en merk ik echt een productiedip. Ze is steeds ontevreden tijdens en na het drinken. Dus heel veel aanleggen en heel lang! Ben vooral een beetje bang voor wat ik morgen en donderdag ga kolven op mijn werk 😵💫. Hoop dat het meevalt!
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Dankjewel! Jij ook!
Voel me gelukkig na twee dagen weer een stuk beter. Gi ...
Dank je wel!
Hopelijk valt de dip mee en is het snel weer op peil! En gelukkig heb je wel kunnen kolven dan zal het vast ook wel weer helemaal goedkomen.
Hier is het na m'n productie stop van de vorige keer weer hersteld, maar niet meer geworden wat het voorheen was. Wel nog genoeg gelukkig. Dus kan ook zijn dat het nu perfect afgestemd is. Maar nu weer een flinke dip. We krijgen wat te verduren zo😔 Deze keer wel het vertrouwen in mijn lichaam dat het goedkomt. Heb nu kunnen kolven en aanleggen.
één jaar geleden
Heeft er iemand ervaring met gekolfde melk mee terug nemen in het vliegtuig?
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Dank je wel!
Hopelijk valt de dip mee en is het snel weer op peil! En geluk ...
Ja hoop het ook! Was idd fijn dat het wel lukte om aan te leggen en te kolven anders was ik veel verder van huis. Maar merk nu ook vanochtend; mijn borsten lijken gewoon leeg. Ik kolfde met twee borsten 70 cc in de eerste sessie. Maandag kolfde ik nog 140 cc 1 borst 😪. En het is idd wat je zegt vertrouwen hebben en loslaten! Ik weet ook van eerdere dips dat het na 2-3 dagen meestal weer op peil is, zit een soort vertraging in. Dus dit ook accepteren en ze krijgt nu wat meer uit de vriezer
Wat goed dat het jou nu wel lukt om te kolven en aan te leggen! Dat scheelt zoooooveeel!
één jaar geleden
Reactie op Monique2022
Heeft er iemand ervaring met gekolfde melk mee terug nemen in het vliegtuig ...
Ik niet maar heb wel eens wat er over gelezen op de website van Medela! Misschien helpt dat je verder? En je zou ook vragen kunnen stellen op het Facebook borstvoeding forum, daar is er vast meer te vinden!
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Hoe gaat het nu met je en de productie?
Hier nog steeds ziek en ook nog ko ...
Hier ook ziek (geweest) en die afname in productie maakt me echt onzeker. Zeker omdat dat tsr zo lang op zich laat wachten. Mijn zoon wordt nogal een bijter dan, dus ‘s nachts en in de ochtend is nu het fijnst te voeden omdat hij dan nog half dut.
één jaar geleden
Hoi allemaal, onze kleine meid is morgen alweer 6 maanden. De borstvoeding loopt goed en ze eet al goed groentepap (vervangt bijna 1 voeding). Van onze vroedvrouw mogen we ook met fruitpap beginnen en minder op vraag te voeden. We geven 's middags groentepap. Ik vroeg me nu af of jullie misschien een soort van schema hebben qua voedingen. Want er passeert meestal alleen maar zo' n dingen van flesvoeding. Alvast bedankt! Groetjes
één jaar geleden
Reactie op MBRB
Hier ook ziek (geweest) en die afname in productie maakt me echt onzeker. Z ...
Misschien een idee om de neusspray te proberen om te overbruggen tot de tsr zich weer hersteld heeft? En anders wil het misschien ook wel goed helpen om lekker samen huid op huid te liggen en je kindje de vrije hand te geven. Beide heeft hier heel goed geholpen. Mijn dochter ging zelfs weigeren, omdat de tsr op zich liet wachten. Ook weet ik inmiddels dat het allemaal weer goed komt! Vorige keer had ik namelijk zo goed als geen productie meer en geen tsr, dat heeft zich netjes hersteld. Nu ook weer een trage tsr en dip in mij productie, maar merk dat het alweer steeds beter gaat.
één jaar geleden
Reactie op MBRB
Ik volg dit niet perse maar we bleken vanuit onszelf een beetje hetzelfde t ...
Ik kolf volledig. Dus net even anders dan live voeden. Maar ik voed om de 4 uur en dan doe ik ‘s ochtends en ‘s middags. Afhankelijk van de slaapjes. 1 tot 1.5 uur na of voor de volgende voeding, een hapje geven. Misschien dat je hier iets aan hebt.