1386 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Hoe gaat het nu met je en de productie?
Hier nog steeds ziek en ook nog ko ...
Niet al te best! Heb nog niet eerder zo’n erge dip gehad. Gelukkig ben ik op vrijdag altijd vrij en met het weekend voor de boeg kan ik haar gewoon steeds aanleggen.
Vanaf 4u vanochtend komt ze elke 2u 😅. Dus hoop dat ze weer zelf goed kan regelen zo. Maar vind het wel zielig, ze wordt steeds snel wakker uit slaapjes omdat ze alweer honger heeft en is echt aan het klagen na de voedingen. Ik heb getwijfeld om haar flesjes te geven en te gaan kolven maar denk dat zij het beste mijn borsten kan stimuleren dus toch niet gedaan. Heb haar gisteren 1x 30 cc extra voeding gegeven omdat ze toen écht nog zoveel honger had en mijn borsten helemaal leeg waren. Ik hoop echt dat ik uit deze dip kom..
Pittig dat jij nog steeds ziek bent! Is het wel een beetje te doen met voeden en kolven? En hoe gaat het bij jouw productie?
één jaar geleden
Reactie op SVDB2
Vraagje: ik heb gisteren melk afgekolfd, maar de crèche heeft deze voeding ...
Als ze hem daar in de koelkast hebben bewaard wel
één jaar geleden
Mama’s,
Mijn dochter is nu 6 maanden en drinkt elke dag 8 keer bij mij aan de borst. Is dit niet teveel? Ik ben bang dat ze niet genoeg uit m’n borst haalt en dat ik te weinig melk heb.
Hoe weet je ook of dit het geval is eigenlijk?
Ik lees online veel dat baby’s rond deze leeftijd nog maar 5 voedingen vragen namelijk.
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Niet al te best! Heb nog niet eerder zo’n erge dip gehad. Gelukkig ben ik o ...
Ik heb de verklaring van de megadip, ben vanochtend ongesteld geworden 😅 wist niet dat dat zo’n erge invloed kon hebben. Kan me niet herinneren dat ik bij mijn zoontje daar zoveel last van had maar toen kolfde ik fulltime dus is niet helemaal te vergelijken.
Weet iemand hoe lang zo’n dip kan duren? Is dat alleen net voor en tijdens de menstruatie ?
één jaar geleden
Reactie op Jaimy_xje
Mama’s,
Mijn dochter is nu 6 maanden en drinkt elke dag 8 keer bij mij aan ...
Bij borstvoeding kan het heel erg verschillen per kind.
Qua borstvoeding geef je op verzoek dus te veel bestaat eigenlijk niet.
Als je kindje goed groeit, heb je voldoende melk. Is de groeicurve goed?
één jaar geleden
Reactie op Jaimy_xje
Mama’s,
Mijn dochter is nu 6 maanden en drinkt elke dag 8 keer bij mij aan ...
Dat is zo bij kv dat kindjes minder voedingen krijgen op den duur. Bij bv gebeurt dat veel minder vaak. Die van mij krijgt nog zo'n 10 voedingen per dag. Ik ken kindjes van 1 die nog 8 per dag voedingen drinken.
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Ik heb de verklaring van de megadip, ben vanochtend ongesteld geworden 😅 w ...
Jeetje dat is een hele goede verklaring en dan in combinatie met ziek, dat wil wel dan. Hopelijk is het eenmalig en niet maandelijks terugkerend. Heb er zelf nog geen ervaring mee, dus weet ook niet hoe lang zoiets duurt.
Ik ben dus gewoon nog steeds ziek. Helaas een goeie griep te pakken. Productie is nog niet op peil, maar gelukkig wel stabiel. Merk dat ze wel vaker komt, vooral in de nacht wilt ze graag 4 a 5 keer komen😵. Hoop dat ik snel beter ben, want dit is niks😂.
één jaar geleden
Ik heb een vraag aan jullie: ik geef ong 6 maanden borstvoeding. Mijn dochter drinkt 6 keer waarvan 2 keer tussen 23 en 7. Ik merk dat dit me op begint te breken in combinatie met werk. Haar laatste dagvoeding is om 17.30 en als ik die kolf valt het me op dat ik maar 80-100 ml kolf. Terwijl ze uit de fles wel 180 drinkt en dan slaapt ze veel langer.
Nou wil ik haar die voeding graag kunstvoeding geven (en niet kolven) maar ik vraag me af of ik de rest van de voedingen wel op peil kan houden. Heeft iemand daar ervaring mee?
Dankjewel!!
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Jeetje dat is een hele goede verklaring en dan in combinatie met ziek, dat ...
Ja echt pech dat dit net zo samenvalt! Baal dat ik ongesteld ben geworden maar vanochtend was het ook een soort opluchting dat ik dacht aha, hier ligt het dus aan. Hoop idd niet dat het elke keer zo’n dip wordt want echt fijn is het niet. Vind het vooral zielig voor mijn dochter die echt huilt na de borst. Gelukkig ging het vanmiddag iets beter en liet ze zelfs een keertje 2,5u tussen de voedingen.
Jeetje wat slopend zeg die nachten! Lijkt me echt heel pittig. Soort newborn fase en dan ben je ook nog ns ziek 😔. Hopelijk gaat het heel snel beter!
één jaar geleden
Reactie op verewi
Ik heb een vraag aan jullie: ik geef ong 6 maanden borstvoeding. Mijn docht ...
Heel begrijpelijk! Ik geef zelf ook 6m borstvoeding en ik heb vanaf 3m voor het slapen kv fles gegeven en dan voor dat ik slaap kolfen (ik kom ook niet op 200ml dan). Bij mij nam alleen die productie af, de rest gaat prima. Ik had hetzelfde met de nachtvoeding toen ze eenmaal doorsliep.
Doordat ze nu vaste voeding eet, ben ik nu aan het afbouwen van 6 naar 4 voedingen. Dit gaat prima (ik kolf nu zelfs meer omdat er een bv wordt ‘overgeslagen’)
Succes!
één jaar geleden
Reactie op verewi
Ik heb een vraag aan jullie: ik geef ong 6 maanden borstvoeding. Mijn docht ...
Toevallig ivm zelf ziek zijn voor het slapen extra kv gegeven en mn man een kv droomvoeding laten doen (rond 0:00) waardoor hij doorslaapt tot 6 uur. Mn productie dan is minder maar overdag nog steeds genoeg. En heel fijn om een beetje bij te kunnen komen zo
één jaar geleden
Ik had onderstaand bericht op borstvoedingsforum geplaatst maar helaas geen reacties…
Mijn zoontje is ruim een half jaar en ik ben sinds vorige week weer aan het werk. In april zal ik voor het eerst weer nachtdiensten hebben (hij is dan 8,5 maand).
Wat zijn jullie ervaringen met kolven in nachtdienst? Ergens gaat natuurlijk een overgang zijn, misschien wel 2, waarin ik dag én nacht zal kolven? Hij slaapt namelijk sinds hij een week of 4 is al door, op uitzonderingen van ziek zijn na…
één jaar geleden
Reactie op Riess
Mensen die BV geven die al een pap fles hebben gegeven? Met rijstebloem? Zo ...
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik lees namelijk dat borstvoeding niet goed bind waardoor het erg dun blijft... 🤷♀️
Onze dochter is bijna 6 maanden dus het wordt zo langzamerhand wel tijd voor een papje. Ik geef het liever met een lepeltje denk ik i.p.v. fles voor de mondmotoriek. Overigens hoeft het geen rijstebloem te zijn dacht ik, maar kan het ook met andere granen of havervlokken? Ik ben erg benieuwd naar de ervaring van andere moeders.
één jaar geleden
Wie herkend dit: mijn zoontje van 6,5 maand is heel erg afgeleid overdag tijdens het drinken. Vindt de wereld om zich heen veel interessanter. Maar zodra hij moe is, ik hem naar bed breng, dan wil hij goed drinken. Alleen valt hij dan tijdens het drinken in slaap en ik ben juist sinds een aantal weken bezig met hem zelfstandig in zijn bed in slaap laten vallen (wat hij super goed doet). Maar het voelt nu elke keer zo "onaf" qua voeding.. Omdat ik hem toch loskoppel voordat hij helemaal wegzakt in slaap.
Als hij net wakker is, wil hij eigenlijk nooit drinken dus ik moet het van de momenten tussendoor hebben (of dus vlak voor zijn slaapje) zijn groeicurve gaf de laatste keer aan dat hij wel genoeg moet binnen krijgen om op zijn lijntje te blijven..... Is dit herkenbaar voor iemand?