1386 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Jnfsfs
Wie herkend dit: mijn zoontje van 6,5 maand is heel erg afgeleid overdag ti ...
Heel erg herkenbaar! Dochter is morgen 6 maanden, maar hebben hier al een tijd last van en het lijkt alleen maar erger te worden. Minste of geringste geluid of beweging en ze is alweer afgeleid. Voor m'n gevoel loop ik de hele dag met m'n borsten buitenboord. Ik wil eigenlijk geen slaap associatie, dus voed ik haar beneden. Alleen is het dan geen drinken, maar constant loslaten en om haar heen kijken. Geen honger denk je dan, totdat je haar op bed legt. Dan is het gillen en krijsen. Dus leg ik haar aan en dan drinkt ze dus ineens wel. Kunt mij niet wijs maken dat ze een minuut daarvoor geen honger had. En dan inderdaad het probleem dat ze te moe is, dus zelfs al aan de eerste borst in slaap valt. Terwijl ze juist heel goed zelf kon slapen altijd (na lang oefenen). Dus koppel ik haar nu ook eerder af, met als gevolg weinig voeding en dat ze bij haar lange middagdutje wakker wordt van de honger. Curve schommelt al weken, maar moet geen lijntje zakken. Heb ook het idee dat het niet heel goed kan zijn voor m'n productie. Eerst had ze ruim voldoende aan één borst en nu al geruime tijd niet meer. Leg haar nu ook gedurende de dag naar aan in de hoop dat ze zo toch voldoende voeding binnen krijgt. Eerst was het altijd slapen, verschonen, voeden, spelen. Nu wilt ze alleen niet meer na haar slapen drinken. Enige momenten dat ze nog een goeie voeding pakt is haar droomvoeding rond 23 uur. De oplossing: helaas geen idee
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Ik had onderstaand bericht op borstvoedingsforum geplaatst maar helaas geen ...
Als hij door slaapt hoef je toch niet snachts te kolven? Begrijp niet precies wat je bedoelt 😊
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Als hij door slaapt hoef je toch niet snachts te kolven? Begrijp niet preci ...
Ik denk omdat zij haar dag en nacht ritme moet verschuiven ivm de nachtdiensten. Geen ervaring mee maar misschien tegen het einde van je dienst (vroege ochtend) wel kolven? Dan is je productie hoog dus dan kun je wellicht anderhalve voeding kolven en thuis (na evt nog voeden) gelijk je bed in?
één jaar geleden
Hey dames, is er iemand die wel eens een papfles maakt met moedermelk? Die van ons is ‘s avonds zo hongerig lijkt wel en dat terwijl ik ‘s avonds echt voldoende heb. Gisteravond zat hij bij mij op schoot en toen wilde hij nog t eten uit m’n handen trekken 😂 en dan dus ook elke 2/3 uur weer wakker. Ik zit dus zelfs te denken, zou een papfles werken? 😬
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Maar als ik snachts niet kolf en overdag slaap, wanneer doe ik het dan wel? ...
Haha ja sorry ik ben helemaal niet thuis in nachtdiensten en had niet bedacht dat je dan wel slaapt overdag. Wat natuurlijk heel logisch is 😂. Ga je alleen maar nachtdiensten draaien of ook reguliere diensten? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt me dat je ergens wel moet compenseren voor dat je dan overdag minder vaak je borsten leeg maakt. Dus bijv begin van de nachtdienst en aan het einde voor je weer gaat slapen of aanleggen of kolven. Anders krijg je mega volle borsten overdag en zal je productie ook teruglopen als je niet stimuleert. Maar lijkt me heel afhankelijk van hoeveel nachtdiensten, op welke momenten je wél overdag bij je kindje bent etc..
één jaar geleden
Dochter is vandaag 6 maanden en ik wil hier toch ook even delen hoe trots ik ben dat ik al 6 maanden borstvoeding mag en kan geven🥰 Het gaat niet altijd even makkelijk en we lopen nog steeds tegen veel dingen aan, maar vind dit toch wel een mooie mijlpaal. Ik heb geen idee hoe lang ik wil voeden, bekijk het tegenwoordig echt van dag tot dag. Hebben jullie een idee van hoe lang je wilt voeden?
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Dochter is vandaag 6 maanden en ik wil hier toch ook even delen hoe trots i ...
Wat een super mijlpaal! Mooi dat je dit gehaald hebt! Van dag tot dag bekijken lijkt me een goede keuze.
Ik wil zelf iig tot 1 jaar blijven voeden, omdat het hier zo ontzettend makkelijk gaat en ik geen reden heb om op kv over te stappen. Eventueel langer als het nog goed loopt. Maar ik hoop ook ergens dit jaar weer zwanger te raken, dus misschien stopt mijn productie er dan wel mee.
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Aaaahh zo mooi he! 😍 Onze dochter is over 4 dagen ook een half jaar!
Mijn man en ik zijn regelmatig verwonderd over de borstvoeding en dat ze zo goed groeit etc.
We hebben best wat struggles gehad en de Neocate kv staat klaar van toen ik bijna wilde stoppen, maar ik ben blij dat ik er niet aan heb toegegeven en trots dat we hebben volgehouden!
Ik zou ook graag een tweede kindje willen en ben vooralsnog niet ongesteld geweest... Wil minimaal een jaar bv geven, maar als ik dan nog niet ongesteld ben, dan denk ik wel dat ik stop op mijn cyclus weer op gang te krijgen...
Al zou ik gerust willen tandem voeden eigenlijk haha. De tijd zal het leren! 🥰
één jaar geleden
Reactie op Jalad
Wat een super mijlpaal! Mooi dat je dit gehaald hebt! Van dag tot dag bekij ...
Wat fijn zeg sat het zo goed loopt! Mooie mijlpaal tot minstens 1 jaar, maar zo te horen moet dat lukken. Bijzonder vooruitzicht om hopelijk weer zwanger te raken🥰 ik duim voor jullie! Zelf zou ik dat ook wel willen, maar heb een spoedkeizersnede ondergaan dus wil minstens wachten tot zij 1 jaar is. Daarnaast heb ik ook nog bekkenklachten en een flinke diastase, dus weet niet of het een goed idee is om er dit jaar mee aan de gang te gaan🙈
één jaar geleden
Reactie op Aznag
Aaaahh zo mooi he! 😍 Onze dochter is over 4 dagen ook een half jaar!
Mijn ...
Wauw, bijzonder he hoe dat werkt. Onze lichamen zijn gewoon in staat om onze kleintjes te voeden 😍 mooi ook om te lezen dat je hebt volgehouden, je mag zeker trots op jezelf zijn! Ook zo'n mooi vooruitzicht🥰 ik duim dat het jullie gegund is!
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Jaaaa wat bijzonder he! Mijn zoontje is over een week 6 maanden en in het begin 1,5 dag met donormelk van een vriendin bijgevoed. Voor de rest alleen nog maar borstvoeding gehad!
Ik heb nu mijn pijlen gericht op 9 maanden, maar als het niet meer gaat stop ik eerder. We zijn nog steeds bezig om te onderzoeken waarom hij nog zoveel last van z’n darmen heeft. Dus veel diëten, op eten letten en dingen uitsluiten. En ivm mijn werk moet ik op de raarste plekken kolven (in loondienst en als zzp’er veel onderweg). Vind ik het nog knap dat ik het zo lang heb volgehouden 😂
Gisteren zocht ik op hoeveel vrouwen nu nog borstvoeding geven in Nederland:
Van de pasgeboren baby's krijgt 69% volledige borstvoeding
Na 6 maanden gaf 19% van de moeders volledige borstvoeding en 72% kunstvoeding.
Bron: https://www.vzinfo.nl/borstvoeding
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Haha ja sorry ik ben helemaal niet thuis in nachtdiensten en had niet bedac ...
Haha geeft niet, maar ik dacht ‘niet’ is niet echt een optie 😂.
Heb er in april 2 achter elkaar, dus maandagavond erin, woensdag ochtend eruit. Ik denk dat ik gewoon ga proberen om dan in de nacht maar ‘gewoon’ te kolven, anders loopt het terug denk ik zo
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Ik denk regelmatig ook aan hoe mega trots ik ben! Hij is ook al zo groot geworden van mijn melk… bizar.
Voor hij geboren was wilde ik minimaal het eerste half jaar, maar ik merk dat ik de grens steeds verleg en wil nu eigenlijk minimaal tot 1 jaar volhouden. Zodat hij geen kunstvoeding hoeft zeg maar. Maar goed, misschien langer? Mijn mening over lang voeden is inmiddels helemaal omgedraaid in ieder geval 😂😂