1386 Reacties

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Geen idee? Hij is dan 8,5 maand dus wel nog kolfrecht…
Ja hoor dat mag je dan nog weigeren kijk maar in je arbo voorwaarden!

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Dochter is vandaag 6 maanden en ik wil hier toch ook even delen hoe trots i ...
Knap hoor! Ik ben inmiddels ook ruim 6 maanden borstvoeding aan het geven. Bij mijn eerste kindje 4 maanden en toen altijd moeten bijvoeden. Dus ben nu ook al enorm trots dat ik dit bereikt heb. Ik neig nu naar 9 maanden maar het gaat nu zo lekker dat ik ook niet echt een streven heb. Ik bekijk het van dag tot dag en ook qua werk/kolven omdat ik nog niet lang terug aan het werk ben. Kolven op het werk vind ik soms nog wel eens lastig qua plannen en opbrengst enz. Ik probeer er niet zoveel druk op te leggen en zie wel hoe het gaat 😊. Al zou ik het toch ook wel even moeilijk hebben als ik zou stoppen/afbouwen.

één jaar geleden

Hi! Mijn dochter is 6,5 maand en de bv gaat nog voorspoedig ☺️! Zijn er nog meer mensen bij wie de menstruatie nog niet op gang is gekomen?

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Jaaaa wat bijzonder he! Mijn zoontje is over een week 6 maanden en in het b ...
Wat goed van je! Wel pittig met al het diëten lijkt me en dat kolven inderdaad😅 Zelf ben ik ook veel onderweg en sta ik regelmatig in een parkeergarage of op een parkeerplaats. Zelf had ik eerst 6 weken in mijn hoofd, nooit gedacht dat ik 6 maanden zou halen. Ik dacht zelf hoe langer hoe makkelijker, maar dat valt best tegen 😂

één jaar geleden

Reactie op mariskadeb

Hi! Mijn dochter is 6,5 maand en de bv gaat nog voorspoedig ☺️! Zijn er nog ...
Hier ondertussen ook al 6 maanden borstvoeding, trots!! En ook nog geen reden om te stoppen hier, het gaat soepeltjes. Maar ook nog geen menstruatie te zien, maar begreep van de verloskundige dat dit oké is, toch? 😂

één jaar geleden

Reactie op mariskadeb

Oh wat klinkt dat fijn. Hier al wel helaas. Inclusief de dipjes rondom ovulatie en menstruatie 🫢

één jaar geleden

Reactie op Mandje000

Knap hoor! Ik ben inmiddels ook ruim 6 maanden borstvoeding aan het geven. ...
Mag je zeker trots op zijn, fijn ook dat het nu zo goed loopt! Hier hetzelfde hoor, bekijk het ook van dag tot dag. Maar als ik aan stoppen of afbouwen denk dan lijkt me dat toch wel moeilijk 🥺

één jaar geleden

Reactie op mariskadeb

Wat fijn! Hier ook nog niks op gang. Volgens mij kan dat uitblijven zo lang je op verzoek voedt en ook nog nachtvoeding en hebt. Het kan dus zijn dat het uitblijft zolang je voedt. Al zijn er ook vrouwen die dat doen en het wel al op gang is gekomen. Heb op het borstvoedingsforum ook termijnen van uitblijven van ruim een jaar voorbij zien komen.

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Jaaaa wat bijzonder he! Mijn zoontje is over een week 6 maanden en in het b ...
Waarom stoppen er zo veel vrouwen met 6 maanden met borstvoeding. Ik bedoel het echt als open vraag. Iedereen moet doen wat goed voelt en past. Ik ben benieuwd waar dat vandaan komt.

één jaar geleden

Reactie op Dana1989

Waarom stoppen er zo veel vrouwen met 6 maanden met borstvoeding. Ik bedoel ...
Er is een grote daling na 2/3 maanden, wanneer het zwangerschapsverlof eindigt. Veel vrouwen willen niet kolven, of zijn verkeerd geïnformeerd over portiegroottes waardoor ze denken steeds 180cc per voeding te moeten kolven en die krijgen dat niet bij elkaar gekolfd en denken daardoor dat ze te weinig melk hebben. Weinig kennis en support in de omgeving en maatschappij. Jammer hè.

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Haha geeft niet, maar ik dacht ‘niet’ is niet echt een optie 😂. Heb er in ...
Haha nee dat snap ik nu pas ook 😂. Denk idd dan verstandig om snachts te kolven. Voor je de dienst in gaat nog aanleggen of kolven en ook aan het einde van je dienst / voor je gaat slapen. Als dat dan begin van de ochtend is en je je borsten goed leegkolft kan ik me niet voorstellen dat je een enorme dip zal krijgen

één jaar geleden

Reactie op Dana1989

Ja bijzonder hè… het kost ook gewoon veel energie en moeite naast het zorgen, je huishouden en je werk. Ik denk dus dat veel mensen er gewoon geen zin in hebben om zo vooruit te plannen en te denken.

één jaar geleden

Reactie op Dana1989

Ik ga nog wel door (6,5 maand) maar ben ‘makkelijker’ met kv tussendoor- ik ga niet meer kromliggen voor een vriezer vol voorraad. Ik merk dat het me rust geef als ik weet dat er een alternatief is. Verder heeft ziek zijn wel gemaakt dat mn productie iets is afgenomen, waardoor ik vaker bijvoed, vaak ik combi met daarvoor of daarna ook aan de borst. Ik vind het kolven op werk nog wel oké, maar snap heel goed dat er werkplekken zijn waar je dat echt niet ziet zitten. Tijdens mn opleidingsdagen kolf ik naast een oude dweil en trapje in een halve gangkast, in dat soort gevallen zou ik er ook snel klaar mee zijn..😅

één jaar geleden

Reactie op Jalad

Er is een grote daling na 2/3 maanden, wanneer het zwangerschapsverlof eind ...
Precies. Ik hoorde ook van de kinder fysio dat soms 50ml vergelijkbaar is met volle melk als het lekker vet is bijvoorbeeld en 180ml minder voedzaam kan zijn omdat het waterig is bijvoorbeeld. Was voor mij echt een eye opener. Hoeveelheid hoeft dus niets te zeggen.

één jaar geleden

Reactie op Aznag

Precies. Ik hoorde ook van de kinder fysio dat soms 50ml vergelijkbaar is m ...
Ja daar geloof ik ook echt in! Mijn dochter was bij geboorte 800 gram zwaarder dan mijn zoontje. Nu (morgen 6 maanden) is ze nog steeds exact 800 gram zwaarder als toen hij 6 maanden was. Ze gaan dus gelijk op als je kijkt naar gewichtstoename terwijl mijn zoontje al vrij snel ‘grote’ flessen kreeg (gekolfde moedermelk) van 160-180 cc terwijl zij nog nooit meer dan 135 cc heeft gedronken en meestal flesjes van 110 drinkt. Ik was laatst bij het consultatiebureau en toen zei ze ‘je weet dat ze nu ook flesjes van 180 cc mag he?’ Ik zei nou dat hoeft helemaal niet met borstvoeding. Toen kwam ze er wel op terug en zei ze oja met 7 voedingen is het 110 cc per keer wel normaal. Ze zei alleen ook iets over het maagje dat nog niet op gerekt is en dat dat dan lastig zou kunnen zijn met vaste voeding en dat ook de melkmomenten op een dag. Ik begreep niet echt wat daar lastig aan zou zijn. Dacht geef gewoon eerst bv en daarna de vaste voeding en dan geeft ze vanzelf wel aan hoeveel ze wil eten/ proeven.

één jaar geleden

Onze dochter weigert opeens de borst. Heeft iemand dit wel eens gehad? Normaal voed ik haar rond 22.30 en rond 3/4 uur. Om 22.30 alleen maar huilen dus uiteindelijk niet gevoed. Net kwam ze weer maar weigerde ze de borst opnieuw. Ik heb nu maar wat afgekolfd en in flesje gegeven want dat dronk ze wel. Ik dacht eerst dat ze ziek was maar merk verder niet wat aan haar. Tandjes heeft ze onder al 2 door. Ik ben niet ongesteld maar ben wel sinds een week met de anticonceptie pil begonnen. Kan je daar mee te maken hebben? Ze heeft niet eens een slok gedronken want wilde al niet eens aanhappen. Vind het zo naar want normaal kan ik haar ook kalmeren aan de borst en dat lukte nu dus ook niet.

één jaar geleden

Reactie op Mandje000

Onze dochter weigert opeens de borst. Heeft iemand dit wel eens gehad? Norm ...
Van de pil kan je productie idd afnemen. Heb je de minipil of de combinatiepil? Heeft ze inmiddels al weer aan de borst gedronken?

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Ja daar geloof ik ook echt in! Mijn dochter was bij geboorte 800 gram zwaar ...
Wat raar weer van het cb.. maag oprekken is nou juist iets wat je wil voorkomen 😅 Zoals je het doet is goed idd! Eerst melk, dan andere voeding. Ze gaan vanzelf grotere porties eten en dan neemt de behoefte aan melk van nature geleidelijk af. Regelen ze zelf prima, ieder kindje op eigen tempo

één jaar geleden

Reactie op Jalad

Wat raar weer van het cb.. maag oprekken is nou juist iets wat je wil voork ...
Ja dat dacht ik dus ook! Ik dacht huh..🤔 toch twijfel ik dan een beetje. Wat jij zegt lijkt me idd het meest logisch 😀

één jaar geleden

Reactie op Jalad

Van de pil kan je productie idd afnemen. Heb je de minipil of de combinatie ...
Ik gebruik de minipil. Vandaag heeft ze wel weer gewoon uit de borst gedronken. Heel raar. Ben benieuwd hoe het vanavond/vannacht gaat.