1386 Reacties

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Zijn er nog meer van jullie die van plan zijn om na 9 maanden nog borstvoed ...
Ja lastig idd gelukkig heb ik nog 2 mnd. Denk dat je tegen die tijd misschien ook wel minder hoeft te kolven. En anders idd 15 min sochtends en 15 min ‘s middags en dan de lunch overslaan. Al vinden ze dat op mijn werk niet zo een goed idee dus moet daar tegen die tijd nog wel even over in overleg.

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

zeker. vorige keer kolfde ik dan tijdens de lunchpauze en dat ging prima. tegen die tijd had mijn kindje ook minder melk nodig, dus dat regelde zichzelf aardig.

één jaar geleden

Sinds vanmorgen zet mijn dochter ineens vol haar tanden in mijn tepels😳 Dit doet echt pijn! Meer van jullie die dit hebben? Is dit een fase, kan ik dit nu al afleren? Zo ja, hoe leer je het af?

één jaar geleden

Reactie op Seldam

zeker. vorige keer kolfde ik dan tijdens de lunchpauze en dat ging prima. t ...
Hoe ging de afbouw dan? Ik ben nu hapjes aan het introduceren. Paar lepeltjes fruit in de ochtend. En namiddag groenteprak. Het gaat wisselend. Borst is nummer 1 voor meneer. 🙏

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Sinds vanmorgen zet mijn dochter ineens vol haar tanden in mijn tepels😳 Di ...
Oeh, au! Duidelijk 'nee' zeggen en afkoppelen. Voeding even stoppen en even later opnieuw proberen. Afleren kan zeker al.

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Volgens mij heb je wel kolfrecht maar geen betaald kolfrecht. Ergo, je zal het in je eigen tijd moeten doen en extra uren daarvoor maken. Je kan het ook in je lunchpauze doen. Dat laatste ga ik dus doen en als het nodig is, ook nog onder werktijd en dan langer op kantoor blijven.

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Ja daar geloof ik ook echt in! Mijn dochter was bij geboorte 800 gram zwaar ...
Ik ben zo blij om te lezen dat ik niet de enige ben met een zoontje die met gekolfde fles 100 - 120 ml wil. We krijgen 150 ml er niet in, laat staan 180. Hij krijgt 1 werkdag p.w. flesvoeding (bv). Het zijn helaas wel 5 voedingsmomenten. Hij komt niet heel veel aan 0,5 kilo in 2 maanden. Ik twijfel wel erg aan mezelf.

één jaar geleden

Reactie op Jalad

Oeh, au! Duidelijk 'nee' zeggen en afkoppelen. Voeding even stoppen en even ...
Zeker au ja! Werd er gewoon misselijk van😵 Het is letterlijk aanhappen, vol met haar tandjes erin. Ze is nu op de opvang, maar ga zeker nee zeggen en afkoppelen zodra ze het weer doet.

één jaar geleden

Reactie op n2022

Hoe ging de afbouw dan? Ik ben nu hapjes aan het introduceren. Paar lepeltj ...
ik ben sowieso niet zo van de schema's, dus moeilijk te zeggen, maar het ging heel natuurlijk. ik merk nu ook dat mijn dochter minder drinkt overdag omdat ze al best veel vast voedsel eet en op de een of andere manier kolf ik nu ook ietsje minder met hetzelfde aantal kolfmomenten. maar ook daarin ben ik flexibel. soms komt het niet uit en kolf ik minder op een dag. qua opbrengst houd ik dan ongeveer hetzelfde over. bij mij ging stoppen bij de eerste met een jaar ook heel natuurlijk. ze at gelijkelijk steeds meer vast voedsel en ik ging daardoor steeds iets minder voeden. gewoon op gevoel en op verzoek van het kindje.

één jaar geleden

Reactie op Seldam

ik ben sowieso niet zo van de schema's, dus moeilijk te zeggen, maar het gi ...
Oké! Hier zijn het nog maar echt een paar lepeltjes en soms wil die er niks van weten. Benieuwd wanneer die er meer van wil. Hoe ging dat bij jou? (Ook al is elk kindje anders).

één jaar geleden

En introduceren jullie ook al water?

één jaar geleden

Reactie op n2022

Hoe ging de afbouw dan? Ik ben nu hapjes aan het introduceren. Paar lepeltj ...
Oh hier hetzelfde; wilt het liefst borstvoeding. Hij accepteert van mij zelfs geen hapjes. Moeten nu op de opvang proberen te oefenen (waar het dus inderdaad wél lukt 😒😑). Wat doe jij om te zorgen dat jouw kindje van jou wel oefenhapjes accepteert?

één jaar geleden

Reactie op n2022

En introduceren jullie ook al water?
Heel af en toe een paar kleine slokjes om te oefenen (open bekertje), maar geen grote hoeveelheden.

één jaar geleden

Reactie op mgijselaers

Oh hier hetzelfde; wilt het liefst borstvoeding. Hij accepteert van mij zel ...
Soms hem zelf de lepel laten vasthouden (veel geklieder). En als hij het dan wel lekker lijkt te vinden eet hij wel wat hapjes. En soms ook lepeltje bij z’n mondje en het er hem af laten eten.

één jaar geleden

Reactie op Jalad

Oeh, au! Duidelijk 'nee' zeggen en afkoppelen. Voeding even stoppen en even ...
Kleine piranha is het, maar ze lijkt het goed te begrijpen als ik nee zeg. Hopelijk stopt ze er ook mee. Wil nog lang niet stoppen, ze doet het er echt goed op. Inmiddels is ze 8,5 kg. In de afgelopen 3 weken is ze 600 gram aangekomen😱

één jaar geleden

Reactie op n2022

Oké! Hier zijn het nog maar echt een paar lepeltjes en soms wil die er niks ...
bij mijn eerste dochter hebben we rapley gedaan. dat betekende een maand lang vooral overal op knagen, maar nog niet echt iets binnen krijgen. toen opeens kreeg ze de smaak te pakken en ging ze steeds meer echt eten. toen ben ik haar ook steeds meer aan gaan bieden en is ze langzaam maar zeker steeds minder melk gaan drinken. nu bij de tweede gaat het anders. die vind gepureerde hapjes namelijk óók interessant. ze is net 6 maanden en krijgt nu ongeveer anderhalve maand het een en ander aangeboden. ze eet nu wel eens in 1 keer een fruithapje op of een heel stuk banaan, een halve boterham bij de lunch en wat groentehap en maisstengels/rijst/pasta/wat we dan ook eten in de avond. dus ook bij haar merk ik nu al een afname van melk. ze dronk altijd rond de 3 potjes van 150ml op de opvang overdag, maar dat krijgt ze nu eigenlijk al een week of drie niet meer op. ze zit meer rond de 2 potjes, soms iets meer. de foto die ik erbij heb gedaan is haar dagverslag van vandaag. 240ml borstvoeding maar bij elkaar. maar als je kijkt wat ze verder allemaal op heeft, dan snap ik het wel 😅 overigens kolf ik elke dag overdag, dus mijn productie zit nu nog hoger dan wat ze nodig heeft. maar dat buffertje vind ik stiekem best een fijn gevoel. liever te veel dan te weinig!

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Kleine piranha is het, maar ze lijkt het goed te begrijpen als ik nee zeg. ...
Hier was mijn dochter ook zo’n piranha. En vaak ook nog lachen als ik ‘au’ zei, draakje 😂. Maar ik koppelde dan af, nee zeggen idd en probeerde het later weer. Ze heeft het maar een paar keer gedaan en sindsdien eigenlijk niet meer dus komt vast goed!

één jaar geleden

Onze dochter slaat sinds een week vaker haar avondvoeding over van 22.30. Ze wordt dan wel wakker en huilt maar wordt echt woest als we haar oppakken en borst weigert ze dan gewoon. Kolven jullie dan die voeding of niet? Ik wil niet overvolle borsten hebben maar aan de andere kant wil ik niet steeds kolven als ze niet meer gaat drinken dan. Meestal komt ze weer tussen 2.30-4.00.

één jaar geleden

Reactie op Mandje000

Onze dochter slaat sinds een week vaker haar avondvoeding over van 22.30. Z ...
Je mag haar ritme volgen en het kolven overslaan. Alleen als je merkt dat je verstopte melkkanaaltjes krijgt, zou ik de ergste druk eraf kolven. Maar ik denk dat het wel mee zal vallen.

één jaar geleden

Ik kolf momenteel nog 4x per dag. Enerzijds omdat ik bang was dat mijn productie zou verminderen en anderzijds omdat ik had verwacht dat mijn dochter 4 voedingen van 130ml zou drinken op de opvang. Nu drinkt zij er momenteel 2 a 3 op de dagen dat ze daar is, meestal 2. Bij mijn ouders drinkt zij 3 voedingen. Overige dagen drinkt ze live bij mij. Met die 4x kolven heb ik ook 4 voedingen, soms ietsjes meer. Nu vraag ik mij af of ik ook terug kan naar 2 of 3x kolven op een dag, aangezien ze toch nooit meer dan 3 voedingen drinkt. En een voorraadje in de vriezer is leuk, maar ik zit inmiddels op bijna 15 liter en heb geen plek meer😅. Lijkt mij dus een beetje overdreven om nog meer voorraad te hebben.