1386 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Seldam

bij mijn eerste dochter hebben we rapley gedaan. dat betekende een maand la ...
Dank voor je reactie! Wat krijgt ze voor beker drinken? Mijn zoon drinkt alleen nog melk? Misschien toch maar ook met water beginnen? Vind het maar een zoektocht. Heel fijn dat je reageert! +zo uitgebreid.

één jaar geleden

Reactie op n2022

Dank voor je reactie! Wat krijgt ze voor beker drinken? Mijn zoon drinkt a ...
ja, water in een plastic beker inderdaad. er gaat meer overheen dan in haar mond, maar ze vindt het geweldig haha. ze heeft net ook een beetje thee geproeft. vond ze ook lekker.

één jaar geleden

Vandaag voor het eerst echt een mega slechte productie op m’n werk. Heb echt voorraad genoeg maar maak me toch echt wel zorgen ineens 🥺

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Vandaag voor het eerst echt een mega slechte productie op m’n werk. Heb ech ...
Ik heb de laatste tijd ook vaak een slechte productie op werk. Ik wil eigenlijk niet vaker gaan kolven, maar wil ook niet dat het verder terugloopt. Lastig dilemma.

één jaar geleden

Heb ik ook de laatste twee weken. Ik kolf max 70ml per keer en maximaal 200 ml per dag (3 keer kolven met 3 uur er tussen ). Dat was eerst echt 100-150 ml per keer.

één jaar geleden

hier ook ineens terugloop. Ik vraag me af of er niet gewoon een middag voeding vanaf moet. Maar merk dat ik het nogal zoekende vind hoe. Waarschijnlijk te moeilijk aan het denken

één jaar geleden

welke rijden geven jullie nu borstvoeding? Misschien helpt dat wat bij mn puzzel 😁

één jaar geleden

Reactie op 24l

welke rijden geven jullie nu borstvoeding? Misschien helpt dat wat bij mn p ...
Hier volledig op verzoek dus ook elke dag weer verschillend. Ene moment zit er 3 uur tussen andere moment een uur. Ene dag komt ze in de avond nog 3x en de nacht nog 3x, dag later kan dat zomaar 1x in de avond en 1x in de nacht zijn. Totaal geen peil op te trekken dus🙈 Op de opvang krijgt ze vaak een kleine hoeveelheid rond 8.45 uur voor het eerste dutje, daarna rond 11 uur en in de middag rond 14.30 uur. Om 17 haal ik haar op en dan drinkt ze bij me, vaak rond 18 en 19 uur ook weer. Op de dagen dat ze hele dag bij mij is verschilt het heel erg qua tijden. Wel zit ik altijd op minimaal 7 voedingen.

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Hier volledig op verzoek dus ook elke dag weer verschillend. Ene moment zit ...
Zoals ik in een eerder bericht aangaf kolf ik dus wel nog 4x per dag, terwijl zij geen 4x drinkt op de opvang dagen. Ben zelf dus ook nog zoekende naar een goede afstemming op 't moment🙈

één jaar geleden

Wil even m’n verhaal kwijt merk ik… Ik haalde mijn zoontje op bij de opvang en kreeg met een soort afkeur de vraag of hij nog geen boterhammen at (hij is 6,5 maand), want andere kindjes van zijn leeftijd doen dat wel. Aangegeven dat dat een bewuste keuze is, maar het doet me ergens toch wat. Ik merk dat de opvang niet achter onze aanpak en voedingsideeen staan en dat wringt me ergens. Ik wil natuurlijk super graag dat er goed voor hem gezorgd wordt en ik ben zo bang dat ze hem er anders door behandelen… ☹️☹️

één jaar geleden

Reactie op Seldam

ja, water in een plastic beker inderdaad. er gaat meer overheen dan in haar ...
Bedankt! Gaan daar ook maar mee beginnen te oefenen. 😊

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Ik kolf momenteel nog 4x per dag. Enerzijds omdat ik bang was dat mijn prod ...
Wow. Ik zou naar 3 gaan als dat is wat je kindje drinkt.

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Vandaag voor het eerst echt een mega slechte productie op m’n werk. Heb ech ...
Ik had gister ook 100 ml te weinig. Volgens mij vandaag wel weer redelijk gekolfd. Heb wel een neusspray van de huisarts nu. Merk dat als ik ziek ben of men menstruatie er bijna is tsr veel langer duurt en moeilijker is op te wekken met de kolf. Het helpt wel om de melk sneller te laten stromen. Gebruik dit uiteraard niet standaard en soms ook een week niet.

één jaar geleden

Reactie op 24l

Ik voed haar ongeveer rond 7.30/11.00/15.00/18.30/23.00/03.00 maar dit nooit exact hoor. Soms in de nacht nog een keer extra of ze slaat opeens een voeding over.

één jaar geleden

Reactie op 24l

Hier wisselt het ook. Soms ‘s nachts 2 voedingen, soms 1. Maar in elk geval voor de opvang aan. Tussen 06:00/7:30. Op de opvang 3 flessen. Thuis dan tussen 18:00/19:00. Soms drinkt hij lang soms paar slokjes. En vaak komt hij dan rond 23:00, of ‘s nachts 1 of 2 keer dus. Maar maak hem sinds kort niet meer wakker om 23:00 voor een voeding. Laat hem zelf komen en de tijd wisselt dus wat. Vannacht sloeg hij die van 23:00 over en verschoof het naar half 3. En toen vanmorgen wakker moeten maken voor opvang en gevoed. Ik vind het ook zoeken hoor, maar vandaag heeft hij een maisfinger gehad op de opvang, een broodkorst ( niet helemaal dacht ik), ‘s ochtends wat fruit en s middags wat bloemkool. Hij liet nu wat melk staan. Doet hij nooit.

één jaar geleden

Reactie op n2022

Ik had gister ook 100 ml te weinig. Volgens mij vandaag wel weer redelijk g ...
Hoe heet die neusspray?

één jaar geleden

Reactie op n2022

Ik had gister ook 100 ml te weinig. Volgens mij vandaag wel weer redelijk g ...
Ik heb nog geen menstruatie gehad, maar het zou inderdaad wel eens kunnen dat het daaraan ligt. Tsr duurt hier ook enorm lang ☹️

één jaar geleden

Reactie op 24l

7 uur 11u 15u 19u 23u Ik voed op verzoek. Soms (best wel vaak) komt hij eind van de middag nog een keer vóór zijn warme hapje en soms komt hij nog 1 keer ‘s nachts.

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Wil even m’n verhaal kwijt merk ik… Ik haalde mijn zoontje op bij de opvang ...
Ohja. Ze zeiden dat ze soms het idee hebben dat hij hongerig is. Ik kan me dat gewoon echt niet voorstellen met wat hij krijgt en hij groeit goed. Ik denk vooral dat het voor hun ‘makkelijker’ is. Thuis hebben we die indruk namelijk niet, laat hij vaak wat van z’n groentenhap staan en is hij wel erg geinterresseerd in wat wij eten en drinken. Ik weet het even niet meer, maar haar opmerkingen maken me vet onzeker.

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Ohja. Ze zeiden dat ze soms het idee hebben dat hij hongerig is. Ik kan me ...
Ik kan mij heel erg herkennen in die onzekerheid door de opmerkingen. Vervelend dat je dit ook moet ervaren! Hier ook vaak opmerkingen gehad over het aantal flessen, speen maat, niet intussen al grotere flessen etc. Ook over haar manier van slaapjes kreeg ik opmerkingen. Dit maakte mij onzeker en ging echt soms aan mijzelf twijfelen. Toch ben ik altijd achter mijn keuzes blijven staan en elke keer uitgelegd waarom ik het op deze manier doe. Nu gaat ze inmiddels 2,5 maand daarheen en sinds een week of twee gaat het heel goed. Voor een opvang is het ook heel erg zoeken naar hoe het kindje is heb ik gemerkt, ook heb ik het idee gekregen dat ze naar de makkelijkste weg willen. Voor hen natuurlijk ideaal, maar zo werkt het niet. Hier zal ze zelfs waarschijnlijk tot 1 jaar niks anders krijgen dan melk.. Voor die tijd bieden ze namelijk geen stukken voedsel aan. Aangezien wij voor Rapley hebben gekozen, zal ze dus geen groente en fruithap krijgen. Jij kent je kindje het beste en weet wat goed voor hem is. Ook heb ik gemerkt dat wanneer ze toch hongerig is, ze in de avond wat vaker en wat langer bij mij drinkt. Dit is vaak zo bij kindjes die borstvoeding krijgen heb ik gelezen. In de afgelopen 3 weken is ze 600 gram aangekomen en ze krijgt daar 2x 130ml. Het zal dus wel goed zitten. Ga vooral op je eigen gevoel af en geef het de tijd. Mocht je merken dat het voor je kindje niet lekker gaat dan kun je altijd ingrijpen. Zo lang je kindje het goed doet, lekker doen waar jullie je het beste bij voelen.