1386 Reacties
één jaar geleden
Oef weer de zoveelste dip te pakken met nu de derde dag koorts. Ik kolf nu iets meer dan de helft van wat ik normaal kolf. Vind deze periodes soms echt ff zwaar
één jaar geleden
Onze baby is bijna 7 maanden en ik geef nog ca. 7-8x per dag BV (+ sinds een maand ofzo 1x per dag kunstvoeding). Op dagen dat ik werk kolf ik 2x. Eergisteren ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden. Nu lijkt mijn productie plots gekelderd. Ik kolf in ieder geval véél minder. Ik vroeg me af of dit samenhangt met het ongesteld zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En zo ja, komt het direct weer goed als de menstruatie klaar is? Ik hoop het want wil eigenlijk nog niet (verder) afbouwen ☺️
één jaar geleden
Reactie op dille0407
Onze baby is bijna 7 maanden en ik geef nog ca. 7-8x per dag BV (+ sinds ee ...
Ja menstruatie en ovulatie kunnen zeker een productiedip veroorzaken. Dit is bij veel vrouwen zo. Komt weer goed. Je kindje komt misschien een keertje extra, of niet. Maak je er niet druk om!
één jaar geleden
Mijn dochtertje is 7 maanden. Met name de laatste voeding wordt steeds onrustiger. Ze is zo wild dan en ligt alleen maar te keten 😅 meer mensen die dit herkennen?
één jaar geleden
Reactie op mariskadeb
Mijn dochtertje is 7 maanden. Met name de laatste voeding wordt steeds onru ...
Heel herkenbaar 🤭. Ze is super afgeleid en kijkt dan alle kanten op. Zeker als haar broer in de buurt is. Ik word ook continu geslagen en aan mijn haren getrokken en als ik een touwtje of iets aan een vest heb zitten is dat interessanter dan de voeding 😅. Ik leg haar vaak in rugby dan kan ze wat minder zien en gaat het wat rustiger
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Iemand een tip voor jeukende tepels? 😵💫
Zou het weer spruw kunnen zijn? Dan kan miconazol helpen.
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Door mijn ziek zijn is mijn productie schijnbaar toch harder achteruit gelo ...
Komt goed! Ik zit na een dip nu weer op overproductie 😅 dus blijven kolven en aanleggen en evt beetje bijvoeden als je kindje ontevreden is., regelt zichzelf wel weer is mijn ervaring
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Door mijn ziek zijn is mijn productie schijnbaar toch harder achteruit gelo ...
Ik heb hetzelfde hoor! Ben nog steeds ziek en met met moeite 75cc gekolfd terwijl normaal kolfde ik altijd makkelijk 120 cc. Ik hoop zo dat ik snel weer beter ben want vind het ook niet fijn als m’n productie zo enorm achteruit loopt ☹️
één jaar geleden
Onze baby drinkt sinds kort eindelijk gekolfde melk uit de fles na een lange periode van flesweigeren. We houden dit bij door minimaal 1x per de fles te geven. Ze drinkt dan 175cc, dit lijkt me alleen best veel? Hoeveel cc drinken jullie baby’s als je de fles geeft?
één jaar geleden
Reactie op Lololololo
Onze baby drinkt sinds kort eindelijk gekolfde melk uit de fles na een lang ...
110-130cc
één jaar geleden
Reactie op Lololololo
Onze baby drinkt sinds kort eindelijk gekolfde melk uit de fles na een lang ...
Tussen 120-140 ongeveer. Deze formule volgen:
100ml x gewicht baby : aantal voedingen
Voor mijn zoontje is dat dus 100 x 7,5 : 6 = 125 ml (hij is 6,5 maand)