1386 Reacties

10 maanden geleden

Sinds onze dochter gestart is met Rapley en we het assortiment wat hebben uitgebreid, nu naast groente ook cracotte, wentelteefjes, omelet, pannekoekjes, merken we dat ze moeite heeft met haar ontlasting. Is dit herkenbaar voor iemand? En hebben jullie tips hoe het weer makkelijk gaat? Moet ik bijv. tijdelijk alleen weet even bv geven? Het is nu namelijk niet meer dagelijks en als er iets komt is het heel veel moeite en persen voor een mini drolletje/veeg.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Sinds onze dochter gestart is met Rapley en we het assortiment wat hebben u ...
Ik heb gedroogde pruimen door een fruithapje gepureerd, hielp goed leek het

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hier doen we soms pruimen, helpt goed

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Eet ze wel eens peer? Werkt hier goed

10 maanden geleden

Wij gaan even een ritje maken naar de groenteboer om wat peren en pruimen te halen. 馃榿 Hopelijk helpt dat wat

10 maanden geleden

Ik zoek een simpel wat langer voedingshemdje zoals dit, maar dan in het wit of beige. Jullie een idee waar dit te koop is? https://www.zalando.nl/anna-field-mama-top-black-ex429g022-q11.html

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Wij gebruiken nu probiotica en ineens is het iedere dag raak! Het is een enorm slechte poeper, dus we weten niet wat ons overkomt 馃槄 Deze druppels: https://www.vitals.nl/producten/pre-pro-postbiotica/microbiol-kind

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Wij gaan even een ritje maken naar de groenteboer om wat peren en pruimen t ...
De peren en pruimen waren niet nodig. Half uur na dit bericht zat ze van boven tot onder vol馃槄 ze heeft er eigenlijk nooit problemen mee en elke dag wel een luier. Dus hopelijk blijft dat zo en zal haar ontlasting beter worden naar mate ze voeding binnenkrijgt en ze ouder wordt.

10 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Ik zoek een simpel wat langer voedingshemdje zoals dit, maar dan in het wit ...
Zie dat ze op zalando multipacks hebben met ook wit erin. Van noppies heb je deze: https://www.noppies.com/nl-nl/positiekleding/noppies-voedingstop-jamee-cream-4020013-n148.html Seraphine heeft deze: https://www.seraphine.com/nl-nl/witte-positie-en-voedingstanktop/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAz8GuBhCxARIsAOpzk8ylH4jvKI0LNU4w2MEho8eWGF4TLtMfhVmVZTL9iBVH6C3RXnmCpnIaAsclEALw_wcB Deze bedoel ik van zalando: https://www.zalando.nl/anna-field-mama-top-blackdark-greywhite-ex429g02y-q11.html

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Zie dat ze op zalando multipacks hebben met ook wit erin. Van noppies heb ...
Dankjewel!! Zag later die multipacks pas :)!

10 maanden geleden

Hebben jullie je kleintje in de nacht nog op jullie kamer liggen? Bij ons ligt ze nog steeds in de co sleeper naast ons, maar inmiddels ligt ze bijna klem van hoofd tot voeten馃檲. Ik geef nog steeds volledig op verzoek borstvoeding en sinds een kleine week slaapt ze ook zonder speen. Het voelt dus niet goed voor me om haar naar haar eigen kamer te verplaatsen, overdag doet ze hier overigens wel haar dutjes. Nu twijfel ik om haar ledikant op onze kamer te zetten, wat betekent dat ze overdag ook op onze kamer moet slapen. Of om een extra ledikant aan te schaffen, of toch volledig naar haar eigen kamer. Hoe doen jullie het in de nacht?

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hebben jullie je kleintje in de nacht nog op jullie kamer liggen? Bij ons l ...
Als ze bij ons niet meer past ga ik het ledikantje op haar kamer zetten. Ze kan dan overdag slapen in het ledikant van haar broer (die slaapt overdag niet meer en krijgt binnenkort een nieuw bed). Overigens laat ik haar overdag vrijwel altijd nog op onze kamer slapen. Maar vind het wel handig als ik daar even moet zijn dat ik haar soms op een andere kamer kan leggen.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hier ook bijna uit de cosleeper gegroeid. Ledikantje gaan we deze week opzetten in onze kamer. Hij heeft ook geen eigen kamer ;)

10 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Als ze bij ons niet meer past ga ik het ledikantje op haar kamer zetten. Ze ...
Ik bedoel ledikantje op onze kamer zetten natuurlijk 馃槄

10 maanden geleden

Wij zijn over op een meegroeibed (heel groot!) op eigen kamer. En ik haal hem op voor de nachtvoeding in ons bed en leg hem daarna weer terug. Eigenlijk cold turkey mee gestart en dat gaat best goed!

10 maanden geleden

Reactie op Carmdevries

Wij zijn over op een meegroeibed (heel groot!) op eigen kamer. En ik haal h ...
Dat vind ik ook wel een goed idee! Ipv een extra ledikant aanschaffen, kunnen we dit ook aanschaffen voor haar eigen kamer en dan ledikant naar onze kamer. Heen en weer in de nacht zie ik nog niet zo zitten, ze komt elke nacht nog minstens 2x. Afgelopen nacht zelfs 4x馃槄 Dus dan heb ik helemaal geen nachtrust meer.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Ben trouwens even benieuwd. Hoe hebben jullie de speen gestopt ? Ik ben vandaag cold turkey gestopt maar vind het vrij heftig 馃槀. Zijn ooit begonnen op advies van lactatiekundige om haar zuigbehoefte te bevredigen en wil er nu graag vanaf.

10 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Ben trouwens even benieuwd. Hoe hebben jullie de speen gestopt ? Ik ben van ...
Om die reden zijn wij ook begonnen en aangezien die van ons al een tijdje zo slim is om 'm zelf in te doen wilde ik er ook vanaf voor ze zich echt bewust ervan is. Wij zijn vrijdag cold turkey gestopt en ook ons best aan het doen geen nieuwe associaties te kweken. Vind het ook best lastig soms hoor. Vooral als ze verdriet heeft, is toch zoeken naar nieuwe manier om te troosten. Denk ook dat dit de reden is dat ze vannacht zo vaak kwam, aangezien ze ook niet heel lekker is en troost zoekt. Maar ik voel je, hier is het soms ook vrij heftig. Van wat ik lees duurt het ongeveer een week voor ze er overheen zijn, dus daar hoop ik op. Nu is het zoveel mogelijk knuffelen en ik geef bij elke keer dat ze troost nodig heeft haar knuffeltje in de hoop dat doe de vervanger wordt voor haar speen馃槄 Duimen doet ze gelukkig niet. Wel opvallend is dat ze nu dus ineens heel goed drinkt op de opvang dagen waarbij ze de fles krijgt. Dus denk dat onbewust haar hongergevoel werd onderdrukt, met name omdat ze hem dus de gedurende de dag ook zelf in deed.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Dat vind ik ook wel een goed idee! Ipv een extra ledikant aanschaffen, kunn ...
Snap ik maar al te goed ;) Even een vraagje: waarom stoppen jullie met de speen? Wordt dat geadviseerd vanaf een aantal maanden? Bij ons gebruikt hij hem alleen met inslapen, maar ik vind dat zelf niet zo鈥檔 probleem. Of zie ik iets over het hoofd?

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Om die reden zijn wij ook begonnen en aangezien die van ons al een tijdje z ...
Ja daar loop ik ook tegen aan, dat verdrietig zijn. Ze heeft vandaag heel vaak gehuild en lang (was er wel steeds bij) en raakte echt overstuur. ze huilt normaal vrijwel nooit, dus vind het echt moeilijk. Ik ben deze week vrij dus dit leek me een goed moment. Als het een week ongeveer duurt dan moeten we er maar ff door heen! T zal toch ooit moeten.. maar vind het erg pittig. Ben ook benieuwd hoe vaak ze vannacht komt. Gisteren kwam ze tien keer en zit nu al op 9 馃お.