1386 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op Carmdevries

Snap ik maar al te goed ;) Even een vraagje: waarom stoppen jullie met de ...
We zijn ooit begonnen omdat ze ‘s avonds nog veel zuigbehoefte had. Dan kreeg ze hem alleen voordat we de nacht in gingen en verder niet. Alleen het is er in geslopen dat ze hem veel vaker nodig heeft, regelmatig ook overdag (niet elk slaapje) en ‘s avonds sowieso voor het slapen. Op zich niet het einde van de wereld, maar nu wil ze hem ook vaak snachts als ze tussendoor een keer wakker wordt. Dan valt ie vaak uit en wil ze hem weer hebben of hij valt op de grond. Merk dat dat me begint op te breken. Voeden snachts vind ik helemaal niet (zo) erg, maar speentje teruggeven word ik te wakker van ofzo 😅

10 maanden geleden

Reactie op Carmdevries

Snap ik maar al te goed ;) Even een vraagje: waarom stoppen jullie met de ...
Hier is het begonnen met veel zuigbehoefte en door de toen nog overproductie van mij, was het heel veel spugen. Vervolgens alleen met inslapen. Nu merk ik dat ze hem veel vaker nodig heeft, met name in de nacht werd ze vaker wakker. Eerste wat ik altijd doe is aanleggen, maar regelmatig was het geen honger maar de speen willen. Op een gegeven moment had ik soms nachten dat ze na elke cyclus wakker werd om haar speen te zoeken. Ik heb niks tegen de speen, maar nu ze er steeds vaker om vraagt en afhankelijker van wordt, leek het mij een goed moment om eens te kijken hoe het gaat zonder. Overal lees ik dat het advies is om voor de 8 maanden te stoppen of na 2,5 jaar. Op latere leeftijd zijn ze er veel meer afhankelijk en bewust van, dus wilde ik het eerst nu proberen. Heb ook afgesproken dat als ze er echt heel veel behoefte aan heeft en ik haar de troost niet kan bieden met de borst ze hem terugkrijgt. Ook geef ik het een week, gaat het goed dan blijven we er vanaf, voelt het toch niet oké, dan krijgt ze hem weer en dan zien we na 2,5 jaar wel weer verder☺️ Opvallende van nu is dat ze veel beter drinkt dan voorheen. Sowieso op de opvangdagen , maar ook aan de borst drinkt ze minder onrustig. Ik heb nu ook veel beter in de gaten wanneer ze honger heeft.

10 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Ja daar loop ik ook tegen aan, dat verdrietig zijn. Ze heeft vandaag heel v ...
Wat vervelend! Overstuur is hier gelukkig niet veel gebeurd. Hier is het voornamelijk het troosten op momenten die ze met speen ook zou hebben, maar je dan de speen geeft en ze daardoor dus stil is voor even. Als het troosten dan niet snel lukt, dan merk ik wel meer verdriet. Hier helpt haar dragen in de draagzak dan echt heel goed, dat heeft ze altijd al fijn gevonden. Nu heb ik zelfs een soort schuldgevoel dat ik met die speen haar gevoelens heb onderdruk, voor bijvoorbeeld honger en geborgenheid. Of dat zo is weet ik natuurlijk niet, maar zo voelt t🙈 Ook leg ik haar sneller aan dan voorheen. De borst biedt 9 van de 10 keer wel uitkomst😁. Hopelijk valt de nacht mee en gaat het morgen beter!

10 maanden geleden

Hoe gaat het eigenlijk met jullie herstel en hebben jullie het idee dat de borstvoeding dit in de weg zit? Hier ben ik nog steeds aan het kwakkelen, regelmatig duizelig en val nog steeds af😕 Loop ook nog steeds bij de fysio voor klachten aan m'n bekken, de diastase die nog goed aanwezig is, m'n stuitje die pijn doet en klachten rondom m'n litteken van de keizersnede. Morgen wordt er bloedgeprikt op evt. tekorten en de huisarts heeft mij doorverwezen naar de diëtist, omdat ik naar ondergewicht neig. Ik wil absoluut nog niet stoppen met voeden, vooral niet nu het eindelijk goed gaat, maar ergens ben ik bang dat het voeden mijn herstel in de weg staat en er gezegd gaat worden dat stoppen beter voor me is.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hoe gaat het eigenlijk met jullie herstel en hebben jullie het idee dat de ...
Ik val niet meer af (nu nog +8 kilo, was bijna 20 kilo aangekomen in de zwangerschap) en heb het idee dat m’n weerstand juist veel beter is dan voorheen. Maar ik moet zeggen.. Ik eet wel echt veel

10 maanden geleden

Reactie op Riess

Ik val niet meer af (nu nog +8 kilo, was bijna 20 kilo aangekomen in de zwa ...
Ik ben nu bijna 10 kg lichter dan voor mijn zwangerschap😭 kan het ook niet echt hebben, zit nu nog maar op 55 kg. Ik eet ook echt bizar veel🙈, maar m'n gewicht stabiliseert niet. Bijzonder dat je weerstand beter is en wat fijn ook! Dat kan ik hier niet zeggen, vooral niet sinds ze naar de opvang gaat😅

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Ik val ook niet meer af (+5 kg) en heb ook het idee dat m’n weerstand beter is dan voorheen. Ik heb wel nog constant honger. Voor de rest wel het gevoel dat ik hersteld ben, al zijn mijn hormonen nog niet helemaal in balans.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Ik val ook nog steeds wel af, alleen niet te heftig. Was laatst wel een keer 60kg dus ik was helemaal blij want ik wil weer terug naar 58. Dat woog ik voordat ik zwanger raakte van de oudste. Hier in huis ook wel veel snotneuzen maar daar blijft het vooralsnog bij. Moet ik ook wel zeggen dat er ook nog geen tandjes of iets zijn die ook vaak een hoop aanwakkeren 😅 Ik ga volgende week wel naar de manueel therapeut omdat m’n onderrug flink loopt te klote, maar dat is vooral als ik gebadmintond heb. Ik kan Max 3 wedstrijden spelen en dan is het klaar 🥲

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Herstel is echt helemaal goed. Sport 2 a 3x per week en nergens meer last van. Maar ik val dus totaaaaal niet af van de borstvoeding. Ik eet ook nog eens veganistisch vanwege een ei/koemelk allergie, maar het lijkt wel alsof borstvoeding mij juist niet helpt met afvallen 🫠🫠

10 maanden geleden

Een vraagje van mij over de nachten. In het begin droeg ik een bh zonder beugels met zoogcompressen om niet te gaan lekken in de nacht. Nu slaap ik zelf het liefst zonder bh in de nacht, dus ben ik laatst begonnen met het dragen van siliconen pads zonder bh. Dit was heel fijn, alleen plakken ze nu niet echt goed meer. Dragen jullie nog compressen in de nacht?

10 maanden geleden

Reactie op Carmdevries

Herstel is echt helemaal goed. Sport 2 a 3x per week en nergens meer last v ...
Same! Heel jammer 🥴 al sport ik niet zoveel als jij ;) maar wel om de haverklap voeden

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Vervelend zeg! Wordt er ook geprikt op schildklier ? Die kan ook nog gaan rommelen na je zwangerschap en dat kan veel effect hebben op je gewicht. Ik sta zelf een beetje ‘stil’ al een tijdje qua herstel. Ik ben al een tijd -19kg (was zo’n 22 kg aangekomen). Ik moet zeggen dat ik nu ook niet heel erg mijn best doe qua eten, ik snack best veel (vooral omdat ik erg moe ben en dan snel naar snelle energie grijp) maar eet in de basis wel gezond (volkoren producten, veel groente). Bij mijn vorige zwangerschap heb ik zo’n 7 maanden gevoed en toen ik daarmee stopte ging mijn herstel wel echt de goede richting in. Ook qua gewicht. Ik heb nu nog erg veel last van mijn bekkenbodem. Weet dat dat de vorige keer toen ik stopte wel echt verbeterde. Ook weinig energie. Ik denk dat dat laatste komt door de combinatie peuter, baby, alle ballen hooghouden en niet door (alleen) het voeden. Verder nog mist in mijn hoofd en erg hormonaal af en toe. Denk dat dat wel door het voeden komt.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Wat vervelend! Overstuur is hier gelukkig niet veel gebeurd. Hier is het vo ...
Begrijp dat schuldgevoel wel ja! Ik zou dat denk ik ook hebben. Benieuwd hoe dat zich hier verder ontwikkeld. Ik twijfel een beetje of er gisteren toch niet (ook) iets anders aan de hand was. Ik heb haar (op de krampjes tijd na) niet meer zo overstuur gezien. Ze heeft overdag ook maar 2 uurtjes geslapen (normaal slaapt ze zo’n 3 à 4,5u). ‘s avonds was ze zo aan het huilen dat ik toch uiteindelijk haar speentje gegeven heb. Eerst viel ze bij mij aan de borst in slaap maar als ik losliet werd ze weer wakker. Dat was natuurlijk ook niet echt een optie 😅. Maar ze was zo overstuur dat ik dacht morgen weer een dag dan proberen we het wel weer. Draagzak is idd een goede dat vindt ze hier ook erg fijn!

10 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Vervelend zeg! Wordt er ook geprikt op schildklier ? Die kan ook nog gaan r ...
Ohja en qua herstel ik ben echt mega vaak ziek. Had ik bij de eerste ook. Nu al drie keer koorts gehad, heb ik normaal echt noooooit. In het begin had ik juist een betere weerstand maar nu pak ik elk virus op.

10 maanden geleden

Wat goed te lezen dat bij veel van jullie het herstel goed gaat! Ik hoop een weg te vinden met de juiste voeding en beweging dat het beter gaat, en ik voorlopig nog kan blijven voeden. Gisteren bij de fysio is m'n stuitje goed onderhanden genomen en heb voor het eerst pijnvrij kunnen slapen 😬 Hopelijk blijft dit zo en herstel ik ook beter door een verbeterde nachtrust.

10 maanden geleden

Ja schildklier is ook meegenomen, ook vanwege de andere klachten die ik heb. Hier is het denk ook een combinatie van bijna fulltime werken, huishouden, voeden, voor haar zorgen. Gelukkig heb ik een lieve vriend die zoveel mogelijk helpt, maar ik zal toch echt zelf moeten werken😂 ook de nachten komen op mij aan. Het vermoeden is wel dat het lichamelijke herstel slecht gaat, omdat dat in een spaarstand is gegaan vanwege het voeden en slechter slapen. Heb ook echt wel minder energie en het snacken is ook niet best 🙈 Probeer wel voor gezonde keuzes te gaan, maar ik kan het ongezonde echt niet laten😅

10 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Begrijp dat schuldgevoel wel ja! Ik zou dat denk ik ook hebben. Benieuwd ho ...
Dit had ik net zo goed kunnen typen. Hier exact hetzelfde gisteren. Veel huilerig er dan normaal, met momenten ook overstuur en als ik iets niet kan is haar laten huilen. Slapen ging overdag en vannacht ook niet best, dus ook haar speentje gegeven vannacht, maar die wilde ze dus niet. Alleen bij ons in bed en aan de borst hielp. Hier was het ook aan de borst slapen en bij loslaten meteen wakker. Ze heeft ook al sinds vrijdag geen speen en geen enkele dag was zoals die van gisteren, dus heb het idee dat er iets anders aan de hand was. Ze is ook weer flink aan het snotteren en kon met moeite drinken, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad. Vandaag heeft ze op de opvang weer een hele goede dag gehad. Hopelijk gaat het vannacht ook beter. Hoe is het bij jullie gegaan?

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hier gaat het qua herstel wel redelijk. Maar ik val behoorlijk af en ben om de haverklap ziek. Nu ook weer herstellende van een verkoudheid/bijholteontsteking/griep van 4 weken. Wil ook niet stoppen met voeden maar vind het wel pittig soms alles bij elkaar genomen.

10 maanden geleden

Reactie op Emms95

Een vraagje van mij over de nachten. In het begin droeg ik een bh zonder be ...
Ik draag al een tijdje geen zoogcompressen of bh in de nacht. Nu vanwege de kou alleen een hemdje en heb geen last van lekkende borsten o.i.d. Heb je al eens geprobeerd zonder iets? Als dat goed gaat kun je het gewoon weglaten lijkt me.

10 maanden geleden

Reactie op Mandje000

Hier gaat het qua herstel wel redelijk. Maar ik val behoorlijk af en ben om ...
Hier hetzelfde. Alleen niet heel vaak ziek, wel vaker. Merk dat vitamine pillen slikken helpt en volle producten eten. Roomboter ipv gewone enz.