1386 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op n2022

Hier hetzelfde. Alleen niet heel vaak ziek, wel vaker. Merk dat vitamine pi ...
Ik ben nu voor de 4e keer ziek in 3 maanden馃檲 lig wederom met koorts op bed. Wat jij doet met voeding ben ik nu ook mee begonnen, volle kwark, roomboter, avocado etc. Als het goed is krijg ik vandaag de bloeduitslagen en weet ik ook welke vitamines en mineralen goed zijn om te pakken.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hoe gaat het eigenlijk met jullie herstel en hebben jullie het idee dat de ...
Je hebt speciale retreatments voor herstel keizersnede. Geen ervaring mee, maar zie het wel voorbij komen. Mij helpt niet te veel extra鈥檚 doen en dus letten op voeding. Ik eet gewoon alles wat los en vast zit. Vervelend dat je richting ondergewicht lijkt te gaan..

10 maanden geleden

Ik doe vanaf het begin al drie dadels en drie paranoten en bij ondergewicht is meer misschien nog beter.. Misschien dat nog het proberen waard? Is ook een cultureel ding maar lijkt hier wel te werken

10 maanden geleden

Reactie op Emms95

Een vraagje van mij over de nachten. In het begin droeg ik een bh zonder be ...
ik draag al een tijdje geen zoogcompressen meer, ook overdag niet. in de nacht draag ik graag soepele sportbh's. daar kan ik voor een nachtvoeding makkelijk 1 borst uithalen aan de onderkant.

10 maanden geleden

Reactie op Emms95

Een vraagje van mij over de nachten. In het begin droeg ik een bh zonder be ...
Geen compressen meer, wel katoenen topje. Kan aan alle kanten omhoog/omlaag dus ideaal met een slaaphoofd 馃檭

10 maanden geleden

Mijn dochter heeft echt een sterke voorkeur voor mijn linkerborst; die zit inmiddels ook voller met melk dan de rechter. Ik probeer altijd zo veel mogelijk te beginnen met rechts, maar vaak is ze na een paar slokken aan die kant al klaar. Zijn er meer moeders die dit ervaren? Hoe gaan jullie hiermee om? Of laten jullie het gewoon gebeuren?

10 maanden geleden

Reactie op Cha-

Mijn dochter heeft echt een sterke voorkeur voor mijn linkerborst; die zit ...
Hier ook! Ik laat het maar gebeuren. Probeer soms die andere borst wat vaker te kolven. Vanaf het begin had mijn rechterborst meer melk dan mijn linker.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Dit had ik net zo goed kunnen typen. Hier exact hetzelfde gisteren. Veel hu ...
Zo zielig h猫! Laten huilen kan ik ook echt niet. Gisteren kreeg ze koorts (nu nog) dus denk dat ze gewoon niet helemaal lekker is. De nachten gaan nog niet goed, we geven dan toe aan de speen, ook omdat ze nu niet fit is. Overdag gaat het wel goed. Bij de opvang hadden ze haar wel het speentje gegeven. Vandaag is ze elke keer in slaap gevallen met haar knuffel en zonder speen, dus hoop dat dit voor haar gaat werken! Als dit werkt zou dit ook denk ik de oplossing zijn voor de nachten, we hebben haar overdag in een slaapzak en 鈥榮 nachts in een swaddle liggen maar dan kan ze natuurlijk niet bij haar knuffeltje want haar armpjes zitten vast. Hoe gaat het nu bij jullie?

10 maanden geleden

Aah wat sneu, hopelijk voelt ze zich gauw beter! Hier gaat echt heel goed馃榿 We hebben zoveel meer rust met slapen en voedingen. De onrust bij het voeden is weg en ik kan tegenwoordig echt genieten van het voeden. Of dit toeval is of door het weglaten van de speen komt weet ik niet, maar het bevalt me wel. Per toeval kwamen we erachter dat ze een buikslaper is. Speen hielp namelijk niet bij het slapen wanneer ze huilde, toen draaide ze een keer zelf op haar buik, legde haar hoofdje neer en ging slapen. Dus tegenwoordig leggen we haar ook weg op haar buik. Lijkt erop dat ze in de afgelopen week ook heeft geleerd hoe ze zelf in slaap kan vallen. Ik weet nu ook dat wanneer ze in de nacht wakker wordt, ze ook echt voor een voeding komt. Het heeft ons beide veel rust gebracht en zowel ik als mijn vriend kunnen haar nu veel beter lezen.

10 maanden geleden

Dat slapen ineens h猫! We hebben de droomvoeding eraf gehaald en hij wordt uit zichzelf niet meer wakker rond 22/23u. Dus 19u nog bv, slapen en dan pas rond 3 脿 4 weer 馃槼 En daarna gelukkig weer goed inslapen tot 7u ongeveer. We weten niet wat we meemaken. Hij lijkt ook veel dieper te slapen in de avond. Volgende week 7 maanden, maar misschien moeten we niet te vroeg juichen 馃槄馃槄

10 maanden geleden

Reactie op Carmdevries

Dat slapen ineens h猫! We hebben de droomvoeding eraf gehaald en hij wordt ...
Wat fijn! Lekker van genieten zolang het er is. Kan vannacht zomaar ineens weer anders zijn馃槄 Hier is ze nu net een dag 7 maanden en de afgelopen dagen gaat het slapen ook heel goed. Droomvoeding hebben wij nog wel, omdat ik haar vanuit haar kamer haal en bij ons neerleg als we naar bed gaan. Dus vind die ook helemaal niet erg. Laatste 2 nachten komt ze vaak maar 1x rond 3 a 4 uur en in de avonden lijkt haar slaap ook veel dieper. Eerst zag ik haar regelmatig woelen via de babyfoon en wilde ze rond 20.30 ook wel eens wakker worden, maar ook dat is de laatste dagen niet meer. Ik betwijfel ook of ze voor haar late avondvoeding nog komt als we haar op haar kamer zouden laten liggen, maar ik kan haar nog niet missen in de nacht馃檲

10 maanden geleden

Ik denk dat mijn productie begint terug te lopen.. overdag erg ontevreden, zwakke ts en leeg gevoel in mn borsten.. maar moet ook weer ongesteld worden. Daardoor ook totaal geen ritme meer met voeden met weer slecht slapen tot gevolg 馃檨 ik denk ergens dat ik een beetje richting het einde wil gaan.. maar dan begint de twijfel weer als hij wel lekker bij me drinkt 馃挍

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Aah wat sneu, hopelijk voelt ze zich gauw beter! Hier gaat echt heel goed馃榿 ...
Ja hoop het ook! Ze blijft in de nacht nog wat koortsig. Donderdag op vrijdag was ze echt 1 hoopje ellende. Hoge koorts, helemaal jammerend tegen me aan. Wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie zeg!! En wat grappig van dat buik slapen, kan me voorstellen dat ze dan dieper slaapt. Mijn dochter viel afgelopen dinsdag ook opeens op haar buik in slaap (toen ik dus eerste dag zonder speentje deed). 馃槉 daarna heeft ze het niet meer gedaan. Lijkt me heerlijk dat je je kindje beter kan lezen! Echt fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Geeft hoop ;)

10 maanden geleden

Reactie op MBRB

Ik denk dat mijn productie begint terug te lopen.. overdag erg ontevreden, ...
Lijkt net mijn situatie. Wil graag stoppen, maar om echt te gaan stoppen is zo鈥檔 moeilijke stap

10 maanden geleden

Sindskort (2 weken) drinkt mijn dochter nog maar uit 1 borst per voedingsmoment. Ik bied de andere kant wel aan maar na 1 kant heeft ze van t ene op t andere moment blijkbaar genoeg gehad. We geven haar elke dag een flesje om flesdrinken te blijven oefenen en dan kolf ik maar ik bedenk me nu pas dat ik dan wel altijd 2 borsten kolf. Ik ben bang dat ik hierdoor overproductie heb gecre毛erd want de hele dag voelen mn borsten (erg) vol. Moeders waar hun baby ook maar 1 borst per keer drinkt: kolven jullie beide borsten of maar 1 als jullie kind een flesje krijgt? 鈥楽 avonds drinkt ze wel uit 2 dus moet ik nu stoppen met 2 borsten kolven per keer of niet? En zijn er meer moeders die meemaakten dat hun kind plots aan 1 borst genoeg had?

10 maanden geleden

Reactie op Lololololo

Sindskort (2 weken) drinkt mijn dochter nog maar uit 1 borst per voedingsmo ...
Ik kolf altijd 2. Dochter drinkt altijd maar 1 borst (vanaf zo ongeveer dag 1馃榾) 2 borsten kolven, kolft vaak ook beter.

10 maanden geleden

Heeft iemand van jullie een gouden voedingsbeha tip? Ik heb er nu een paar van de hema, maar die beginnen hun elastiek te verliezen. Comfy op 1, mooi is een leuke bijkomstigheid 馃槂

10 maanden geleden

Reactie op KarelG

Heeft iemand van jullie een gouden voedingsbeha tip? Ik heb er nu een paar ...
Gouden tip weet ik niet, maar na veel bh's te hebben geprobeerd, van goedkoopt tot duur, bevalt die van Pr茅natal zelf mij momenteel het beste: https://www.prenatal.nl/kleding-voor-mama/lingerie/bhs/prenatal-voedingsbh-voorgevormd-4456530.html?utm_source=affiliate&utm_campaign=custom_deeplink&utm_medium=531573_shopforward.nl&utm_source=531573_www.google.com&utm_medium=affiliate&sv1=affiliate&sv_campaign_id=531573&awc=12474_1708930163_a52d092fc50eab3a084ce210527b754d Deze geeft mij steun, maar voel hem bijna niet zitten, rest lubbert snel uit en deze houdt nu al een tijd z'n vorm goed vast. Denk wel dat een bh iets persoonlijks is. Dus deze kan voor mij heel fijn zijn, maar voor een ander wellicht niet.

10 maanden geleden

Hoi allemaal! Ons zoontje is nu bijna 8 maanden. Hij begint steeds meer vaste voeding te eten. Weet een van jullie wanneer je bijvoorbeeld alleen in de ochtend en avond een borstvoeding kan geven zonder dat je dan te weinig productie hebt. Nu kolf ik in de ochtend vaak enorm veel zo een 300 tot 320 cc op mijn werk. In de middag lijkt het wat minder te worden. Dan soms maar 120 cc. Ik ben benieuwd of iemand weet hoe je deze overgangsfase het best kan aanpakken zodat wij gewoon lang borstvoeding kunnen blijven geven.

10 maanden geleden

Reactie op Kim-w

Hoi allemaal! Ons zoontje is nu bijna 8 maanden. Hij begint steeds meer va ...
Hier een beetje hetzelfde. Smorgens kolf ik tussen de 150 en 180, en smiddags soms net maar 100 en dat terwijl hij een fles van 140/150 krijgt. Op werkdagen wil ik dan wel eens 鈥榮 avonds voor ik naar bed ga (en hij niet wakker is geweest) een keer extra kolven. Dan kolf ik ook vaak weer 180 oid. Op dagen dat ik thuis ben probeer ik weer wat vaker te laten drinken, en als hij de hele tijd ontevreden is soms dan een flesje gekolfde melk. Moet er wel bij zeggen dat de onze begint te kruipen en daardoor wsl ook wat onrustiger is met alles 馃槄