1386 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op KarelG

Heeft iemand van jullie een gouden voedingsbeha tip? Ik heb er nu een paar ...
Ik heb Anita! Voorgevormd met beugel. Vind het echt heel fijn. Ben smal met grote cupmaat.

10 maanden geleden

Reactie op Lololololo

Sindskort (2 weken) drinkt mijn dochter nog maar uit 1 borst per voedingsmo ...
Mijn dochter heeft de eerste 4 maanden ongeveer altijd 1 borst gedronken. Daarna ging ze over op 2 borsten (behalve de ochtendvoedingen). Ik kolf altijd 1 borst, behalve als ik daarmee niet voldoende heb voor 1 voeding. Dan kolf ik nog wat ik extra nodig heb bij met de tweede borst. Als je borsten nog vol voelen zou je ook kunnen proberen te kolven in een lagere kolfstand of daar een beetje mee te spelen. Heel toevallig drinkt mijn dochter sinds afgelopen zaterdag ook weer opeens maar 1 borst per keer (behalve de avond, dan drinkt ze twee borsten). Dit heeft ze maanden niet gedaan. Ze heeft ook een aantal keer de borst geweigerd afgelopen dagen. Denk dat ze dus even wat minder voeding wil hebben of in ieder geval aan het regelen is.

10 maanden geleden

Reactie op Kim-w

Hoi allemaal! Ons zoontje is nu bijna 8 maanden. Hij begint steeds meer va ...
Ik geef nu al 3 weken enkel 's ochtends en 's avonds borstvoeding. Mijn zoontje is nu 7,5 maand oud. Ik heb de kolfsessies 1 per 1 afgebouwd. Ik kolfde 2x op mijn werk en heb eerst de laatste afgebouwd van 15min naar 10min naar... (met een aantal dagen ertussen). En dan daarna de andere. Mijn productie is tot nu toe toch nog altijd niet gestopt en mijn zoontje lijkt genoeg te hebben nadat hij gedronken heeft.

10 maanden geleden

Hallo dames! Ik verwacht (lees: hoop) dat de kleine man binnen niet al te lange tijd de late avondvoeding gaat overslaan. Wat ik me afvroeg; hoe hebben jullie het aangepakt? Kolven wel of niet? Liefst niet natuurlijk, want dan kan ik ook gewoon slapen, maar ik wil eigenlijk ook niet dag mijn productie terug gaat lopen. What to do? 🤷‍♀️

10 maanden geleden

Reactie op anna_zwaag

Hallo dames! Ik verwacht (lees: hoop) dat de kleine man binnen niet al te l ...
Ben hier momenteel ook zoekende in. Lees even mee!

10 maanden geleden

Reactie op anna_zwaag

Hier gaat het volledig op verzoek en slaat mijn dochter van tijd tot tijd de late avondvoeding over. Dit laat ik gewoon gebeuren en ga niet kolven. Vaak komt ze dan vroeg in de nacht. Daarom kies ik er meestal zelf wel voor om haar te voeden als ik naar bed ga, dan is namelijk de kans groter dat ik wat uurtjes achter elkaar kan slapen. Anders lig ik er net in en wordt zij kort daarna wakker voor een voeding😅 Soms als ze zelf niet komt, sla ik hem wel over om te kijken wat er gebeurd, maar tot op heden komt ze nog steeds vroeg in de nacht. Het gebeurt (nog) niet, maar ik ga in de avond en nacht niet kolven als ze deze zou laten vallen. Van 6 weken tot 4 maanden heeft ze wel doorgeslapen en heb ik ook nooit gekolfd. In het begin wel slapend aangelegd zodra ik pijnlijke stuwing kreeg, maar dit verdween na een tijdje. Sinds ze 4 maanden is, heb ik eigenlijk nooit meer een nacht doorgeslapen🙈

10 maanden geleden

Reactie op anna_zwaag

Ik volg helemaal het ritme van mijn kindje. Geef wel vaak ook even de borst voor ik ga slapen. De ene keer is dat om 20:30 de andere keer om 22:00. Maar heb ook een tijdje dit niet gedaan (rond de 5 maanden) toen sliep ze regelmatig van 20-6 ongeveer zonder voeding. Nu komt ze al een tijd weer voor nachtvoeding(en). Ik heb nooit gekolft op momenten dat mijn borsten voller waren als ze er langer tussen liet. Vaak is het even twee dagen ongemakkelijk en stelt het daarna weer bij. Als je gaat kolven houd je namelijk in stand dat je lichaam denkt er moet een voeding worden gemaakt

10 maanden geleden

Herkennen jullie dit? Mij dochter van 7 maanden heeft er sinds deze week veel moeite mee als ik weg ga. Dit hoort er een beetje bij op deze leeftijd, maar ze weigert nu dus ook haar fles en wilt alleen de borst. Dinsdagavond was ik naar de kapper (zij bleef bij papa) en begon ze met huilen toen ik de deur uitstapte om vervolgens bijna de hele tijd te huilen. Om 19 uur ging ze naar bed en kreeg ze een voeding. Deze fles weigerde ze, om vervolgens te huilen tot ik thuis was en ze de borst kreeg. Nu viel deze tijd mee, ze kreeg een uurtje later dan normaal haar voeding, maar op werkdagen weigert ze haar fles ook op de opvang en bij opa en oma. Daar drinkt nu met veel moeite 200ml op een dag. Het breekt m'n hart om te zien dat ze er veel moeite mee heeft en alleen de borst wilt. Dit maakt het voor mij nu best moeilijk om de deur uit te gaan of te gaan werken. Herkennen jullie dit en hoe kan ik zorgen dat ze wel voldoende drinkt?

10 maanden geleden

Reactie op anna_zwaag

Hier slaat hij deze ook sinds een paar weken ineens over en we deden dan nog een droomvoeding. Maar hier zijn we nu een week mee gestopt en dat gaat eigenlijk heel goed (misschien zelfs beter?)! Hij slaapt nu diep van 19-1:30, soms tot 3:00 en vannacht zelfs pas om 4:30u! Ik kolf nog wel de voeding voordat ik naar bed ga, maar ik vind dat niet erg en een mooie voorraadje opbouwen voor de opvang. Ik moet wel zeggen dat ik de 16u voeding nu 2 weken met pepti aan het wisselen ben en daardoor de 22u er nog niet af doe om productie op gang te houden!

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Herkennen jullie dit? Mij dochter van 7 maanden heeft er sinds deze week ve ...
Hier helpt de Mam fles en verse melk dus geen vriezer melk (diva), maar blijft lastiger dan op dagen zonder fles.. En qua moment helpt hier vlak voor het slapen of vlak er na en op een plek waar ze niet wordt afgeleid. Ze bieden de fles nu ook wat vaker aan op een dag. En ‘s avonds haalt ze wel in bij mij aan de borst

10 maanden geleden

Reactie op Riess

Hier helpt de Mam fles en verse melk dus geen vriezer melk (diva), maar bli ...
Het in de avond inhalen herken ik wel😅. Vriezer melk krijgt ze nooit en ze wordt altijd gevoed voor het slapen, dus daar zel het niet aan liggen. Ik kan nog eens vragen of ze haar willen voeden zonder afleiding. Heb net zelf een difrax fles geprobeerd met de t speen van dr brown's en dit lijkt goed te gaan. Morgen ga ik even de deur uit en laat ik het papa proberen. Nu heb ik weer wat anders, weer een dip te pakken😒 zou zo fijn zijn als het een keer soepel kan gaan allemaal😂 Kolf normaal in de ochtend rond de 250ml, nu een schamele 50ml. Laten we hopen dat dit ook weer snel voorbij is.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Het in de avond inhalen herken ik wel😅. Vriezer melk krijgt ze nooit en ze ...
Pfff, het houdt ook wel wat in allemaal hé. Onze man heeft een week of 5 geleden een paar dagen gehad dat hij de fles weigerde. Dit ging gelukkig vanzelf weer over. Hier loopt de productie ook terug. Heb borstvoeding thee en supplementen met fenegriek en gezegende distel besteld. Op hoop van zegen 🤞

10 maanden geleden

Vervelend he! Hopelijk gaat het je helpen🤞 Hier komt het denk door wederom een flinke verkoudheid.. We gaan het zien of het over paar dagen weer beter is.

10 maanden geleden

Wat is jullie melk en hapjes schema nu? Onze dochter is over een maand 9 maanden en dan vervalt m’n betaalde kolf tijd dus ben even aan het puzzelen hoe het dan gaat met een keer kolven.

10 maanden geleden

Reactie op Riess

Wat is jullie melk en hapjes schema nu? Onze dochter is over een maand 9 m ...
Hier hetzelfde, volgende maand is ze 9 maanden en heb zelf een vaste pauze om 13.00 uur. Dus kan ook niet echt schuiven hiermee.. Hier gaat het nog op verzoek en heb niet het idee dat er al voedingsmomenten af zijn gevallen, vooral ook omdat melk tot 1 jaar de hoofdmaaltijd is. Dus eerst altijd een voeding en daarna een hapje. Hier is het op opvangdagen ongeveer: 7.00 live bv, 9.00 kleine fles melk voeding ca. 30cc, 11.00 fles melk, 12.00 halve cracotte, 15.00 fles melk, 17.15 live bv, 17.45 mee eten met de pot, 18.15 live bv, 19.00 live bv, 22.00 live bv en vaak nog 2 a 3x in de nacht zelf. Op thuis dagen krijgt ze om 9.00 live bv, 11.00 live bv en vaak iets van een wentelteefje, stuk fruit etc. om 12.00 uur, om 14.00 en 16.00 live bv, rest van de avond verloop hetzelfde als op opvangdagen. Tijden zijn allemaal ongeveer vanwege het op verzoek voeden, maar zoals je ziet nog best veel voedingen dus en daardoor geen idee hoe ik het straks met kolven moet doen😅

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hier hetzelfde, volgende maand is ze 9 maanden en heb zelf een vaste pauze ...
Pauze is trouwens van 13.00 tot 13.30 uur en verder niks. Werktijden zijn van 8.30 tot 17.00 uur.

10 maanden geleden

Reactie op Riess

Wat is jullie melk en hapjes schema nu? Onze dochter is over een maand 9 m ...
Mijn werkgever doet niet moeilijk over dat ik 3x blijf kolven tijdens een lange werkdag. 1x daarvan doe ik in m'n lunchpauze en 2x tussendoor. Ik kolf niet lang. Kwartiertje per keer. Dus ben al met al 20-25 weg. Ik neem soms m'n laptop mee naar de kolfruimte. Maar dit wordt absoluut niet verwacht. Ik zorg wel dat ik dan niet tussendoor ook steeds lang blijf kletsen bij koffieautomaat ofzo

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hier hetzelfde, volgende maand is ze 9 maanden en heb zelf een vaste pauze ...
Pfieuw! Als ik zo ff tel zit je op 12/13 voedingen op 24u! Respect dat je dat zo volhoudt! Ik voed ook op verzoek maar kom op zo’n 5-8 voedingen op 24u.

10 maanden geleden

Reactie op Sa--696

Mijn werkgever doet niet moeilijk over dat ik 3x blijf kolven tijdens een l ...
Wat fijn zo'n werkgever! Ik moet helaas wel wat langer kolven. In het begin kon ik het af met 10 minuten, maar nu heb ik daar niet voldoende aan. Krijg na 20 minuten nog een tsr en dan is het wel voldoende.

10 maanden geleden

Reactie op Muijz

Pfieuw! Als ik zo ff tel zit je op 12/13 voedingen op 24u! Respect dat je d ...
En ik altijd maar denken dat ik op 8 a 10 zat😂 nu ik ze zo uitschreef zijn het het inderdaad veel. Ze is altijd een korte drinker geweest, dus daardoor denk ook meer voedingen. Al moet ik wel zeggen dat ze iets van 8 'hoofd' voedingen heeft en tussendoor van die slokjes van een paar minuutjes. Afgelopen nacht heb ik niet geteld, maar denk dat ik wel op bijna 10 voedingen ben uitgekomen tussen 19-7 uur. Niks was goed behalve drinken aan de borst. Hopelijk was dit van korte duur😅