1386 Reacties
één jaar geleden
Reactie op n2022
Ja zou ook kunnen. Altijd zo’n dikke vetlaag op de voeding in de koelkast. ...
Ja echt hè 😍
één jaar geleden
Hi allemaal, een vraag. Onze zoon van nu 4 maand heeft slijmerige bijna stroperige ontlasting. Hoort dit bij de rijping van de darmen of is er iets mis? Het ruikt ook intens. Hij is niet echt verkouden. Maak me een beetje zorgen.
één jaar geleden
Reactie op Sunshine14
Hi allemaal, een vraag. Onze zoon van nu 4 maand heeft slijmerige bijna str ...
Hoi, ons dochtertje had dit ook 2 weekjes terug. Was soms ook groenig, daarna weer gewoon geel. Bij haar kwam het denk ik door het doorkomen van een tandje! Ontlasting is nu weer normaal
één jaar geleden
Hi, even een kleine update nu we gebruik hebben gemaakt van de T speen op de fles. Op het kdv heb ik er op voorhand niks over gezegd en vandaag bij het ophalen kreeg ik te horen dat ze heel goed had gedronken. Alle 3 haar voedingen op en ongeveer 15 tot 20 minuutjes over gedaan. Hopelijk blijft het zo goed gaan en is dit de oplossing. Samen met jullie fijne en geruststellende berichten ben ik weer een stuk zekerder geworden😁
één jaar geleden
Hoe is jullie ervaring met borstvoeding sinds werken? M’n dochter weigert niet de fles maar lijkt wel minder te drinken dan aan de borst. Ze is ook altijd blij als ik thuis kom en gaat daarna zeuren om mijn borst, ook als ze nog niet lang geleden heeft gedronken. Ik merk nu dat ze max. 3 uur aaneengesloten slaapt en dan echt weer komt voor voeding (zal vast ook te maken hebben met de slaapregressie) en soms nog een stuk vaker. Vraag me af of ze het nu ‘s nachts inhaalt van overdag?
één jaar geleden
Reactie op Riess
Hoe is jullie ervaring met borstvoeding sinds werken? M’n dochter weigert n ...
Hier is het sinds ik weer werk dat ze bijna de hele avond aan de borst ligt totdat ze naar bed gaat rond 19.00/19.30 uur, ik haar haal om 17.15 uur op. Dan merk ik echt dat ze veel behoefte heeft aan de borst. Ook sliep ze eerst door tot de volgende ochtend, vaak gaf ik haar wel een droomvoeding. Nu komt ze zelf al eerder en ook vaak 1 tot 3x in de nacht. Of het echt inhalen is weet ik niet. Denk een combinatie van allerlei zaken die zich vaak voordoen rond de 4 maanden (naar kdv, vaker fles, regressie, ontwikkeling etc.) en ze is nu ook snot verkouden sinds ze naar het kdv gaat.
één jaar geleden
Ik heb de youha kolf gisteren binnengekregen en vanmorgen voor het eerst gebruikt. Krijg er geen tsr mee en na het opwekken van tsr met de handkolf zéér weinig productie.
Ik word er erg onzeker van omdat ik over 5,5 weken weer moet gaan werken en dan dus meer zal moeten kolven…
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Ik heb de youha kolf gisteren binnengekregen en vanmorgen voor het eerst ge ...
Ik had dit ook! Kon pas kolven als ik echt een voeding had gemist zoals op werk. Daar lukte het gewoon erg goed om de 2 a 3 uur
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Lamunchi 🍋
Ik had dit ook! Kon pas kolven als ik echt een voeding had gemist zoals op ...
Je kunt bij de huisarts syntocinon neusspray vragen op recept om tsr op te wekken. Ik was in het begn ook een beetje bang maar heb dit uiteindelijk nog nooit hoeven te gebruiken
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Ik heb de youha kolf gisteren binnengekregen en vanmorgen voor het eerst ge ...
Past je borstschild goed?
Bij mij helpt borstcompressie. Maar ook bijvoorbeeld op ademhaling letten. Schouders ontspannen.
Ik heb een medela kolf, en daarbij kan ik de stand om tsr ook harder zetten. En nu ik ziek ben duurt tsr langer. Dus dan heb ik hem wel 3-8 minuten in die stand. Voordat er wat komt.
En een kolf bh hielp mij ook, maar die heb je wellicht niet nodig met youha? Die is draadloos zeker?
één jaar geleden
Hebben meer mensen het dat jullie baby soms echt uren de borst weigert? Snachts komt hij vaak elke 1-3 uur en dan nu heeft hij al bijna 5u niet gedronken; wil ik voor mijn werk nog even voeden, wekt hij alleen de toeschietreflex op en begint dan weer om zich heen te krijgen. Niet meer aan de borst te krijgen & dit gebeurt echt regelmatig. Zo vervelend (mijn borsten willen wel melk kwijt en mijn zoontje zit echt nog net op zijn groeilijntje dus kan de voedingen volgens mij ook goed gebruiken). Mensen die dit herkennen? 😶
één jaar geleden
Reactie op Lamunchi 🍋
Je kunt bij de huisarts syntocinon neusspray vragen op recept om tsr op te ...
Goed om te horen dat het bij jou wel lukte! Ik dacht ik koop een draadloze, zodat ik na 9 mnd ook ‘gewoon’ discreet tijdens de pauze kan kolven…
De neusspray heb ik idd ook in huis, maar nog nooit gebruikt…
één jaar geleden
Reactie op MarKo19
Hebben meer mensen het dat jullie baby soms echt uren de borst weigert? Sna ...
Dit heb ik precies met mijn dochter gehad toen ze in sprong 3 zat dus heel herkenbaar. Duurde bij mij toen ongeveer twee weken toen ging het beter.
één jaar geleden
Reactie op MarKo19
Hebben meer mensen het dat jullie baby soms echt uren de borst weigert? Sna ...
Heel herkenbaar. Ergens rond 4 a 5 uur drinkt ze gewoon normaal. Dan wil ik haar nog laten drinken voor ik ga werken, dit is dan rond 7.30 uur, maar dat gaat dan slokje-los-slokje-los en veel om haar heen kijken. Haar eerste flesje drinkt ze dan vaak rond 10 uur pas. Dus ook aardig wat tijd er tussen.
één jaar geleden
Ik sta op het punt om te stoppen. Ik ben al weken niet lekker en ben weer aan het werk het valt me echt zwaar allemaal. En baby die onrustig drinkt. Vindt het zo’n moeilijke zware beslissing. Het liefst ga ik wel door maar weet gewoon niet hoe. :-( voel me er zo verdrietig door. Net voordat ik ga werken even voeden. Aanhappen loslaten en 2x verslikken. Alles gelijk weer nat had net droge schone kleren aan. Allemaal dat soort kleine dingen dat ik het gewoon niet meer trek ofzo ?? Voel me er zo kut over. Kleine is nu ruim 4 maanden.
één jaar geleden
Reactie op DTlove92
Ik sta op het punt om te stoppen. Ik ben al weken niet lekker en ben weer a ...
Hoe lang is het onrustige drinken nu? Mijn zoon had dit paar week terug ook.. nu is het weer over gelukkig.
Blijft uiteraard je eigen keuze om te stoppen hè! Het is soms echt pittig bv geven.. en op andere momenten gaat het dan wel weer soepeltjes.