1386 Reacties
één jaar geleden
Dames, mijn zoon is bijna 5 maanden en ik voed nog steeds 8-9 keer per dag.. jullie ook? Had verwacht dat het nu minder zou zijn geworden
één jaar geleden
Reactie op Amsterdamse
Dames, mijn zoon is bijna 5 maanden en ik voed nog steeds 8-9 keer per dag. ...
Ik zat op 7 ongeveer en lijkt nu weer toe te nemen. Gisteren op 10 en as we speak bezig met voeding 5😊 dus verwacht vandaag ook weer rond de 10 uit te komen. Dochter is vandaag 19 weken.
één jaar geleden
Vraagje : ik geef nu 5 maanden BV (eerste 3 maanden 100%, vanaf 3 maanden hebben we 1 van de 5a 6 voedingen vervangen voor kunstvoeding en dat gaat goed).
Het lijkt erop alsof mijn weerstand helemaal shit is. Ik ben al 2,5 week non stop verkouden (blaffen als een gek en sinds 3 dagen ook neusverkoudheid) en heb vandaag voor de 2e keer in +/- 5 weken koorts. Kan t zijn dat mijn lichaam zo hard aan het werk is voor de BV dat het niet meer zin heeft om zich tegen winterse virusjes te beschermen ? De winters voor mijn zwangerschap was ik nooit ziek (alleen standaard corona na carnaval).
Op Google kan ik hier niks over vinden, maar is er iemand die dit herkent ?
één jaar geleden
Pfff vannacht alles aan beide kanten eruit gekomen.
Leef op 1 beschuitje en water en thee.
Zelf ziek zijn en bv gaat niet samen.
Vandaag gelukkig manlief thuis die kleine elke keer heel lief brengt en weer mee neemt.
Maar morgen hele dag alleen thuis(hij heeft zijn eerste werkdag)
Hoe ga ik dit samen met de kleine overleven?
één jaar geleden
Reactie op Amsterdamse
Dames, mijn zoon is bijna 5 maanden en ik voed nog steeds 8-9 keer per dag. ...
Hier overdag elke 2-2,5 uur en 's nachts soms 1x, soms 5x 🤷♀️ Zeker nog 10 voedingen per dag minimaal hier hoor. Waarom had je verwacht dat het minder zou worden? Je kindje heeft niet ineens minder energie nodig 😊 Als je kindje straks steeds meer vaste voeding gaat eten, ga je merken dat de bv steeds wat meer afgebouwd wordt.
één jaar geleden
Reactie op n2022
Pffff I feel you! Net zo’n week gehad.. heeel veel succes en sterkte.
Niem ...
Echt hè. Mama’s kunnen niet ziek zijn.
Voel me gelukkig iets beter. Mijn vader haalt de oudste al uit school vandaag om naar paardrijden te gaan. Dus dat scheelt al een hoop. Verder geen familie helaas
één jaar geleden
Reactie op 9gag
Vraagje : ik geef nu 5 maanden BV (eerste 3 maanden 100%, vanaf 3 maanden h ...
Ik had dit bij mijn eerste kindje ook toen ik bv gaf (7 maanden gedaan). Ik was continu ziek. Pikte ook alles op wat de kleine meekreeg van de opvang en was veel vaker ziek dan normaal. Nu bij mijn tweede kindje ben ik wel iets vaker ziek dan normaal, ook koorts e.d. wat ik normaal nooit heb maar ben wel minder vaak ziek dan bijv mijn vriend of als we hetzelfde virus te pakken hebben heeft hij het veel erger dan ik. Dus heb het idee dat het me nu juist wat ‘beschermd’ de borstvoeding. Geen idee hoe het werkt eigenlijk. Kan me wel voorstellen dat eerst de energie naar je kindje gaan dus daarna pas naar jou. Als je slecht slaapt en misschien te weinig vitamines binnenkrijgt dan ben je wel sneller de Sjaak
één jaar geleden
Na 2,5 week hele slechte nachten hebben we nu drie nachten het wiegje van mijn baby aan de kant van mijn vriend gezet zodat ik even wat meer slaap kon pakken (ze was elke 1,5/2 u en soms vaker wakker door sprong, slaapregressie, hoesten en waterpokken). Nu heb ik gelukkig dus een aantal betere nachten gehad. Alleen… zonder nachtvoeding. Normaal komt ze wel 1 -3 x per nacht (meestal 1x). Nu vroeg ik door en heeft hij snachts een speentje gegeven 🤡 ik doe dit zelf nooit en leg haar aan als ik haar niet kan sussen en ik dus ‘zeker weet’ dat de honger heeft. Ze drinkt dan ook flink bij me en valt daarna meestal weer lekker in slaap.
De grote vraag nu: zou ze die nachtvoeding(en) dan niet nodig hebben? Ik denk zelf namelijk van wel en dat door de speen erin doen ze dan uiteindelijk wel weer gaat slapen. Het voelt voor mij niet goed om de nachtvoeding nu te laten vallen op deze manier.
Hoe doen jullie dit ‘s nachts? Wel of geen speentje en waarom?
(Ps heb wel echt even heerlijk bij kunnen tanken 😁)
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Na 2,5 week hele slechte nachten hebben we nu drie nachten het wiegje van m ...
Hier komt ze sinds een paar weken ook heel vaak in de nacht en merkte echt dat het me op brak. Ben namelijk ook weer aan het werk. Elke keer dat ze wakker werd heb ik haar aangelegd en dronk ze ook. Aangezien het mij op brak ben ik eens gaan kijken of het iets zou doen als ik de speen gaf. Ze valt dan wel weer in slaap, maar wordt dan snel weer wakker. Resultaat: door het geven van de speen werd ze nog vaker wakker. Dus hier heeft ze wel gewoon honger. Geef ik nu bij de eerste keer een voeding dan slaapt ze namelijk wel weer wat langer. Ze wilt dus echt een voeding ipv de speen. Helaas komt ze nog steeds 2-4 keer per nacht, maar met de speen was dat elk uur😴
Ben wel een beetje jaloers dat je wat heb bij kunnen tanken😜 wat fijn moet dat geweest zijn😄
één jaar geleden
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Waar ik sinds ik werk gedurende de dag altijd een opbrengst van 550 a 650ml per dag had met kolven is dit nu flink gekelderd sinds vorige week donderdag naar slechts 240ml in 4x kolven. Ik kom nu dus structureel voeding tekort op mijn werkdagen. Aan het begin komt mijn tsr, dan stopt de stroom na 3-5 minuten, ik krijg geen nieuwe tsr meer. Heb al filmpjes, warmte, masseren en zuchten geprobeerd. Niks helpt😔 Mijn borsten zijn ook niet leeg na het kolven. Ook drinkt mijn dochter ineens aan beide borsten 15 minuten. Voorheen was 1 borst voldoende en was ze in max. 8 minuten klaar. Heb nog geen verschijnselen dat m'n menstruatie eraan komt en zou die er dan al niet moeten zijn gezien het al een aantal dagen zo slecht gaat. Ik word hier heel erg gestrest van en ben bang dat m'n productie gaat kelderen hierdoor.
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Hier komt ze sinds een paar weken ook heel vaak in de nacht en merkte echt ...
Het is zo gek, als mijn vriend haar heeft en een speentje geeft wordt ze dus rustig en blijft ze daarna slapen. Als ik het doe (heb het 2 x gedaan een tijd geleden) wordt ze daarna gewoon weer wakker om te drinken. Dan is ze niet te stoppen. Net alsof ze denkt bij mijn vriend bij jou heb ik toch niets te halen 🤔
Deze nachten waren idd wel ff lekker ja 🙂🙂🙂 maar ga haar nu toch maar wel weer aan mijn kant leggen. Ben bang dat ze anders toch nog wat te weinig drinkt want ze komt niet extra overdag
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Waar ik sinds ik werk gedure ...
Hoe lang ben je weer aan het werken? Ik heb na 1 of 2 weken werken ook een flinke dip gehad. Dochter drinkt altijd kort 5min ongeveer en nu dronk ze opeens 12-15 min! Wist niet wat ik meemaakte. Heb haar structureel aangelegd direct nadat in thuis kwam of ze nou wel of niet net een voeding had gehad. Na een aantal dagen was de productie weer opgekrikt en sindsdien geen last meer van gehad.
Dus zou vooral veeeel aanleggen. En drink je voldoende? Als ik werk drink ik bij elke kolfsessie 2 glazen water of thee! Nog meer dan ik thuis drink.
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Hoe lang ben je weer aan het werken? Ik heb na 1 of 2 weken werken ook een ...
Zit nu in de 4e week. Heb alleen het idee dat ik nog wel voldoende melk heb, maar het komt er niet uit. Ik drink tijdens elke kolf sessie een groot glas thee en leg m'n dochter altijd meteen aan bij thuiskomst. Eigenlijk ligt ze de hele avond aan m'n borsten totdat ze naar bed gaat🙈. Nu bleek ook nog eens dat ze op de opvang 3x 150ml hebben gegeven ipv van 3x 130ml. Ik had al te weinig, maar nu helemaal 😅
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Zit nu in de 4e week. Heb alleen het idee dat ik nog wel voldoende melk heb ...
Vervelend. Ik geloof dat het bij mij wel meer een dip was echt. wat bij mij wel helpt om beter leeg te kolven is te starten met een langzamere kolfstand en dan alleen op het einde even harder zetten
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Waar ik sinds ik werk gedure ...
Ik kolf nu drie keer op het werk. Ik voed rond 07:30 en dan kolf ik rond 10:00, 12:30 en 15:00. Ik stop dan iets eerder en ga om 16:30 naar huis i.p.v. 17:00 om haar live te voeden i.p.v. nog een keer te kolven. Merk dat ik om 10:00 de grootste opbrengst heb, om 12:30 prima en om 15:00 neemt het echt al af, dus ik ga idd thuis ook gelijk aanleggen en dat helpt wel. Verder idd ook langzaam beginnen met kolven en op het einde iets sterkere stand. Ik doe als de tijd er is een korte meditatie voor het kolven om even uit de werk modus te komen en de oma’s sturen altijd wat foto’s van de kleine voor de oxycotine