1386 Reacties

één jaar geleden

Ik vind het nog wel zoeken met het kolven op het werk. Vandaag heb ik drie zakjes melk meegenomen naar m’n schoonmoeder waarvan ze er twee opdrinkt, maar ik kom wel weer met drie volle zakjes thuis na een dag kolven. Het lijkt dus alsof ik meer kolf dan dat zij uit de fles drinkt. Kan dat problemen veroorzaken en moet ik dan een keer minder kolven misschien?

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Vervelend. Ik geloof dat het bij mij wel meer een dip was echt. wat bij mij ...
Dat is precies wat ik ook doe. Snap er echt niks van. Merk wel dat ik nu niet fit ben. Sinds vandaag ook ziek aan het worden en heel veel stress op het werk. Ik zal de membramen van mijn kolf ook eens vervangen, las dat deze elke 3-6 maanden vervangen moeten worden. Heb vanavond ook lekker huid op huid gelegen en haar hele avond aangelegd. Was eerder naakt worstelen met die kleine druktemaker en ben ook helemaal afgelikt😂, maar het was wel fijn zo samen🥰. Moet ik toch eens wat vaker doen. Hopelijk waait het dan vanzelf over.

één jaar geleden

Reactie op Oshkosh

Wat fijn dat het rouwen uiteindelijk over gegaan is bij jou :) ja ik vind ü ...
haha, ik ben een beetje bang voor theezakjes😂🫢🫣

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Dat is precies wat ik ook doe. Snap er echt niks van. Merk wel dat ik nu ni ...
Die stress helpt natuurlijk niet mee om de melk goed te laten stromen 🥲 slim om die eens te vervangen. En wat heerlijk zo’n avondje!! Kan daar ook zo van genieten als ik liggend voed en ze dus eens een keer langer drinkt dan 4 min 🤣. Zo gezellig!

één jaar geleden

Reactie op Riess

Ik vind het nog wel zoeken met het kolven op het werk. Vandaag heb ik drie ...
Denk dat het erg uitmaakt hoe veel dagen je werkt / van haar gescheiden bent en hoevaak je dochter normaal bij jou drinkt. Ik heb ben begonnen met 4 x kolven (ben ongeveer 10u op een dag van haar gescheiden en in die tijd drinkt ze normaal bij mij bijna altijd 4x). Toen merkte ik dat ze vaak maar 3 flesjes kreeg overdag en ben ik 3 x gaan kolven. Alleen al snel merkte ik dat ik dan weer dipte in productie want ze kwam weer veel vaker om een voeding ook snachts vaker en dronk langer bij mij op de momenten dat ze dronk. Dus toen na een week weer opnieuw 4 x gaan kolven en dat gaat nu op dit moment goed voor ons. Heb wel het idee dat ze nu misschien van 7 naar 6 voedingen gaat dus wellicht is straks 3x kolven wel voldoende. Het is vooral even proberen wat het fijnste voor jullie werkt. Misschien gaat ze straks toch weer meer drinken bij je schoonmoeder en is het nog even ook het wennen.

één jaar geleden

Onze dochter is nu bijna 5 maanden en de laatste 1 a 2 weken drinkt ze heel vaak heel onrustig aan de borst. Trekken aan de tepel door haar hoofd naar achteren te doen. Aanhappen en weer loslaten. Herkent iemand dit en is dit gewoon even een fase waar we doorheen moeten?

één jaar geleden

Reactie op Muijz

Onze dochter is nu bijna 5 maanden en de laatste 1 a 2 weken drinkt ze heel ...
Helaas is dat hier ook het geval. Met name de rechterkant. Soms stopt ze wordt ze boos, gaat ze huilen en uiteindelijk weigeren. Door ze naast me te leggen ipv op mijn schoot gaat het wat beter, maar nog verre van ideaal. Links wordt ze ook onrustiger helaas. Alleen bij de droomvoeding blijft ze non stop drinken. Lastig hoor!

één jaar geleden

Het is alsof ze bij een TS en als de melk goed stroomt zoiets heeft van dit gaat me te snel (hoofd naar achteren) en als de stroom stopt en ze er zelf voor moet werken ze boos en gefrustreerd wordt. Inderdaad alleen als ze slaperig is drinkt ze rustig. Ze bijt me nu soms ook. Zouden het al tandjes kunnen zijn?

één jaar geleden

Reactie op Muijz

Onze dochter is nu bijna 5 maanden en de laatste 1 a 2 weken drinkt ze heel ...
Heel herkenbaar.. ik werd ook een keer gebeten voor mn gevoel? Als in hard klemmen van zn kaken.. hij hapt sowieso naar alles wat langskomt en hard drukken op zn tandvlees vindt hij fijn dus vermoedt ook beginnende tanden of iig druk op zijn tandvlees daarvan

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Denk dat het erg uitmaakt hoe veel dagen je werkt / van haar gescheiden ben ...
Ja precies. Ik kolf nu om de 2/2,5 uur, dan drinkt ze normaal ook bij mij, weet dus alleen niet precies hoe veel, ze drinkt volgens mij niet altijd mijn borsten leeg. Wat ik in een keer kolf drinkt zij dus ook niet op maar wellicht komt dat nog! Hou het nu dan gewoon zo aan

één jaar geleden

Laten jullie je kindje in slaap vallen aan de borst? Ik steeds vaker maar bij het overleggen naar eigen bedje wordt mn baby vaak wakker en naast m liggen kost veel tijd. En hem alleen laten slapen durf ik niet nu hij steeds beter kan rollen. Hoe doen jullie dat?

één jaar geleden

- Ik die weer voor het eerst na de bevalling ging sporten en net voordat ik ging m’n uiterste best deed om 110cc gekolfd te krijgen… - mijn vriend die de overgebleven vers gekolfde melk 3 uur uit de koelkast liet staan 🫠🫠🫠

één jaar geleden

Reactie op KarelG

- Ik die weer voor het eerst na de bevalling ging sporten en net voordat ik ...
Auw! Hier ook een diepvries voeding meegegeven aan de opvang.. had die een dag dat hij niet alles dronk en de voeding daar bleven staan. Dag dag 170 ml… Feel you!!

één jaar geleden

Reactie op Amsterdamse

Laten jullie je kindje in slaap vallen aan de borst? Ik steeds vaker maar b ...
Ik laat hem vaak nog even op men borst liggen. En leg hem dan over. Soms wordt hij wakker. Dan duim en hoop ik dat die alleen weer gaat slapen. Lukt hem vaak wel. Hij heeft nu 3 keer tussen ons in geslapen. Nadat hij ziek was geweest en ik denk een sprong?

één jaar geleden

Reactie op n2022

Auw! Hier ook een diepvries voeding meegegeven aan de opvang.. had die een ...
Zo jammer is dat he!! 😞 zeker zo’n grote hoeveelheid zeg…

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Oh nee.. mannen hè. Die moet je alles voorkauwen 🤣 Ik zou het denk ik alsnog geven😜. Was het het sporten wel waard ? 😘😘

één jaar geleden

Reactie op Amsterdamse

Laten jullie je kindje in slaap vallen aan de borst? Ik steeds vaker maar b ...
In de avond eigenlijk altijd wel. Dan laat ik haar ook gerust nog een half uur tutten aan m'n borst. Vind dat niet zo erg, heb dan ook even een momentje rust voor mezelf en mijn vriend doet dan ondertussen de keuken opruimen en de vaat😊 Bij het overleggen wordt ze eigenlijk altijd wel een beetje wakker, maar zodra ik meteen de speen geef en wegloopt, valt ze eigenlijk altijd wel weer in slaap.

één jaar geleden

Reactie op KarelG

Wat vervelend! Heb je het niet alsnog kunnen geven? Melk kan volgens mij wel tot 8 uur goed blijven op kamertemperatuur. Heb het ook wel eens gehad, heb toen de eerstvolgende voeding de fles gegeven, zelf gekolfd en deze wel meteen in de koelkast gezet😅 Heb je wel lekker gesport?

één jaar geleden

Reactie op 9gag

Vraagje : ik geef nu 5 maanden BV (eerste 3 maanden 100%, vanaf 3 maanden h ...
Oh ja ik herken dit !! Geef ook fulltime bv en ben echt ook steeds ziek. Ook door de opvang denk ik.

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Oh nee.. mannen hè. Die moet je alles voorkauwen 🤣 Ik zou het denk ik alsn ...
‘Ooh ja dat wist ik niet’ 😑 Ja moest me er even toe zetten maar blij dat ik geweest ben!