1386 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Wat vervelend! Heb je het niet alsnog kunnen geven? Melk kan volgens mij we ...
Dat had ik idd wel kunnen doen. Soms bewaar ik het ook voor een badje. Het schijnt dat kindjes het ook niet meer drinken als het niet goed is toch?
Slim van je!
Ik ben niet zo’n sportieveling haha, doe het meer omdat het ‘moet’. Maar blij dat ik ben geweest!
één jaar geleden
Reactie op KarelG
Dat had ik idd wel kunnen doen. Soms bewaar ik het ook voor een badje. Het ...
Badje is ook altijd een goed idee! Heb begrepen dat ze het niet drinken, maar jij het ook zelf wel ruikt als het niet goed is. Dat lastste klopt denk ik wel, want ik bewaar de restjes altijd voor het badje en dat potje melk ruikt niet altijd even best🙈Heb hier ook niet het idee dat ze ooit ziek is geworden van m'n melk. Ze drinkt het koud, warm, flesje wat meerdere keren wordt aangeboden, melk van meerdere dagen wat bij elkaar is gegooid etc. Bedenk me ook net dat ik in de kraamweek moest kolven om bij te voeden. Die melk is nooit de koelkast in gegaan. Was kolven, op het nachtkastje bewaren en bij de volgende voeding werd het via een borstvoedingshulpsetje gegeven tijdens de voeding.
één jaar geleden
Heeft er iemand van jullie al dat jullie kindje een tandje door krijgt? Onze dochter krijgt onderaan 1 tandje en ik voel dit wel een beetje qua borstvoeding. Nog niet pijnlijk maar de tand is ook nog niet door. Ben zo benieuwd hoe het is als het tandje er eenmaal is haha.
één jaar geleden
Reactie op Oshkosh
Ik dacht eerst dat baby’s regelen dat je alleen maar meer melk aanmaakt op ...
Regelen kan ook omgekeerd! Dus als er te veel melk is. Heb ik ook gehad en toen besproken met lactatiekundige. Kindje dronk opeens maar 5x ipv 8x ( is al tijdje terug), ze wilde minder melk!
één jaar geleden
Reactie op KarelG
‘Ooh ja dat wist ik niet’ 😑
Ja moest me er even toe zetten maar blij dat ...
Ah gelukkig :)
Haha ja echt.. 😋😋
één jaar geleden
Iemand van jullie bekend met melk pasteuriseren? Gisteravond ingevroren melk in de vriezer gezet om alvast te ontdooien voor vandaag mee naar de opvang. Maar kindje vannacht ziek geworden en aangezien kolven niet mijn hobby is en baby op mij wil liggen hele tijd, is gewoon aanleggen makkelijker. Maar ja die gekolfde ontdooide melk in de vriezer....... Dat is met moeite bij elkaar gesprokkeld :) las over pasteuriseren maar zelf nog geen ervaring mee. Iemand van jullie of een andere tip?
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Regelen kan ook omgekeerd! Dus als er te veel melk is. Heb ik ook gehad en ...
Joh echt waar? Ah ik hoop niet dat ik nu gestopt ben om de verkeerde redenen want ik dacht dus dat ik veel te weinig had steeds maar wat ik ook deed, hoevaak aanleggen ook, mn melk werd gewoon niet meer…
één jaar geleden
Reactie op Jnfsfs
Iemand van jullie bekend met melk pasteuriseren? Gisteravond ingevroren mel ...
Ik pasteuriseerde een tijdje op en af ivm spruw. Ik kocht een glazen flesje en maakte water aan het koken, van het vuur, zette het er dan een half uur in met regelmatig zwenken. Zoals methode 2 op de LLL website!
één jaar geleden
Reactie op Oshkosh
Joh echt waar? Ah ik hoop niet dat ik nu gestopt ben om de verkeerde redene ...
Bij mij was dat toen zo ja.. nu weer, ik heb snelle tsr en had zeker in het begin snel erg veel melk. Mijn dochter verslikte zich steeds en dan kwam ze minder frequent om de hvh wat beter aan te kunnen.
Weet natuurlijk niet wat er bij jou precies speelt maar bij mij was het iig niet te weinig melk
één jaar geleden
Reactie op Jnfsfs
Iemand van jullie bekend met melk pasteuriseren? Gisteravond ingevroren mel ...
Ik weet niet hoe het zit met pasteuriseren. Lactatiekundige gaf wel aan dat er al onderzoek is gedaan dat je melk meerdere keren kan ontdooien, opwarmen en weer kan invriezen, tot wel 5x.
één jaar geleden
Mijn baby is nu 4 maanden en ik zit nog echt wel op 6 a 7 voedingen per dag! Jullie ook?
Ongeveer:
7u
10u
13:30u
16:30u
19:00u
Soms nog 21:30u
23:00/24:00 laatste
Ik vroeg me een beetje af wanneer jullie die laatste voeding eraf halen en hoe je weet of dat goed gaat?
En herkennen jullie een beetje het schema? Hij vraagt niet zo snel om eten dus ik houd het zo maar een beetje aan. Word er soms wat onzeker van als ik die flesvoeding schema’s zie met 200cc en maar 4 voedingen per dag 😳