1386 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Mijn baby is nu 4 maanden en ik zit nog echt wel op 6 a 7 voedingen per dag ...
6 a 7 voedingen is echt een droom hier. Wij zitten meestal nog op 10. Wel ziek geweest afgelopen weken toen zelfs vaak 12. Hoop nu weer langzaam naar 8 te gaan

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Wat luxe, zo weinig voedingen! Hier nog minstens 10 per dag. Maar ik klaag niet hoor! Ik vind het prima. Zelf voed ik op verzoek. Weet niet of jij dat ook doet, maar zo wel dan zou ik pas stoppen met de laatste voeding als hij er zelf niet meer om vraagt. Anders komt hij waarschijnlijk een uur later alsnog wel.. (zou ik denken) Niet onzeker worden van die kv schema's hoor! Kv en bv is écht niet met elkaar te vergelijken! Met gemiddeld 10 voedingen per dag schat ik in dat mijn zoontje 70-100cc per voeding drinkt bijvoorbeeld.

één jaar geleden

Reactie op Jalad

Wat luxe, zo weinig voedingen! Hier nog minstens 10 per dag. Maar ik klaag ...
Hier nu vijf maanden oud trouwens

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

De tijden zijn hier elke dag wel verschillend, maar ik voed ook 6-7x per dag. Ik maak hem vooral in de avond nog wakker omdat ik mijn productie op peil wil houden, zo ook soms wakker maken in de ochtend… 😅

één jaar geleden

Ik ook tussen de 8 en 11/12 ofzo...zeker snachts ineens weer veel meer door ws slaapregressie. Allemaal prima, zij is de baas😄❤️🤗

één jaar geleden

Reactie op KarelG

De tijden zijn hier elke dag wel verschillend, maar ik voed ook 6-7x per da ...
Ah ja, herkenbaar. Ook die volle borsten in de ochtend inderdaad! Maar dat is ook weer snel bijgesteld merk ik. Vind het wel schokkend met kolven hoeveel de cc afneemt in de loop van de dag/avond! Deze week weer gestart met langere werkdagen en het gaat echt van 150 in de ochtend naar krap aan 80 rond 19u 😳

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Ik bijna altijd 7 voedingen (sinds een maand of 3). Soms ineens een keer 10 of dan weer 6. Maar meestal 7. De tijden zijn elke dag weer anders. Ze komt vaak minimaal 1 keer in de nacht maar dat kan elk tijdstip zijn (1u,3u,5u). Ik voed op verzoek en heb al snel het haar wakker maken op vaste tijden losgelaten. Ik maak haar nooit om 22/23u wakker. Overdag drinkt ze om de 2,5-3u. Op de dagen dat ze naar de opvang gaat of oppas drinkt ze soms wat minder frequent dan maak ik haar vaak nog een keer wakker voor ik ga slapen om te drinken, daar voel ik me dan prettiger bij. Ik ga (nog) niet zo laat slapen, dus dat is dan bijv om 20:30 of max 21:30u.

één jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Ah ja, herkenbaar. Ook die volle borsten in de ochtend inderdaad! Maar dat ...
Kolf je dan ‘s ochtends je borsten helemaal leeg? Als ik dit doe neemt het ook heel erg af over de dag. Als ik minder kolf en er nog ‘over’ blijft (mijn dochter drinkt ook niet helemaal leeg sochtends) kolf ik over de gehele dag meestal ongeveer hetzelfde (tussen 100-120, anders bijv 140-120-95-95). (Ik kolf 1 borst behalve als ik echt weinig hebt bijv 70 ofzo in 1 sessie, maar dat is afgelopen weken meestal niet nodig).

één jaar geleden

Hoeveel kolven jullie af na een voeding? Ons dochtertje is nu 5 maanden en meldt zich met name savonds en snachts weer om de 2,5 a 3u. Ik voedt haar gemiddeld een 7 per dag/nacht en zat een hele tijd op maar 1 nachtvoeding. Momenteel weer op twee. Op zich niet erg maar ik ben soms bang dat ik niet meer voldoende melk heb. Na de ochtendvoeding kolfde ik vroeger gemakken nog een 50 ml af, nu amper 5 ml.. dus als ze meer zou willen drinken savonds of snachts kan dat niet want ik héb volgens mij niet meer..

één jaar geleden

Reactie op Yan1

Hoeveel kolven jullie af na een voeding? Ons dochtertje is nu 5 maanden en ...
Volgens mij raak je juist meer op elkaar afgestemd. Dus dat je op den duur minder afkolft na de voeding is juist normaal omdat ze precies genoeg drinkt. Als ze meer wilt drinken zal ze vaker komen net als bij de regeldagen. Hier heb ik vaak geen eens meer compressen nodig in mijn bh, maar sinds haar sprong/slaapregressie dus weer wel omdat ze vaker en slordiger drinkt.

één jaar geleden

Reactie op Yan1

Je kleintje krijgt er altijd meer uit dan je kan kolven. En je kan altijd weer van borst wisselen dan brengen ze het vaak weer opnieuw opgang en krijgen ze er nog weer meer uit.

één jaar geleden

Reactie op Yan1

Dat je nu minder afgekolft na een voeding zegt niets over of je voldoende melk hebt. Het is juist logisch als je minder afkolft dan voorheen, omdat je beter op elkaar bent afgestemd. Weer ‘s nachts meer komen kan heel veel verschillende redenen hebben en hoeft niets te maken hebben met of je genoeg hebt

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Kolf je dan ‘s ochtends je borsten helemaal leeg? Als ik dit doe neemt het ...
Nee dat niet. Meestal Max 15 minuten. Ene borst dan zo 100 en de andere 50 cc. Soms kolf ik ‘s ochtends ook extra om een voorraad op te bouwen, dan is het natuurlijk wat minder!

één jaar geleden

Reactie op Yan1

Ik kolf eigenlijk nooit na een voeding, alleen ter vervanging. Mijn dochter sliep een hele tijd door, toen had ik veel stuwing in de nacht/ochtend. Die stuwing verdween na een tijdje, maar toen besloot mijn dochter ineens weer om de 2 uur te komen 's nachts😒 kon wel merken dat ze niet meer na 1 borst voldaan was zoals voorheen. Ik ben toen gaan wisselvoeden. Bood soms wel tot 6 borsten aan. Je borsten zijn eigenlijk nooit helemaal leeg en dat wisselvoeden is een goede manier om toch voldaan te raken en je productie krikt weer op naar de vraag van je kindje. Hoor ook altijd dat nachtvoedingen goed zijn voor je productie, dus elke keer als ze nu in de nacht komt maak ik het draaglijk door tegen mezelf te zeggen dat het goed voor de productie is😂

één jaar geleden

Heeft iemand ervaring met lecithine ? Ik heb nu zo’n 5 weken dat aan de rechter kant voeden bij het aanhappen en ongeveer de eerste minuut zeer pijnlijk is. ‘s ochtends doet het meer zeer dan ‘s avonds. Ook kolven doet zeer. Het wordt inmiddels gelukkig iets minder pijnlijk dan een tijdje terug. Er zit een wit puntje op mijn tepel dus ik vermoed een melkblaar.

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Heeft iemand ervaring met lecithine ? Ik heb nu zo’n 5 weken dat aan de re ...
Ja ik Heb ervaring met lecithine ik had steeds last van ontstekingen en slikte dit lang preventief !

één jaar geleden

Heeft iemand eigenlijk ook al een kindje dat tanden krijgt? Met mn dochter nooit zo ver gekomen maar mn zoontje (5 maanden) zijn ondertanden komen al door en ik heb echt schrale tepels daarvan heb ik het idee! Hij klemt meer met zn kaken tijdens het drinken en soms trekt hij dan ook nog eens zijn hoofd naar achter..🥴🥴🥴 wat moet je daarmee? Verdragen? Puralan smeren ter verzorging?

één jaar geleden

Mn borsten zijn zoooo leeg sinds ik hand voet mondziekte heb overgenomen van mn zoontje 😭 ik kolf net de helft minder ongeveer dan normaal. Op zich wilde ik wel een beetje afbouwen maar niet stoppen!!

één jaar geleden

Reactie op MBRB

Heeft iemand eigenlijk ook al een kindje dat tanden krijgt? Met mn dochter ...
Ja dit heb ik ook! Mijn dochter krijgt twee tandjes aan de bovenkant. Best gevoelig .. 😆. Ik weet eerlijk gezegd niet wat je er aan zou kunnen doen. Purelan kan sowieso geen kwaad lijkt me !

één jaar geleden

Reactie op DTlove92

Ja ik Heb ervaring met lecithine ik had steeds last van ontstekingen en sli ...
Welke gebruikte jij? En had je het idee dat het hierdoor beter ging?