199 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op KarelG

Ik ben heel benieuwd! Ik heb besloten dat ik dat graag zou willen als het a ...
Ik ben echt heel blij met het eindresultaat🥰

4 maanden geleden

Reactie op Ayla26

Ik ben echt heel blij met het eindresultaat🥰
Prachtig!! 😍

4 maanden geleden

Op het moment geef ik m’n zoon 1x per dag borstvoeding. Hij drinkt dan in totaal zo’n 5 minuten. Maar klaagt dan altijd nog. Nu is m’n zoon 2 nachtjes logeren ivm verhuizing en kolf ik. Ik kolf echter maar 10/15 ml per kant. Zou er gewoon geen productie meer zijn? Voorheen kolfde ik met deze kolf gemakkelijk 200ml. Ik zal volgende keer als ik live voed eens opletten of ik hem nog hoor slikken. Maar dacht wellicht heeft iemand dezelfde ervaring?

4 maanden geleden

Reactie op Minion feb 2021

Op het moment geef ik m’n zoon 1x per dag borstvoeding. Hij drinkt dan in t ...
Ik herken het deel van kort drinken. Bij ons merkte ik dat er nog wel melk was die ene keer dat ze nog wilde direct na het wakker worden , en ze nog wel echt dronk. Maar echt nmaar heel even. En sinds 3 dagen heeft ze het volledig losgelaten, ze knuffelt soms nog een beetje of kijkt ernaar maar drinken hoeft ze niet meer. Ze heeft het zelf aangegeven, ik heb nergens in gestuurd. Heel natuurlijk proces wel dus, maar desondanks is deze mama wel emotioneel erover 🥹✨ Ik denk dat als ze zich niet lekker voelt dat ze dan nog wel komt, maar doorgaans niet meer

4 maanden geleden

Reactie op Fertility_4

Ik herken het deel van kort drinken. Bij ons merkte ik dat er nog wel melk ...
Dus het zou zo maar kunnen dat het die richting op gaat voor jou en je zoontje✨ Hoeft niet natuurlijk, maar misschien

4 maanden geleden

Reactie op KarelG

Ik ben heel benieuwd! Ik heb besloten dat ik dat graag zou willen als het a ...
Ik heb een moedermelk ketting van hanne detail! Heel blij met dit aandenken.

4 maanden geleden

Reactie op n2022

Ik heb een moedermelk ketting van hanne detail! Heel blij met dit aandenken ...
Heel mooi ook! 🤩 Heb jij er een geboortesteentje bij hangen?

4 maanden geleden

Reactie op Munkie

Heel mooi ook! 🤩 Heb jij er een geboortesteentje bij hangen?
Ja klopt! Goed gezien 🤗

3 maanden geleden

Overdag denk ik soms... Ik ben zo moe, ik ga stoppen met de nachtvoedingen (zit geen regelmaat in maar afgelopen week iig 2/3 keer per nacht, naast de laatste ronde rond 22.00 en de 1e om 6.00 +- maar zoals nu, zit ik met hem en is hij net weer heerlijk in slaap gevallen aan de borst en denk ik "Ach lieverd, dit is toch zo fijn, hoe kan ik erover nadenken om te stoppen...." :)) herkenbaar voor iemand?

3 maanden geleden

Reactie op Jnfsfs

Overdag denk ik soms... Ik ben zo moe, ik ga stoppen met de nachtvoedingen ...
Heel herkenbaar! Het is zo'n emotionele rollercoaster. Ik heb al zo vaak gedacht "ik stop" en nu met ruim 13 maanden nog steeds bezig. Ik heb wel besloten dat ik niet meer ga kolven als ik er eens niet ben, dus eens de beperkte diepvriesvoorraad op is, wordt het kv of koemelk als ik er niet ben (zeg ik nu heel stellig, benieuwd of ik het volhoud)

3 maanden geleden

Reactie op Jnfsfs

Ja hoor! Hier slaapt hij soms door, en soms nog een nachtvoeding. Ben ook wat gaan minderen met het aanbieden. Laatst een keer overdag niet gekolfd en dat ging goed!

3 maanden geleden

Reactie op Jnfsfs

Hier ook best wat momenten in de nacht, elke nacht en dat is idd zwaar. Maar stoppen komt (nog) niet in mij op omdat ik het zo’n fijne momenten vindt. Zelfs na een jaar en zelfs snachts 😂. Ik heb dus iets anders gekkigs. Als we savonds op de bank zitten en ons zoontje ligt in bed, mis ik hem heel erg. Zou ‘m dan het liefst uit bed halen en lekker knuffelen samen. 😅

3 maanden geleden

Reactie op KarelG

Hier ook best wat momenten in de nacht, elke nacht en dat is idd zwaar. Maa ...
Dat missen… jaa dat herken ik zo met onze dochter💕 Of als ik aan het werk ben, dan kijk ik regelmatig video’s om haar even te kunnen horen. 🥹

3 maanden geleden

Hey dames, zijn er bij jullie bij die nog steeds afvallen? Ik heb wel wat stress aan m’n donder gehad, en laatst in m’n vakantie niet heel gezond gegeten enzo (veel bier en bitterballen 😂), en toch nog af aan het vallen. Ik voed nog wel 2x per dag. Zou t nog steeds invloed kunnen hebben? Soms twijfel ik om misschien m’n bloed te moeten laten testen. En ja, ergens wel fijn, afvallen zonder moeite maar het moet niet te gortig worden 🥲

3 maanden geleden

Reactie op yvonneth90

Hey dames, zijn er bij jullie bij die nog steeds afvallen? Ik heb wel wat s ...
Ja hier ook :( de laatste tijd weer het gevoel dat ik extra ben afgevallen, echt te dun nu. Ook veel stress gehad, dat zal ook wel meespelen. Ook voor het eerst weer ongesteld, weet niet of het daar ook door kan komen. Ik vond het wel echt vervelend want ik zat al eerder richting ondergewicht en voel me ook echt verzwakt.

3 maanden geleden

Weet iemand of je nog steeds colostrum kan geven ook al is het van juli 23? Ik heb nog wat spuitjes in de vriezer en geef mijn dochter nog steeds borstvoeding maar nu heeft mijn zoontje buikgriep en wil ik eigenlijk een beetje voor hem gebruiken. Maar zou dat nog kunnen?

3 maanden geleden

Reactie op Mandje000

Weet iemand of je nog steeds colostrum kan geven ook al is het van juli 23? ...
Ik ben zelf toevallig net mijn colostrum voorraad aan het opmaken. Had het bewaard voor bij ziekte maar dochter is niet echt ziek geweest dus nooit gebruikt. Maar wil het niet bijv nog een jaar hebben liggen. Ik geef het dus wel gewoon. Het is wel toen gekolft en vrijwel meteen ook ingevroren.

3 maanden geleden

Reactie op PizzaFunghi

Ja hier ook :( de laatste tijd weer het gevoel dat ik extra ben afgevallen, ...
Wat vervelend! Hier nu stabiel op gewicht, maar eet ook alles wat los en vast zit. Ben 8 kg lichter dan voor mijn zwangerschap. Ben 1,78 en nu rond de 65 kg. Dat vind ik prima. Vandaag voor het eerst niet gekolfd op men werk. Heb hem wel mee voor t geval ik stuwing krijg, maar niet gehad.

3 maanden geleden

Reactie op n2022

Wat vervelend! Hier nu stabiel op gewicht, maar eet ook alles wat los en va ...
Hier vergelijkbare situatie. Gewicht lijkt nu stabiel, maar ik eet echt alles wat los en vast zit. Van gezond tot ongezond. Ook 8kg lichter dan voor m'n zwangerschap, nu 56kg en ben 1.72. Vind het zelf iets te licht, maar denk dat het vanzelf goedkomt nu ik weer wat sport en als het moment daar ik dat ik ben gestopt met voeden Wat lekker lijkt me dat niet meer kolven en fijn dat het goed ging! Ik nog steeds 1x per dag aangezien m'n dochter heeft besloten toch weer één voeding te drinken op de opvang 😅 Ook weleens geprobeerd dagje over te slaan, maar ik krijg wel last na een uur of 6. Kolf nu wel wat korter dan voorheen.

3 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hier vergelijkbare situatie. Gewicht lijkt nu stabiel, maar ik eet echt all ...
*Het moment daar is