201 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op yvonneth90
Hey dames, zijn er bij jullie bij die nog steeds afvallen? Ik heb wel wat s ...
Hey! Hier ook behoorlijk afgevallen en eet ook alles wat los en vast zit. Na mijn eerste zwangerschap alleen maar aangekomen en heb toen 4,5e maand deels borstvoeding gegeven. Nu al bijna 14 maanden borstvoeding maar ben ook benieuwd of het er weer aan komt als ik stop straks. Ben inmiddels wel iets aan het afbouwen CV
3 maanden geleden
Reactie op n2022
Ah ja! Heb nog een dikke 13 liter in de vriezer dus dat geef ik nu in porti ...
Lekker zo'n voorraad. Hier ook genoeg, volgens mij iets van 25 liter 🙈 ik zou dus ook nog even vooruit kunnen😂. Was aan het afbouwen omdat ze dus geen voeding meer dronk op de opvang en op m'n vrije dagen ook minder. Maar nu ineens drinkt ze op de opvang weer wel en bij mij ook meer. Aangezien ik dus ook nog geen hele dag zonder kan, ben ik de tijd aan het afbouwen. Wat ik in die tijd kolf krijgt ze nu mee. Heb de voorkeur om zolang ik nog 'moet' kolven overdag om verse melk mee te geven. Als het straks lukt niet meer te kolven dan maak ik de vriezer leeg.
3 maanden geleden
Reactie op Munkie
Lekker zo'n voorraad. Hier ook genoeg, volgens mij iets van 25 liter 🙈 ik ...
Ja snap ik! Ik ben ook pas sinds gisteren begonnen aan de vriezer voorraad. Voelde eerst gek, maar nu oké. Heb liever dat hij het nu drinkt, dan als hij straks niet meer wil. 🥰
Wat veel heb je nog! Fijn hoor!
3 maanden geleden
Reactie op n2022
Ja snap ik! Ik ben ook pas sinds gisteren begonnen aan de vriezer voorraad. ...
Ik wissel juist altijd door, dochter krijgt deels vers en deels vriezer voorraad. Wel meerendeel vers. En dan wissel ik 1 flesje uit de vriezer voor 1 flesje afgekolfde melk dat dan weer de vriezer in gaat.
3 maanden geleden
Reactie op meikenicolien
Ik wissel juist altijd door, dochter krijgt deels vers en deels vriezer voo ...
Maar daarbij had ik dus wel van de eerste 1,5 zo’n beetje nog laten liggen. Dat probeer ik nu ook op te maken.
3 maanden geleden
Reactie op meikenicolien
Ik wissel juist altijd door, dochter krijgt deels vers en deels vriezer voo ...
Hier heb ik wel over na zitten denken, vooral omdat de melk nu ongeveer een jaar oud is. Misschien ga ik dit toch wel doen. Dan 1 dag in de week een vriezer voeding en de andere 2 dagen vers.
3 maanden geleden
Reactie op Munkie
Zijn ruim een jaar verder en soms nog steeds geen idee waar ik nou goed aan ...
Haha ja herkenbaar hoor het blijft soms echt even zoeken.
Ik voelde me vandaag opeens zo slecht. Mijn dochter had een borst niet echt goed gepakt vandaag. Elke voeding weer (ze is een beetje verkouden). Tot opeens halverwege de dag het kwartje viel, toch weer signalen van een beginnende borstontsteking, echt die pijn en dat grieperige gevoel. Dus meteen ibuprofen genomen en daarna dronk ze gelukkige de volgende voeding wél heel goed dus pijn grotendeels weg. Dacht ook echt dat ik dit nog nu moet mee maken 😅
3 maanden geleden
Hoe loopt bij jullie de cyclus? Is hij gewoon weer zoals voor de zwangerschap?
Ik werd weer ongesteld na dat mijn dochtertje 1 werd. Twee keer een normale cyclus zoals daarvoor, maar nu 5 dagen over tijd. Ik geef nog twee keer per dag bv.
3 maanden geleden
Reactie op mariskadeb
Hoe loopt bij jullie de cyclus? Is hij gewoon weer zoals voor de zwangersch ...
Heel wisselend nog. Zo’n 6 x ongesteld geweest. Vorige keer was mijn cyclus 46 dagen, daarvoor 30 dagen, daar weer voor 48 dagen. Nog geen peil op te trekken
3 maanden geleden
Reactie op meikenicolien
Heel wisselend nog. Zo’n 6 x ongesteld geweest. Vorige keer was mijn cyclus ...
Bij mij ook geen regelmaat nog echt. Laatst binnen 3 weken weer feest. Mijn dochter is net borstvoeding af, ze gaf het zelf aan dat ze niet meer wilde. 🥹 Heb ik geloof ik al een paar x hier in de app gezegd 🤗🥹😂 Maar goed… sindsdien merk ik wel meer kwaaltjes, hormoonopspeling, hitteaanval, veel last van m’n buik rond eisprong en dus onregelmatig. Duurt denk ik even voordat het weer rustiger wordt.
3 maanden geleden
Iets wat ik achteraf anders gedaan zou moeten hebben: investeren in een goede/stevige voedingsbeha.
Hebben jullie DE tip voor een echt stevige voedingsbeha in zo’n hemdje vorm zegmaar? Heb er ook een van cariwell met gelbeugels, maar die bevalt niet zo goed. Dus echt zonder beugel of echte cups, maar wel padded. Zoals deze, die heb ik nu, maar zijn (vrij snel) niet meer stevig
3 maanden geleden
Reactie op mariskadeb
Hoe loopt bij jullie de cyclus? Is hij gewoon weer zoals voor de zwangersch ...
Voor de zwangerschap 'korte' cyclus en lh piek rondom dag 10 en een regelmatige cyclus van 23 dagen. Momenteel aan het proberen voor een tweede en maken weer gebruik van ovulatietesten. Vanaf 8 maanden postpartum heb ik weer een cyclus. Nu altijd lh piek op dag 14, maar de luteale fase varieert nogal. Eerste maanden heel kort, tussen de 4 en 9 dagen. Laatste twee keer 11 dagen. Dus een regelmatige cyclus is nog geen sprake van.
3 maanden geleden
Reactie op KarelG
Iets wat ik achteraf anders gedaan zou moeten hebben: investeren in een goe ...
Hier hetzelfde probleem. Heb ook die van cariwell, maar bevalt mij ook niet zo goed. Heb nu 7 stuks van deze:
https://www.prenatal.nl/kleding-voor-mama/lingerie/bhs/prenatal-voedingsbh-voorgevormd-1094340010.html?dwvar_1094340010_kleurnaam_60=Black&cgid=#q=voedingsbeha&start=1
Bevallen wel redelijk. Zijn niet al te duur, dus heb er een aantal. Doordat ik kan rouleren blijven ze enigzins stevig. Maar het is vrij seksloos en biedt weinig steun😅 Het zijn wel de beste die ik tot nu toe heb gekocht, qua dit soort bh.