201 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hier hetzelfde probleem. Heb ook die van cariwell, maar bevalt mij ook niet ...
Ik heb van Anita met beugel. Maar deze: https://www.wehkamp.nl/app/product/16891346?utm_source=app&utm_medium=share&utm_campaign=pdp_share vond ik het meest stevig in men zwangerschap. Heeft een bredere band dan de meesten.

3 maanden geleden

Reactie op mariskadeb

Hoe loopt bij jullie de cyclus? Is hij gewoon weer zoals voor de zwangersch ...
Hier nog steeds niet ongesteld geweest. Heb vandaag alleen wel al de hele tijd het gevoel dat het komt, alleen komt er niks 😅

3 maanden geleden

Ik heb echt weer een zware borstverslaafde terwijl ik graag verder wil afbouwen.. Meer mensen? En tips?

3 maanden geleden

Reactie op Riess

Ik heb echt weer een zware borstverslaafde terwijl ik graag verder wil afbo ...
Ik ook! Ik wil niet perse afbouwen maar ze komt echt weer veel vaker. Ook overdag wil ze na 2u opeens weer drinken.. geen tips wel herkenning. Vannacht een keer water geprobeerd. Nou daar was ze niet van gediend 😀

3 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Ik ook! Ik wil niet perse afbouwen maar ze komt echt weer veel vaker. Ook o ...
Pff echt drama dan hè 🙈

3 maanden geleden

Reactie op Riess

Pff echt drama dan hè 🙈
Ja weet ook niet zo goed waar dit nu weer vandaan komt. Waren juist eindelijk wat afgebouwd in het aantal voedingen 🙃

3 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Ik ook! Ik wil niet perse afbouwen maar ze komt echt weer veel vaker. Ook o ...
Hier ook weer vaker opeens! Wil (ook) nog niet afbouwen, was wel iets dat mij opviel. Oh en s nachts ha, soms zeg ik zo van "Oké je hebt echt net nog gehad, we gaan verder slapen" nou die strijd verlies ik keer op keer. Hij houdt het gerust 1.5 uur vol. Kies ik een volgende keer toch maar weer voor een snelle voedingsbeurt en weer verder slapen ;))

3 maanden geleden

Reactie op Riess

Ik wilde hier de vraag gaan stellen hoe vaak jullie kindjes nog drinken aangezien het hier volgens mij nog best veel is🙈 en toen las ik jouw berichtje. Het leek hier echt minder te worden, maar ik zit nu weer aan minstens 7x per dag😵‍💫Wakker worden, voor en na haar twee slaapjes, rond 17 uur, voor het slapen in de avond en vaak nog wel minstens 1 of 2x in de avond nacht. Heb wel het idee dat het hier weer met een flinke ontwikkeling te maken heeft. Ze kletst veel meer en gisteren liep ze ineens los🥹slapen gaat ook weer minder. Ben benieuwd of het straks weer vanzelf wat minder wordt of dag we misschien meer vast voedsel moeten aanbieden. Heb alleen wel het idee dat ze al best veel eet😅

3 maanden geleden

Reactie op Jnfsfs

Hier ook weer vaker opeens! Wil (ook) nog niet afbouwen, was wel iets dat m ...
Ik probeer ook weleens tegen beter weten iets anders dan de borst, ik verlies altijd😂 Dus gewoon weer de snelle methode, de borst. Voor iedereen het beste😂

3 maanden geleden

Reactie op Munkie

Ik wilde hier de vraag gaan stellen hoe vaak jullie kindjes nog drinken aan ...
Dit is echt zo ongeveer exact hoe onze dag hier verloopt 😂. Bij op staan rond 7u, dan nog weer om 8/9u, tussendoor nog paar keer, om 17u, voor het slapen 19/19:30u, 23:00u en ‘s nachts 1 (of 2) x 😂 Ook hier sinds vorige week echt los lopen 😍 En qua vast voedsel vind ik echt lastig. We bieden echt meer dan genoeg aan. Op de opvang eet ze zelfs twee boterhammen. Nou hier met moeite 1. Ik was vanochtend weg. Ze dronk met heel veel moeite 50 Cc uit de fles. Ik kwam nog niet binnen of ze begon te klagen. Vriend is naar boven gegaan met haar, ze heeft niets meer gedronken en is gaan slapen. Als ik alleen was geweest had ik haar echt niet in slaap gekregen nu zonder de borst 🤣 Ze is ook echt zo’n clowntje. Vanochtend dronk ze bijv een borst. Andere kant paar slokken. Ik vroeg wil je meer? Nee hoor. Gaat ze met haar hoofd nee schudden 😂 vervolgens een uur later wilde ze weer hoor. Ja natuurlijk.. dan denk ik drink dan maar niet snachts en drink gewoon sochtends goed haha. Ze zwaait nu naar me als ze de borst wil 🤣 of ze komt aan lopen met het Voedingskussen. Dat is wel mijn favoriet hahaha

3 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Dit is echt zo ongeveer exact hoe onze dag hier verloopt 😂. Bij op staan r ...
Omg aan komen lopen met voedingskussen. Hoé schattig is dat!! Hier was z’n eerste mega duidelijke woord: TIETUH! We dachten eerst dat dat wel grappig was maar zorgde soms toch voor ongemakkelijke momenten 😂. We zitten hier al een hele tijd op zo’n 5-7 voedingen per 24u. Ik kolf nog 1x op het werk, soms met de opmerking: kolf jij nu nogsteeds?!

3 maanden geleden

Reactie op KarelG

Omg aan komen lopen met voedingskussen. Hoé schattig is dat!! Hier was z’n ...
Haha ja ik vind het ook te lief. Soms dan ligt het voedingskussen in de box en gaat ze helemaal mopperen en wijzen ‘die die’ 🫣. Haha. Haha tietuh! Mijn dochter heeft ook een keer tetta gezegd 🫢. Maar gelukkig hier geen gewoonte haha. Oja die opmerkingen hè. Voegt ook verder niets toe 🤔

3 maanden geleden

Reactie op Riess

Hier heel wisselend. Ik kolf niet meer op mijn werk. Hij krijgt ‘s ochtends drinken en s avonds voor het slapen. ‘s nachts als hij wakker wordt. Als ik thuis ben dan voed ik hem 1 of 2 keer overdag, of vaker als hij erom vraagt. 🥰 Zo bijzonder dat ik 2 keer maar ook 6/7 keer per dag kan voeden. Zonder stuwing enzo. Helemaal afgestemd inmiddels.

3 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Dit is echt zo ongeveer exact hoe onze dag hier verloopt 😂. Bij op staan r ...
Omg met het voedingskussen. Hoe schattig! 🥰 Hier roept ze 'toet toet' en wijst dan op m'n borst. Of ze doet voorzichtig m'n kleding aan de kant😂 Ben wel blij te lezen dat er meer zijn die nog 'vaak' voeden. Ik krijg altijd opmerkingen van: zo vaak nog? Of: het is wel gewenning hé, wordt het niet tijd om te stoppen? Of mensen die zich afvragen wanneer ik nou eigenlijk van plan ben er eens mee te stoppen. Met name wanneer ik die ene keer weer ga kolven op m'n werkdag. Maar ik moet ook zeggen dat ik nog heel veel positieve reacties krijg! Vooral als ik mensen uitleg dat het veel meer is dan voeding alleen. Vast voedsel gaat hier op de opvang ook veel beter hoor. Maar we hebben inmiddels manieren gevonden waardoor er nu thuis ook goed gegeten wordt. Ze moet echt mee eten met wat wij eten, dat vindt ze helemaal geweldig en stoer lijkt wel😂 Ik leg vaak wat van haar eten op mijn bord en gedurende het eten geef ik dat aan haar, dan is ze helemaal trots omdat ze van mijn eten mag eten(nu kun je d'r nog mooi voor de gek houden🤭). Dippen is het hier ook helemaal. Ze eet echt veel meer als ze haar eten ergens in kan dippen. Bijvoorbeeld wat yoghurt bij haar avondeten en daar dipt ze dan haar eten in. Of wat van haar broodbeleg op haar bord, waar ze dan haar boterham in dipt. Geen idee waar dat vandaan komt, maar dippen it is😂. Fruit gaat sowieso wel heel goed en tussendoortjes ook. Dus probeer haar dan bijvoorbeeld wat groente te geven en zo krijgt ze gedurende de dag toch best wat gezonde dingen binnen. Sinds deze week kan ze ook echt heel goed aangeven als ze klaar is, dan doet ze haar handjes naar buiten en roept ze 'aaaaarrrr' echt zo lief en leuk🥰 Ik krijg m'n dochter ook echt niet in slaap zonder borst, iedereen die mij niet is wel😂 Fles is nog steeds weinig succesvol, rietjesbeker gaat wel echt top! Dus als ik er niet ben of ze is op de opvang, dan drinkt ze haar melk uit de rietjesbeker. Heb laatst een zakje uit de vriezer mee gegeven en dat ging ook goed. Kom ik dus toch ooit van m'n vriezer voorraad af🥳

3 maanden geleden

Ik heb voortaan met drinken rechts echt een scherpe pijn en zag net 2 afdrukjes van z’n boventandjes/scheermessen staan 😥. Nooit problemen gehad met aanhappen, wel pas laat tandjes. Opnieuw aanhappen lijkt weinig te doen, het lijkt alsof hij een beetje gaat ‘hangen’ aan mn tepel. Links helemaal geen problemen

3 maanden geleden

Reactie op KarelG

Ik heb voortaan met drinken rechts echt een scherpe pijn en zag net 2 afdru ...
Hier precies hetzelfde. Is nu al een tijdje en krijg het ook niet weg🥲 laat haar goed en groot aanhappen, maar na een paar minuten voel ik het en zie ik de afdrukken ook staan. Hier is het links en rechts. Geen idee wat ik eraan kan doen. Ben er inmiddels wel aan gewend geraakt. Als ik het voel haal ik er even los en opnieuw aanhappen.

3 maanden geleden

Haha wat leuk die manieren hoe kindjes aangeven te willen drinken. 🥰

3 maanden geleden

Reactie op KarelG

Ik haal men zoontje soms ook wat dichter naar me toe. Maar heb “nog” geen last van de tandjes.

3 maanden geleden

Reactie op KarelG

Hier ook aan één kant! Ik zie ook altijd die afdruk haha... 🥲

3 maanden geleden

Hier net weer een opmerking van schoonmoeder... onze baby heeft de laatste weken verlatingsangst, huilt vanaf dat ik de kamer verlaat. Zegt schoonmoeder dat ze denkt dat dat is omdat ik al zo lang borstvoeding geef. 🫥🫥 want kindjes die kv krijgen hebben niet die fase van verlatingsangst?! Grr. Ik merk dat ik er toch verdrietig van word, die opmerkingen alsof na 1 jaar voeden heel raar en zelfs bijna slecht is. Krijgen jullie ook zo'n opmerkingen? Hoe gaan jullie ermee om?