202 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op PizzaFunghi

Hier net weer een opmerking van schoonmoeder... onze baby heeft de laatste ...
Sorry dat ik het zo zeg, maar dit soort opmerkingen zijn zo dom dat ik me daar juist helemaal niet druk om maak. Ofja, vooral zin om dit soort opmerkingen uit te lachen ofzo 😆. Merk wel dat ik het lastig vind als mensen vragen hoe lang ik nog door wil gaan of iets zeggen over dat ik ‘nog steeds’ kolf. Ik ga me dan automatisch verdedigen? Totaal onnodig natuurlijk

3 maanden geleden

Reactie op PizzaFunghi

Oh wat vervelend.. 😥

3 maanden geleden

Stroomstoring hier in het dorp en geen idee hoe lang het gaat duren. Ik hoop zo dat al m'n melk in de vriezer goed blijft. Ben helemaal gestrest nu😭

3 maanden geleden

Reactie op PizzaFunghi

Wat vervelend! Ik krijg dit soort ook nog wel vaak, maar kan ze best goed naast mij neerleggen tegenwoordig. Wat ik wel vervelend vind zijn de opmerkingen over of het nog niet lang genoeg geweest is, hoe lang ik nog van plan ben door te gaan, wanneer ik nou eens ga stoppen, dat ik nog steeds kolf etc.. Die opmerkingen voelen voor mij alsof ik mij de hele tijd moet verantwoorden ofzo, terwijl het voor mij nog heel normaal en natuurlijk voelt om nog te voeden.

3 maanden geleden

Reactie op Munkie

Stroomstoring hier in het dorp en geen idee hoe lang het gaat duren. Ik hoo ...
Vriezer niet open maken. Dan komt het vast goed. Hoe lang verwachten ze dat het gaat duren?

3 maanden geleden

Reactie op n2022

Vriezer niet open maken. Dan komt het vast goed. Hoe lang verwachten ze dat ...
Na een paar uur was het weer voorbij. Heb inderdaad de vriezer niet open gehad en het is goedgekomen😌

3 maanden geleden

Mijn zoontje had vanochtend gedronken toen hij wakker werd. Even gespeeld op bed en hij wilde toen weer gaan drinken maar daar had ik geen zin in want de laatste week drinkt hij echt zo vaak 's nachts 😮‍💨 Dus ik trok de deken even goed over me heen en zei: 'Nee, hij is dicht. De bar is gesloten.' Zei hij al trekkend aan de deken: 'Open! Open!' 😂 Hebben jullie ook wel eens grappige momenten nu ze wat ouder worden?

3 maanden geleden

Reactie op Jalad

Mijn zoontje had vanochtend gedronken toen hij wakker werd. Even gespeeld o ...
Haha ik zie het helemaal voor me. Ik geef het zelf ook steeds vaker aan als het mij niet uitkomt of ik heb er geen zin in. Nou die meid verdient een oscar hoor op dat moment😂. Wat ik altijd grappig vind is dat ze beide borsten beschikbaar wilt hebben, zodat ze kan afwisselen. Eén eruit is niet genoeg. Als ze klaar is begint ze er op te trommelen. Geweldig vindt ze dat. Wat ze vaak ook doet is m'n borsten optillen en er onder kijken en zoeken. Want wie weet is er wel een derde of vierde borst. Dan helemaal verbaasd zijn als ze ziet dat het niet zo is😂

3 maanden geleden

Reactie op Munkie

Haha ik zie het helemaal voor me. Ik geef het zelf ook steeds vaker aan als ...
Moet zo lachen om dat laatste 😂

3 maanden geleden

Zijn er hier nog mensen die nog bv geven (incl. nachtvoedingen) en bij wie kindje al es, of af en toe, ergens anders gaat slapen? Ons zoontje heeft nog nooit ergens anders geslapen. In oktober sowieso voor eerste keer. Maar als het aan mijn vriend ligt ook al es vroeger. Ik heb echter beetje schrik want de meeste nachten slaapt hij nog niet door. En ik geef meestal minstens nog 1 voeding 's nachts. Hij heeft ook al wel es doorgeslapen maar gewoon niet vaak. En soms zijn er dan weer periodes dat hij vaker wakker is en precies ook moeilijk te troosten is zonder bv. Zal dat op een ander dan wel gewoon lukken, met flesje gewone melk ofzo? Ik kolf ook niet meer dus da's ook niet echt optie.

3 maanden geleden

Reactie op Ada3

Zijn er hier nog mensen die nog bv geven (incl. nachtvoedingen) en bij wie ...
Ja onze zoon is nu 3 keer een nachtje bij zijn opa en oma geweest. Gaat gewoon goed. Ik geef altijd genoeg melk mee, zodat als hij wel wilde, ze ‘s nachts een voeding warm konden maken voor hem. M’n schoon ouders vinden het ook geen probleem als hij niet door sliep. Zij hebben heel erg genoten van de logeer partijtjes

3 maanden geleden

Reactie op Ada3

Hier geen ervaring, dochter heeft nog niet bij iemand anders geslapen. Denk dat het een kwestie van proberen is. Volgens mij drinken er ook genoeg kindjes water of gewone melk in de nacht als ze wakker worden. Hopelijk gaat het allemaal gewoon goed!🍀

3 maanden geleden

Reactie op Ada3

Als ik nachtdienst heb geeft mijn vriend vaak een paar slokjes water als hij wakker wordt snachts, en ik zorg altijd dat er genoeg melk is zodat dat gegeven kan worden als water niet voldoende lijkt. Als dat het geval is heeft hij aan een paar slokjes vaak ook genoeg.

3 maanden geleden

Meer kindjes die avonden en nachten urenlang huilen en het enige wat zorgt dat het huilen stopt is de borst? Hier is het in de avond of wanneer ze in de nacht wakker wordt huilen, huilen en nog eens huilen. Ik kan haar niet in bed leggen, want dan begint het weer. Niks helpt, maar zodra ze de borst krijgt is het stil en valt ze in slaapt. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Wil haar niet verwarren door elke keer maar toe te geven na een tijdje, maar als je uren in het gehuil zit dan word je radeloos en geef je toch weer toe. Ik zit tegenwoordig de hele avond boven, elke nacht ook een paar uur met haar. M'n vriend kan niks doen, want alleen borst is goed. Niet om te drinken, alleen om te tutten. Het is zo'n heerlijk kind, maar ik herken haar gewoon niet meer in de avond. Er zit zo'n groot verschil tussen de dag en nacht in haar gedrag. Inmiddels ben ik zo op en gebroken dat het mentaal niet altijd meer even leuk is. Zeg me dat dit een fase is😵🫠

3 maanden geleden

Reactie op Munkie

Meer kindjes die avonden en nachten urenlang huilen en het enige wat zorgt ...
Hier exact hetzelfde! Hoewel het hier sinds een tijd wel lukt om hem 's avonds naast me op ons bed te nemen, dan slaapt hij verder zonder borst, en kan ik hem uiteindelijk weer overleggen (tot hij weer wakker wordt 🤣). Maar ik zit dan vaak wel zeker 30-45 minuten uur met hem, meestal 2x per avond weer de laatste tijd. Dus ja, ook hier 's avonds weer veel in de slaapkamer op het moment. Het is een periode wat beter gegaan en ik probeer er vertrouwen in te houden dat het ooit weer beter gaat 😅 's Nachts ligt hij de hele nacht naast mij in bed en pikt hij het niet als ik hem op andere manieren in slaap probeer te helpen. Blijft gewoon krijsen. Ik herken het heel erg dat het gedrag zo verschilt overdag vs. 's avonds/'s nachts. Overdag bijna altijd vrolijk en erg verbaal. Zodra hij 's avonds de eerste keer wakker wordt is het huilen, en dat blijft zo elke keer als hij wakker wordt. Hij begrijpt inmiddels behoorlijk veel, maar er is dan gewoon geen land meer mee te bezeilen. Vind het soms ook pittig hoor! Woensdagavond was ik er niet en moest mijn man het alleen doen. Heeft een uur lang gekrijst en is toen in slaap gevallen uiteindelijk..

3 maanden geleden

Reactie op Jalad

Hier exact hetzelfde! Hoewel het hier sinds een tijd wel lukt om hem 's avo ...
Ik ben zo blij met jouw reactie. Voor jou natuurlijk ook echt rot om hier doorheen te gaan, maar ik ga weer zo twijfelen aan hoe ik het doe en of ik daar wel goed aan doe. Dan is het fijn te lezen dat ik niet alleen ben. Kreeg echt het gevoel dat het aan mij lag, maar zal ook de leeftijd zijn als ik jouw verhaal zo lees. Zo vervelend om avonden boven door te brengen, je komt echt weinig aan ontspanning toe zo. Tegen die tijd dat ik de bank op kan ben ik uitgeput en ga ik maar gewoon naar bed. En dan bang voor wat de nacht gaat brengen. Ze slaapt in haar eigen kamer, maar inmiddels zo moe dat als ze in de nacht komt, ze bij ons in bed komt. Dan val ik in slaap met haar aan m'n borst. Hier ging het ook wat beter, maar sinds vorige week is het hard bergafwaarts gegaan. Hadden morgen eigenlijk feest, maar hebben afgezegd omdat we haar zo niet bij iemand anders willen laten. Ze weigert alles, water, fles, wiegen, niks is goed. Alleen borst... Dus durven we het niet aan. Laten we hopen dat er snel betere tijden komen🤞

3 maanden geleden

Reactie op Munkie

Omg met het voedingskussen. Hoe schattig! 🥰 Hier roept ze 'toet toet' en w ...
Haha, zo leuk om te lezen hoe kindjes aangeven dat ze willen drinken. Die opmerkingen zijn soms wel vervelend vind ik. Mijn moeder zegt ook vaak: het zou fijn zijn hè, als ze hier meer drinkt? Ik zeg dan steevast dat ik het helemaal niet erg vind ook niet snachts. Maar goed andere belevingswereld denk ik. Haha heel slim om zo je kindje te ‘tricken’ met vast voedsel eten. Soms moet je gewoon alles uit de kast halen met die kids 🫣 ze wil bij ons ook alles wat wij eten.

3 maanden geleden

Reactie op Munkie

Meer kindjes die avonden en nachten urenlang huilen en het enige wat zorgt ...
Ahh pittig! Hoe gaat het nu? Ik heb die fases ook wel gekend (wel in mindere mate). Op de een of andere manier werkt het bij ons juist anders (sinds een aantal maanden). Mijn dochter komt bij mij om te drinken en bij mijn vriend om te slapen (behalve de avondvoeding rond 19u dan krijg ik haar nog wel in slaap met de borst maar niet altijd). Als mijn dochter ‘s nachts bij me drinkt en ze is klaar dan rolt ze bij me weg en gaat ze bij mijn vriend op zijn kussen liggen. 🤔 ze blijft niet gezellig nog even bij mij liggen ronken, maar ze rolt meteen zijn kant op. 🤔. Laatst wat hij een keer een avondje weg, ze wilde drinken rond 22u. Ik kreeg haar niet in slaap, pas toen hij thuis was tegen twaalven kreeg hij haar in slaap. Ik vind het vooral snachts wel eens jammer dat ze dan niet nog even bij me wil liggen. Maar ik kan me indenken dat de andere kant- zoals jullie het ervaren, ook echt niet leuk kan zijn of makkelijk. We hebben blijkbaar kindjes die heel duidelijk weten wat ze willen 😃

3 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Ahh pittig! Hoe gaat het nu? Ik heb die fases ook wel gekend (wel in minder ...
We hebben besloten om ons er maar even aan over te geven. Overdag doet ze haar dutje(s) op haar eigen kamer, in de avond ook, maar wordt ze wakker en raakt ze overstuur dan gaat haar bedje naar onze kamer en ligt ze in de nacht daar. Dan ga ik ook meteen naar bed. Ze heeft dat gevoel van veiligheid en geborgenheid even nodig. Op deze manier is het huilen eigenlijk niet meer aanwezig. Het is ook even veel voor d'r op het moment. Zware buikgriep vorige week, los gaan lopen, in de fase tussen één en twee dutjes en in een week zijn er ineens twee kiezen en 3 tanden bij🥺 echt veel slaap krijg ik nog niet, maar dat komt hopelijk wel weer goed. Het fijnste vind ik voor nu dat het niet meer zo veel huilen is. Kan mij voorstellen dat je dat mist dat even knuffelen of bij je liggen. Zijn toch wel hele fijne momentjes. Er zou gewoon een balans moeten zijn😂. Ik zou het echt heerlijk vinden als mijn vriend haar naar bed kan brengen, maar dat bij liggen in de nacht zou ik ook niet willen missen. Vannacht was het ook huilen toen we haar bed aan het verplaatsen waren en op het moment dat ik in bed ging liggen met haar, kalmeerde ze echt meteen. Het is wel alleen nog in de late avond/nacht. Verder wilt ze echt nooit knuffelen😅

3 maanden geleden

Reactie op Munkie

We hebben besloten om ons er maar even aan over te geven. Overdag doet ze h ...
Zo dat is ook wel echt veel voor zo’n kleintje allemaal tegelijk! En ziek zijn en zo’n grote ontwikkelingsfase (al heb ik het gevoel dat dat ook vaak tegelijk komt haha). Dan lekker maar go with de flow en het wordt wel weer beter. Onze dochter wil ook midden in de nacht opeens echt niet meer in haar bedje dus dan ligt ze naast ons / tussen ons in. Dan slaapt ze gelukkig goed verder. Haha ja idd, balans zou beter zijn. Het is nu of het een of het ander 😂 en ik begrijp inderdaad dat het heel fijn zou zijn als je vriend haar weg kan brengen. Dat vindt ik ook wel echt een soort luxe nu dat ze niet helemaal afhankelijk is van mij. Al heeft dat dus ook een ‘keer’zijde