203 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Munkie
Vandaag huisarts gesproken. Bloedprikken slaan ze voor nu over. Hij bevesti ...
gaat opeens in een stroomversnelling allemaal zeg! Kan me goed voorstellen dat je het spannend vind. Toch onzeker wat er dan misschien zou zijn. Je wil natuurlijk het allerbeste voor je kleine minimensje ♥️♥️.
2 maanden geleden
Reactie op KarelG
Ik las even mee. Wat vervelend zeg! Maar fijn dat je snel serieus genomen b ...
Voor m'n gevoel nam het CB en huisarts meteen heel serieus op toen ze een daling in het gewicht zagen. Vooral toen ik daarbij uitsprak dat het voor mij al vanaf haar geboorte voelt dat er iets niet lekker zit. Toen al veel reflux klachten, scheten, krampen, veel huilen, boeren etc. Ze begon boven het bovenste curve lijntje en langzaamaan is dat gaat afzakken, met nu dus voor het eerst gewichtsverlies. Nooit echt zorgwekkend, maar als je de hele curve bekijkt zie je dus die langzame daling. Verder heeft ze nooit echt goed geslapen, veel kronkelen, scheten, krampen, als ze wakker wordt is het huilend (zelf altijd gevoel gehad dat ze wakker wordt van buikpijn) , nooit echt uitgeslapen, nog steeds geen vaste ontlasting ondanks al het vast voedsel. Laatste tijd gaat het slapen dus helemaal ruk, ze ziet ook bleek en heeft wallen/kringen om haar ogen. Lijkt ook met de dag humeuriger te worden. Je probeert het altijd wel te verklaren (tanden, ontwikkeling, virusje Etc.), maar nu met het gewichtsverlies was het voor mij meteen reden om me uit te spreken over al die andere dingen. Voor mijn gevoel zit er iets in haar vertering niet helemaal goed. We gaan het zien. Hopelijk neemt de kinderarts het net zo serieus als CB en huisarts.
2 maanden geleden
Reactie op Munkie
Voor m'n gevoel nam het CB en huisarts meteen heel serieus op toen ze een d ...
Ach wat naar. Hopelijk kunnen ze jullie gauw meer duidelijkheid geven. Je moedergevoel heeft het bijna altijd juist hoor. 😘 wij hebben goede ervaringen met kinderartsen. Hopelijk jullie straks ook.
2 maanden geleden
Wie heeft nog meer opvliegers sinds stoppen of minderen van borstvoeding? Ik heb het momenteel best vaak, terwijl de laatste voeding eind augustus was. Dat is al 2 maanden geleden. Herkenning voor iemand?
2 maanden geleden
Reactie op Fertility_4
Wie heeft nog meer opvliegers sinds stoppen of minderen van borstvoeding? I ...
Het was een natuurlijke afbouw, ipv geforceerd door mezelf. Had dit niet verwacht 🤷🏻♀️
2 maanden geleden
Ben twee weken geleden een goede week ziek geweest. We zaten net een beetje in een lekker ritme, waarin mijn dochter meestal rond 23u ‘s avonds nog even wat dronk en dan pas in de ochtend weer kwam 🥳. Maar na die week ziek zijn is het echt helemaal omgeslagen. Ze komt nu vaak om 21:30/22:00 dan rond 1:00u en met een beetje pech ook nog een keer om 4:00u. In plaats van even kort 5-8 minuutjes drinken maakt de er lange sessies van waarin er niet alleen wordt gedronken maar ook veel wordt gesabbeld. Loslaten laat ze niet toe. Dus snachts geregeld 20 à 25 minuten bezig. Liggend voeden gaat niet fijn voor ons dus ik ga dan zitten.
Ik ben moe 😂😂😂
2 maanden geleden
Reactie op meikenicolien
Ben twee weken geleden een goede week ziek geweest. We zaten net een beetje ...
Toch jammer he, dat ze alles weer in de war schoppen qua ritme😅. Heel herkenbaar van het sabbelen. Dat is tegenwoordig ook gaande hier. Ik mag ook echt niet loskoppelen, dan wordt ze boos. Wel kan ik in bed gaan liggen met haar naast me en vaak vallen we dan samen in slaap. Lijkt me heel pittig om het meerdere keren per avond/nacht zittend te doen. Snap dat je moe bent nu. Hopelijk besluit ze weer in het oude ritme te komen en krijg jij je nachtrust weer terug.
2 maanden geleden
Reactie op issaa
Help dames!
Inmiddels geef ik mij dochter bijna 16 maanden borstvoeding. Z ...
Misschien een tandje, waardoor ze niet goed aanhapt en de stroom niet goed aan kan ? Kan trouwens ook wel door verkouden zijn. Spuugt ze ook echt erbij?
Als mijn dochter verkouden is kan ze vaak de stroom niet aan waardoor ze zich op een gegeven moment verslikt. Is het daarmee te vergelijken of echt meer spugen?
2 maanden geleden
Reactie op issaa
Je hebt gelijk, het komt door doorkomende kiezen in combinatie met verkoudh ...
Vervelende combinatie voor haar! Hopelijk heeft ze er niet te veel last van 🥰
2 maanden geleden
Hoe gaat het eten bij jullie?
Mijn zoontje is niet zo’n held qua vaste voeding, en ik heb me daar eigenlijk nooit echt druk om gemaakt. We laten het heel open (wij bepalen wat er gegeten wordt, hij bepaalt hoeveel), maar merken dat hij eigenlijk qua vaste voeding wel echt bijzonder weinig binnenkrijgt. Zijn gewicht is ook niet toegenomen en zijn spektietjes zijn zo goed als weg :(.
2 maanden geleden
Reactie op KarelG
Mijn zoontje is niet zo’n held qua vaste voed ...
Mijn dochter eet ook niet enorm veel. Of in ieder geval: het kan behoorlijk wisselen. Fruit bijvoorbeeld gaat over het algemeen heel goed en dat gaat er (bijna) altijd wel in. Boterhammen heeft ze echter soms helemaal geen zin in. Soms eet ze een paar stukjes, soms niets, soms opeens anderhalve boterham. ‘s middags een snackje zoals een maiswafel of wat nootjes gaat ook goed. Komkommer ook. Maar om nou te zeggen dat ze veel eet 🫣. Het zijn echt kleine porties! Avondeten heel wisselend. Als we pasta eten dan kan ze best veel pasta op, maar soms eet ze ook 2 kleine hapjes en that’s it. Qua gewicht zit ze nog onder de 10kg. Ze loopt nu twee maanden dus verbruikt natuurlijk wel veel energie. Ook geen spektietjes! Hoort wel een beetje bij de leeftijd, doordat ze meer bewegen.
Wij doen het ook zoals jullie. Dus wij bepalen wat ze eet en wanneer en zij bepaalt de hoeveelheid. Ze geeft nu soms aan dat ze wat wil door naar een kast te lopen bijvoorbeeld. Dan geven we ook wat.
Ik probeer een iets ander schema aan te houden dan eerst. Eerst deden we om 10u fruit en dan daarna broodje en slapen. Maar dan had ze vaak nog niet genoeg honger. Dus geven nu eerder fruit (tussen 9-9:30u) en dan een broodje rond 11/11:15. Ze slaapt nog 1 x en omdat we straks onze zoon van school moeten halen (bijna 4) wil ik ook meer in de ochtend proppen want anders blijft er geen tijd meer over om te slapen. Maar dit heeft hopelijk ook als voordeel dat ze meer zin heeft in een boterham.
Zo wat een lang verhaal maar concluderend zou ik zeggen dat ze hier ook echt niet zoveel eet. Gewicht is redelijk stabiel, ze komt langzaam aan maar ontwikkelt zich verder goed
2 maanden geleden
Reactie op KarelG
Mijn zoontje is niet zo’n held qua vaste voed ...
Het wisselt hier per dag en maaltijd, maar overall eet ze best goed. Wel op haar eigen manier, die we hebben leren kennen😂
Veel variatie tijdens één maaltijd helpt hier. Dus in de middag bijvoorbeeld een snackplateau. Daar leggen we altijd iets van groente, fruit en snacks zoals maisstick, rijstwafel etc. op. Deze staat dan gewoon op tafel en kan ze zelf pakken. Ze heeft nu een havermout fase, dus we ontbijten rond 7.15 met havermout. Ze heeft dan een eigen kommetje, maar om meer binnen te krijgen ontbijt ik mee en krijgt ze hapjes van mij. Ze vindt het namelijk geweldig als ze van ons bord mag eten. Dus zo smokkelen we gedurende dag meer eten bij haar naar binnen. Rond 9 uur eet ze fruit, verschillende soorten, zodat ze kan kiezen. Gaat altijd wel op. Lunch is rond 11.30 uur vaak een boterham met wat groente ernaast zoals komkommer, cherrytomaatjes, avocado. Avondeten met de pot mee en dan zetten we er nog wat 'tapas' bij. Dit is dan bijv. stukjes paprika, courgette, brocoli, worteltjes, stukjes brood etc. Gedurende dag krijgt ze ook nog wel eens een snackje zoals een rijstwafeltje, maisstickje, stukje groente of net wat ik voorhanden heb. We hebben ontdekt dat ze veel waarde hecht aan autonomie, graag keuzes heeft en meer eet als ze niet de hele tijd in haar stoel hoeft te zitten. Haar concentratie is op een gegeven moment op en als we haar dan uit de stoel halen en haar bordje dan op de salontafel zetten, ze meer eet. Dit is dat met name tijdens de boterham en het snacken.
Daarnast zitten we nog op zo'n 6 tot 8 kleine voedingen aan de borst per dag/nacht. Komt niks te kort dus, en toch valt ze af🤷🏼♀️ gelukkig volgende week naar de kinderarts.
2 maanden geleden
Reactie op Munkie
Het wisselt hier per dag en maaltijd, maar overall eet ze best goed. Wel op ...
Ik kom bij jullie eten, helemaal in voor die tapas haha 😄!