7 Reacties

één jaar geleden

Ik krijg deze zomer m'n derde kindje. Ik merk dat er veel verschillen in zijn. Persoonlijk vind ik pyjama's en boxpakje het fijnst voor in de zomer. Zeker in de eerste weken hebben ze echt nog wel alles lang aan, ook al is het warm buiten. Mocht er nou echt een grote hittegolf zijn, dan is een boxpakje wel fijn en kunnen sokjes ook uit. Ik zou dus van allebei een aantal aanschaffen in maat 50 en 56. Persoonlijk vind ik kleding, dus een broek en shirt (of tuinbroeken kreeg ik veel cadeau) helemaal niet fijn. Je kind ligt dan op allemaal randjes van kleding.en je kind ligt letterlijk de hele dag. Dus liever eendelige items zoals pyjama of boxpakje

één jaar geleden

Ik vond bij mn zoon boxpakjes heel fijn. Als ze zo klein zijn blijven de sokken nog wel zitten 🤣. Althans dat was bij mn zoontje.

één jaar geleden

Ik had mijn dochter de eerste week helemaal niet in een pyjama, sliep gewoon in het pakje die ze die dag aanhad. Maar wel mee eens dat spijkerbroeken, kleding met te veel knoopjes en roezeltjes helemaal niet handig waren

één jaar geleden

Ik denk dat wij onze dochter tot ze vast voedsel ging eten nooit een pyjama aangedaan hebben. Ze had altijd wel kleren aan waar ze prima in kon slapen. We vonden het gedoe en onzin om daarvoor een pyjama aan te doen

één jaar geleden

Bij ons was de pyjama dus de kleding Ik vond het juist zo gek om kleren aan te doen, terwijl ze toch vooral slapen. Maarja iedereen maakt hier dus een andere keuze in! Dus dat merk je pas als je kindje er is, wat jij fijner vindt.

één jaar geleden

Goede vraag! Voor mij ook de eerste keer dus ik heb voor de zekerheid (en ook omdat het zo leuk is om uit te zoeken 😉) van alles wat in huis gehaald. Ook ivm wassen/spugen. Liever te veel dan te weinig pakjes. Hoorde idd ook dat je kindje in de eerste weken vooral nog lange dingetjes draagt. Dit omdat ze zelf hun warmte nog niet kunnen reguleren.

één jaar geleden

Ik krijg deze zomer ook mijn derde en mijn ervaring is dat broekjes waar sokjes aan vast zitten heel onhandig zijn. De beentjes van je kindje moeten maar net precies even lang zijn als het broekje willen de sokjes goed zitten. En dat is bijna nooit zo. Pyjama's gebruikte ik ook nooit. Ik hou van wollen rompertjes met wollen broekjes voor de eerste weken. En mijn zoontje had de eerste weken vooral alleen een luier aan. Hij was groot en kon zichzelf erg goed warm houden, en het was ook nog eens warm. Dus vooral heel veel bloot (op luier na) en veel huid op huid contact met mij, dat was erg fijn