19 Reacties
2 jaar geleden
Ik werk zelf in een crèche en heb zelf een zoontje van 3 maanden en ik zou het iedereen aanbevelen! Het is zo goed voor hun slaapjes. Ze slapen veeeel dieper , het is beter voor hun immuunsysteem! In de Noorse landen laten ze altijd hun kinderen buiten slapen. Het heeft heel veel voordelen hoor !
2 jaar geleden
Geen ervaring mee maar het schijnt wel echt heerlijk te zijn voor kindjes! Ook voor vitamine D, verkoudheid, luchtwegen etc heeft het voordelen. Als ze het bij mij op de opvang zouden hebben zou mijn zoontje best buiten mogen slapen van me! Dan zou ik wel een lekkere dikke warme slaapzak meegeven Ipv de dunne die hij nu mee krijgt 😂🙈
2 jaar geleden
https://www.montessorikinderopvang.nl/montessori-visie/buitenslapen/#:~:text=Kinderen%20kunnen%20bij%20Montessori%20Kinderopvang,moeilijke'%20slapers%20ook%20een%20uitkomst.
Buiten slapen kent zoveel voordelen! Het is eigenlijk gek dat wij dag juist niet doen. Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan de Scandinavische landen.
2 jaar geleden
Onze oudste sliep altijd heel goed buiten! Onze jongste mogen ze van mij ook weer buiten leggen. Ze trekken een dikke slaapzak aan, doen een mutsje op en een deken er over!
Zo kwam die dan uit bed 😋

VRIEND
2 jaar geleden
Hier ook zelf op de kinderopvang gewerkt en mijn dochter mag ook zeker buiten slapen. Buiten de genoemde voordelen over het immuunsysteem, luchtwegen etc. Waardoor het gezonder is.
Vaak moeten de kindjes ook ineens in een slaapzaal slapen met een heleboel andere kindjes. Kindjes die allemaal (slaap) geluid maken, sommige huilen af en toe en voor sommige kinderen zorgt dit er voor dat ze continue wakker worden en dus slecht slapen. Als deze kinderen dan buiten slapen, hebben ze gewoon buitengebieden en slapen ze vaak met minder kindjes buiten dus slapen ze vaak stukken beter.
Ze staan altijd vlakbij, met babyfoon, worden aangekleed naar de temperatuur en daar zijn richtlijnen voor. Is echt super! 🤗
2 jaar geleden
Oh heerlijk! Ik wou dat onze opvang dat ook had! Buiten slapen is indd ook goed voor de baby, zoals hieronder wordt benoemd. Ik weet zelfs dat ze in een land in het Oosten zelfs de baby's buiten laten staan als de ouders een restaurant binnen gaan. Dan kunnen de baby's buiten slapen
2 jaar geleden
Mijn kleintje is vandaag 11 weken en ik heb thuis gemerkt dat ze ook liever buiten slaapt. Wij hebben haar ook al een paar keer in de wagen buiten in de tuin laten slapen. Vind ze heerlijk.
Doen ze overigens echt niet als het heel koud is of regent of als er geen toezicht is bij de opvang.
2 jaar geleden
Haha ik vond dat ook een gek idee. Maar dacht we kunnen het natuurlijk een kans geven! Maar mijn oudste sliep dus wel goed daar in het begin. Ze hebben ook protocol waar de aan moeten houden qua weer enzo en dan hebben ze als het koud is ook een dikke slaapzak die ze gebruiken
2 jaar geleden
Bij de opvang waar mijn zoontje straks naartoe gaat slapen de kindjes ook buiten, tot -5 graden. Ze spelen trouwens eigenlijk ook (alleen maar) buiten. In de zomer in uv pak, bij regen/kou in softshell overall etc. Hij zal er in januari naartoe gaan dus de overgang zal wel flink zijn denk ik 😅. Ik weet nog niet precies wat we zelf mee moeten geven voor het buiten slapen maar dat horen we vast bij de intake!
2 jaar geleden
Ik werk in de kinderopvang en echt de kleintjes kunnen dit prima hebben en slapen vaak ook nog veel beter door de frisse lucht en leefgeluiden...ik weet t het ziet er gek uit..;-) maar de gemiddelde slaapkamer va ht kinderdagverblijf 1.5 breed en stapelen ze de bedjes in e breedte en hoogte gewoon op. Ik zou zeggen geniet van de frisse lucht ;-)