19 Reacties

2 jaar geleden

Ik werk zelf in een crèche en heb zelf een zoontje van 3 maanden en ik zou het iedereen aanbevelen! Het is zo goed voor hun slaapjes. Ze slapen veeeel dieper , het is beter voor hun immuunsysteem! In de Noorse landen laten ze altijd hun kinderen buiten slapen. Het heeft heel veel voordelen hoor !

2 jaar geleden

Geen ervaring mee maar het schijnt wel echt heerlijk te zijn voor kindjes! Ook voor vitamine D, verkoudheid, luchtwegen etc heeft het voordelen. Als ze het bij mij op de opvang zouden hebben zou mijn zoontje best buiten mogen slapen van me! Dan zou ik wel een lekkere dikke warme slaapzak meegeven Ipv de dunne die hij nu mee krijgt 😂🙈

2 jaar geleden

https://www.montessorikinderopvang.nl/montessori-visie/buitenslapen/#:~:text=Kinderen%20kunnen%20bij%20Montessori%20Kinderopvang,moeilijke'%20slapers%20ook%20een%20uitkomst. Buiten slapen kent zoveel voordelen! Het is eigenlijk gek dat wij dag juist niet doen. Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan de Scandinavische landen.

2 jaar geleden

Reactie op Anoniemmmmma

Ik werk zelf in een crèche en heb zelf een zoontje van 3 maanden en ik zou ...
In deze kou? Hoe ziet dat er uit dan? Gewoon in een wieg in slaapzak?? Gewoon puur interesse

2 jaar geleden

Reactie op MelanieJR

In deze kou? Hoe ziet dat er uit dan? Gewoon in een wieg in slaapzak?? Gewo ...
Deze kou? Dit is pas kou! 😜 Gewoon warm genoeg aankleden. Dit wordt in zulke landen al heel veel jaren gedaan.

2 jaar geleden

Onze oudste sliep altijd heel goed buiten! Onze jongste mogen ze van mij ook weer buiten leggen. Ze trekken een dikke slaapzak aan, doen een mutsje op en een deken er over! Zo kwam die dan uit bed 😋

2 jaar geleden

Onze dochter slaapt ook vaak buiten, juist heel gezond!

2 jaar geleden

Ik dacht eerst hetzelfde maar hij slaapt nu ook lekker buiten. Ze hebben richtlijnen over hoe de kleintjes aan te kleden bij verschillende temperaturen.

2 jaar geleden

De oudste twee hebben altijd heerlijk buiten geslapen. Onze jongste is nu 3 maanden en slaapt zijn eerste slaapje ook áltijd buiten in de wandelwagen en slaapt daar heerlijk!

VRIEND

2 jaar geleden

Hier ook zelf op de kinderopvang gewerkt en mijn dochter mag ook zeker buiten slapen. Buiten de genoemde voordelen over het immuunsysteem, luchtwegen etc. Waardoor het gezonder is. Vaak moeten de kindjes ook ineens in een slaapzaal slapen met een heleboel andere kindjes. Kindjes die allemaal (slaap) geluid maken, sommige huilen af en toe en voor sommige kinderen zorgt dit er voor dat ze continue wakker worden en dus slecht slapen. Als deze kinderen dan buiten slapen, hebben ze gewoon buitengebieden en slapen ze vaak met minder kindjes buiten dus slapen ze vaak stukken beter. Ze staan altijd vlakbij, met babyfoon, worden aangekleed naar de temperatuur en daar zijn richtlijnen voor. Is echt super! 🤗

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op MomAy

Hier ook zelf op de kinderopvang gewerkt en mijn dochter mag ook zeker buit ...
Buitengebieden moest buiten geluiden zijn.

2 jaar geleden

Oh heerlijk! Ik wou dat onze opvang dat ook had! Buiten slapen is indd ook goed voor de baby, zoals hieronder wordt benoemd. Ik weet zelfs dat ze in een land in het Oosten zelfs de baby's buiten laten staan als de ouders een restaurant binnen gaan. Dan kunnen de baby's buiten slapen

2 jaar geleden

Mijn 2,5 jarige slaapt nog steeds heel graag in een buitenbedje op de opvang! Wel eens foto’s ontvangen en het ziet er zo relaxed uit! Onze baby mag dat zeker ook weer zodra hij naar de opvang gaat. Ze letten echt heel goed op de weersomstandigheden en passen het hier op aan.

2 jaar geleden

Mijn kleintje is vandaag 11 weken en ik heb thuis gemerkt dat ze ook liever buiten slaapt. Wij hebben haar ook al een paar keer in de wagen buiten in de tuin laten slapen. Vind ze heerlijk. Doen ze overigens echt niet als het heel koud is of regent of als er geen toezicht is bij de opvang.

2 jaar geleden

Haha ik vond dat ook een gek idee. Maar dacht we kunnen het natuurlijk een kans geven! Maar mijn oudste sliep dus wel goed daar in het begin. Ze hebben ook protocol waar de aan moeten houden qua weer enzo en dan hebben ze als het koud is ook een dikke slaapzak die ze gebruiken

2 jaar geleden

Ik baal ervan dat ze dit niet meer doen op de locatie van mijn kinderen. Mijn oudste sliep buiten stukken beter op de opvang. Maar er had een buurman geklaagd over de herrie. Dus nu geen buitenbedjes meer.

2 jaar geleden

Onze dochter slaap ook altijd buiten op de opvang! Ze vindt het heerlijk! Ik wil wel dat ze een wollen romper en slaappak aan heeft als het koud is, daar blijft ze heerlijk warm in.

2 jaar geleden

Bij de opvang waar mijn zoontje straks naartoe gaat slapen de kindjes ook buiten, tot -5 graden. Ze spelen trouwens eigenlijk ook (alleen maar) buiten. In de zomer in uv pak, bij regen/kou in softshell overall etc. Hij zal er in januari naartoe gaan dus de overgang zal wel flink zijn denk ik 😅. Ik weet nog niet precies wat we zelf mee moeten geven voor het buiten slapen maar dat horen we vast bij de intake!

2 jaar geleden

Ik werk in de kinderopvang en echt de kleintjes kunnen dit prima hebben en slapen vaak ook nog veel beter door de frisse lucht en leefgeluiden...ik weet t het ziet er gek uit..;-) maar de gemiddelde slaapkamer va ht kinderdagverblijf 1.5 breed en stapelen ze de bedjes in e breedte en hoogte gewoon op. Ik zou zeggen geniet van de frisse lucht ;-)