12 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb hele moeilijke dagen gehad. M’n zoontje neemt helemaal niks. Geen fles, speen NIKS. Enige bv en daarnaast dus normaal eten. Hij weigert koemelk en poedermelk. Mijn CB adviseerde om overdag yogurt producten aan te bieden, soms melk in glas, en ‘s nachts water!! Mijn zoontje werd om 3,4 x ‘s nachts wakker voor BV als gewenning. Nou probeerde ik sinds afgelopen zaterdag water aan te bieden in een rietjesbeker. (Hij drinkt wel water uit z’n flessen). Eerste paar dagen was het echt flink huilen. Ben namelijk zelf ook nu 7 maanden zwanger dus deed dit alleen aangezien die heel erg hecht aan mij is dan z’n vader haha. ‘s nachts als die wakker werd gaf ik hem water en huilde hij keihard voor BV. Heb hem toen in m’n armen gewiegd. Bleef zo lang doorgaan tot die in slaap viel. Eerste paar dagen waren wel pittig, want hij huilde heel erg. Maar na paar dagen werd ie 1x wakker dronk die melk en viel die verder van zelf in slaap. Enige wat ik dus deed is overdag hem afleiden en normale voeding geven. Afleiding was naar buiten tot die in slaap viel. Of papa probeerde hem te laten slapen zonder dat ik erbij was maar dan liet ik hem eerst goed moe maken want dan viel die snel in slaap bij hem. En ‘s nachts was het water aanbieden en daarna wiegen in m’n armen en viel die vanzelf in slaap. Nu zit die in z’n sprong of krijgt z’n tandjes. Dus huilt hij weer ‘s nachts. Maar ik geef niet op. Ik geef voor t slapen 1x BV en ‘s ochtends. Vanaf morgen stop ik ‘s ochtends BV te geven want dan geef ik hem gelijk ontbijt. En in de avond voor de laatste keer voor het slapen gaan nog 1x BV. En dan zit het erop. We stoppen helemaal dan met BV dus wens me geluk🍀. Overdag en avond geen BV meer. Meer zuivelproducten aanbieden overdag en goed eten overdag. Dat is het belangrijkste. Misschien kan de vader je erbij helpen zodat hij t overneemt want je kind behoefte eraan heeft. Dus even naar buiten gaan proberen te late slapen in kinderwagen of in ander kamer. Wens je veel succes. Wordt wel even doorbijten. Maar uiteindelijk zal het goedkomen ♥️

4 maanden geleden

Sorry foutje. “Na paar dagen werd ie 1x wakker dronk die WATER”

4 maanden geleden

Afleiden is denk ik het beste wat je kunt doen. Spelen of vast voedsel aanbieden. En wat mzahhhh beschrijft in de nacht water uit de fles! Bij ons ging papa want hij associeert mij met de borst. Binnen 3 dagen sliep hij bijna elke nacht door ipv elke 2-4 uur wakker. En dat zonder al te veel gehuil! Enige is nog dat hij nu tussen 5 en 6 wakker wordt en dan trek heeft. Dus dan voed ik zodat we allemaal nog even een uurtje de oogjes kunnen sluiten.

4 maanden geleden

Reactie op Dasje22

Afleiden is denk ik het beste wat je kunt doen. Spelen of vast voedsel aanb ...
Oh wat goed. Indd hij associeert met de borst. Het is echt moeilijk want mn zoonj huilt bij papa zo erg. Ik wou dat hij met hem rustig werd. Vannacht deed m’n zoontje weer hysterisch. En ik was al zo moe van de nacht ervoor dat ik maar 3 uurtjes had geslapen. Dus uit machteloosheid heb ik vannacht bv gegeven. Hij weigerde water opeens. Misschien precies wat jij zegt. Denk dat het nu tijd voor papa is om dit te doen

4 maanden geleden

Dank voor jullie reacties dames! Waardevol en reminder dus om idd even doorzetten 🙈

4 maanden geleden

Hey is het al gelukt met afbouwen? Bij mij is m’n zoontje al sinds 3 dagen volledig gestopt. En nu slaapt hij door. Wel wordt ie een keer wakker voor knuffel of water. Maar slaapt dan weer verder 🩵

4 maanden geleden

Reactie op Mzahhhhh

Hey is het al gelukt met afbouwen? Bij mij is m’n zoontje al sinds 3 dagen ...
Wat goed zeg! Hoeveel dagen duurde dit voordat hij door sliep? Bood je continue water aan? Mijn dochter komt 1 a 2x per nacht voor de borst. Als ik het niet geef is het echt overstuur krijsen. Dit kan ze 1 a 2 uur volhouden. Ik had toen de borst gegeven en ze sliep meteen 😅 Maar nu wil ik gewoon dat ze gaat leren doorslapen.. vandaar mijn vragen 😊

4 maanden geleden

Reactie op Jaimy_xje

Wat goed zeg! Hoeveel dagen duurde dit voordat hij door sliep? Bood je cont ...
Al sinds vrijdag slaapt hij zonder bv nu door. Hij heeft wel nog een slechte routine. Hij slaapt pas 23:00 uur of soms 22:30. En dan wordt die 08:30 wakker. In de nacht wordt ie 1x huilend wakker dan krijgt die of knuffel of water. Hij slaapt gelijk verder. Mijn zoontje had dat ook eerste paar dagen. Hij begon keihard te krijsen en ik wou hem niet afdwingen. Dus gaf kort bv ‘s nachts. En daarna wiegen in me armen. 2 nachten ging het zo door. En toen ik wist dat hij wakker werd of net wou huilen pakte ik hem op gaf hem water en hield ik hem op m’n schoot en liep ik door de woonkamer tot hij rustig werd . Zo viel die in slaap ook. En dat lopen in de nacht deed ik 3,4x en toen ben ik daarmee ook gestopt. Nu laat z’n vader hem rond 22:00 uur slapen zodat hij geen behoefte heeft aan BV. En in de nacht is het enkel water geven of ff knuffelen en dan leg ik hem weer neer. Zo slaapt hij heeerlijk door. Je moet kijken wat je dochter fijn vindt nadat ze huilt. Knuffel of lopen door het huis tot ze in slaap valt? En overdag geen BV geven meer maar meer zuivel producten aanbieden of koemelk als ze een jaartje al is. Het is echt puur gewenning geweest bij m’n zoon. En ook soms dat ik dacht van oké hier neem me borst maar heb er geen zin in. Maar dat is echt fout! . Je moet er echt geduld mee hebben en niet opgeven. Ik hoop dat het je lukt💓

4 maanden geleden

Reactie op Mzahhhhh

Al sinds vrijdag slaapt hij zonder bv nu door. Hij heeft wel nog een slecht ...
Knap hoor! Wat geven jullie nu dan voordat hij de nachtslaap in gaat? Gewoon koemelk? Mijn dochter krijgt overdag geen BV meer sinds ze 1 is geworden. Alleen nog de borst voordat ze de nacht in gaat eigenlijk. Ik weet dat het gewenning is ‘s nachts en ik moet dit echt afleren eigenlijk. Moet alleen even ‘zin’ maken wanneer ik dit ga aanpakken want dat gaan korte nachtjes worden 😅 Thanks voor de tips!!

4 maanden geleden

Reactie op Jaimy_xje

Knap hoor! Wat geven jullie nu dan voordat hij de nachtslaap in gaat? Gewoo ...
Ah ja ik ging ook echt samen met hem om 22:00 naar bed toen ik nog laatste keer rond die tijd laatste BV gaf. En nu eerst nacht afgeleerd en daarna ook bedtijd BV. Ik gaf in beker koemelk. Of na het eten nog een yoghurt toetje.

3 maanden geleden

Dank jullie wel voor dit topic. Ik heb jullie gevolgd en nu ook besloten te stoppen met bv met jullie tips. En jawel, het is gelukt (dankzij mijn man) en ze slaapt opeens ook gewoon door!! Wilde ik gewoon even kwijt 😁🤗

3 maanden geleden

Reactie op Wild-Pear0405

Dank jullie wel voor dit topic. Ik heb jullie gevolgd en nu ook besloten te ...
Ahwww wat goed! Ben blij om te horen dat het is gelukt👏🏻♥️🫶🏻