8 Reacties

5 maanden geleden

Online had ik al ergens gevonden dat Transavia geen probleem maakt van melk mee te nemen in handbagage ook als je kleintje er niet bij is. Voorlopig lijkt Ryanair hier wel een probleem van te maken (heb de klantendienst via de chat), en zou ik dus bagage moeten inchecken.

5 maanden geleden

Ik gaf nog volledig bv toen ik halsoverkop naar het buitenland moest voor een uitvaart. Toen was onze zoon 8 maanden oud. Mega zonde, maar heb 4x per dag gekolft en gewoon alles weggespoeld..

5 maanden geleden

Oke bij Ryanair moet je dus gewoon bagage bij betalen omdat je het niet mee mag nemen als handbagage... Dan denk ik dat ik gewoon 2L melk ga meenemen verdeeld over mijn vriend en ik en flesjes van 100ml... 😬

5 maanden geleden

Reactie op Emmaaaa22

Ik gaf nog volledig bv toen ik halsoverkop naar het buitenland moest voor e ...
Oww 😔 Jammer dat het zo moet maar dat kan ik uiteraard ook nog doen

5 maanden geleden

Ik zat er ook mee dat ik het niet voldoende kon koelen dus was ook bang dat het niet meer goed zou zijn.

5 maanden geleden

In februari van dit jaar ben ik voor mijn werk 4 dagen naar het buitenland geweest met Transavia. Mijn dochter was toen 6 maanden oud en ging niet mee. Het was voor mij echt een zoektocht wat mocht qua het meenemen van afgekolfde melk in handbagage en wat het handigst is. Meerdere telefoontjes naar en chats met de klantenservice leverde mij niets op. Vaak tegenstrijdige informatie en zelfs een keer een jonge meid aan de lijn gehad die niet eens wist wat kolven inhield 🫠. Eindstand kwam het er gewoon op neer dat het afhangt van de douanebeambte die je treft. Heb je geluk mag je het meenemen, zo niet wordt het weggegooid. Ik heb het risico genomen en heb mijn koeltasje gevuld met borstvoeding zakjes met een inhoud van maximaal 100 ml per zakje. Mijn koelelement heb ik niet meegenomen, omdat ik daar toch te onzeker over was. Eindstand werd de inhoud van mijn koeltasje op de terugweg geïnspecteerd en heb ik alles mee naar huis kunnen nemen 😁. De douanebeambte was zelfs verbaasd dat er geen koelelement bij de zakjes zat. Waar ik me vooral over verbaasde is dat er schijnbaar geen duidelijke regels/richtlijnen zijn over het meenemen van afgekolfde melk in handbagage.

5 maanden geleden

Ik dacht dat ik er wel eens een blog over heb gelezen op de website van Medela. Wellicht kan je daar nog eens kijken.

5 maanden geleden

Ik ben nu op vakantie en heb een koelelement mee mogen nemen in de handbagage. Maar de vraag is wel idd of je het risico wil nemen dat het nog goed is.. ik zou denk ik het verlies nemen en daar ter plekke kolven en weggooien. Dan hou je ten minste je productie op gang en heb je geen gedoe ☺️