41 Reacties

2 jaar geleden

Als je de morning after pil hebt gehad zou ik me geen zorgen maken hoor 馃槉

2 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik maakte me ook geen zorgen meer na het nemen van de morning after pil! De kans dat je hierna nog zwanger zou zijn is zo extreem klein

2 jaar geleden

beetje gek om te zeggen maar zo heb ik mijn zoontje gekregen... na gescheurde condoom en map Geen zorgen ik was toen wel op men vruchtbare dag! Was zeer onwaarschijnlijk en zou gewoon even vragen aan de huisarts of ze het uit kunnen sluiten Ps ben wel dankbaar met men zoontje hoor! Sommige dingen komen ook weleens ongepland

2 jaar geleden

Geen zorgen! Je hebt goed gehandeld馃槉 hier ook gehad en idd ook map gehaald, keurig ongesteld geworden!

2 jaar geleden

Reactie op Nvn10

Geen zorgen! Je hebt goed gehandeld馃槉 hier ook gehad en idd ook map gehaald ...
Ook terwijl je niet wist wanneer je vruchtbare dagen waren? Ik heb namelijk pas 1 menstruatie gehad na de bevalling en weet niet of ik mijn oude cyclus kan vertrouwen. Mijn dochter is nu bijna 11 weken. Ben zo bang dat mijn eisprong misschien toch paar dagen voor de seks geweest is en de map niks meer doet :(

2 jaar geleden

De morning after pil werkt alleen om de ovulatie uit te stellen. Dus wanneer je nog geen ovulatie hebt gehad en je hebt gemeenschap. Wanneer je al op moment van ovulatie zit, dan werkt de map niet. Maar na de ovulatie is de klans zeer klein om nog zwanger te worden. https://www.womenshealthmag.com/nl/gezondheid/a42163326/morning-afterpil-na-eisprong/

2 jaar geleden

De morning after pil werkt alleen om de ovulatie uit te stellen. Dus wannee ...
Dat is dus helaas het probleem :(. Ik weet niet of ik een eisprong heb gehad. Ovulatietest was een dag later negatief maar of ik hem dan gehad heb is de vraag. Ik ben pas 1 keer ongesteld geweest na de bevalling en als mijn cyclus meteen weer is zoals voor de zwangerschap dan zou ik maandag ongesteld worden. Dan is de kans dus klein dat ik een eisprong heb gehad. Maarja, of mn cyclus alweer de oude is is dus de vraag... ik weet wel dat ik me echt super ongerust maak. Wil echt niet zo snel alweer zwanger zijn.. :(

2 jaar geleden

Als je een koperspiraal laat plaatsen binnen 5 dagen, dus uiterlijk maandag, dan zit je ook nog goed. Kun je vinden op thuisarts.nl

2 jaar geleden

De huisarts wil niet nog een extra koperspiraal zetten zo snel na de bevalling omdat ie kan uitzakken en dan niet werkt. Ze zegt dat ik voldoende gehandeld heb met de map en dat die zelfs als de eisprong 2 dagen voor de gescheurde condoom hij echt nog wel iets doet. Ze acht de kans klein dat het mis is gegaan. Toch ben ik nog niet helemaal gerust als ik al die verhalen lees van mama's die ook de map hebben gepakt en toch zwanger bleken. Hopelijk maandag toch gewoon ongesteld. Iemand misschien tips om het beetje los te kunnen laten. Zit nu namelijk helemaal in zak en as waardoor ik nu ook niet kan genieten van ons wondertje馃ズ

2 jaar geleden

Reactie op Nadjee

Ook terwijl je niet wist wanneer je vruchtbare dagen waren? Ik heb namelijk ...
Ja, ik was nog niet eerder ongesteld geweest na de bevalling toen dit gebeurde 馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Nvn10

Ja, ik was nog niet eerder ongesteld geweest na de bevalling toen dit gebeu ...
Oke thanks voor je reactie. Stelt me beetje gerust. Hopelijk maandag (of liefst eerder) gewoon ongesteld馃崁

2 jaar geleden

Reactie op Nadjee

De huisarts wil niet nog een extra koperspiraal zetten zo snel na de bevall ...
Voor nu zou ik het even laten rusten! Je heb alles gedaan wat je kon en de kans om door een map zwanger te worden is zo ontzettend klein!! Bij mij was iedereen ook echt geschokeerd dat ik gelijk zwanger was met een map. Het is zo zeldzaam ... meestal raak je namelijk niet zwanger als het maar 1x fout gaat, mensen proberen soms maanden om een kleintje te krijgen, echt waar geniet van je kindje en probeer niet teveel zorgen te maken, het is zonde van je tijd want waarschijnlijk ben je echt niet zwanger x

2 jaar geleden

Reactie op Nadjee

Oke thanks voor je reactie. Stelt me beetje gerust. Hopelijk maandag (of li ...
馃┓ komt goed! Je hebt alles gedaan wat je nu kunt doen om het te checken of te voorkomen. Nu lekker genieten van je kleine spruit!!!

2 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde mee gemaakt 2 weken terug ook morning afterpil genomen en wou voor de zeker weten dat ik niet zwanger was heb meerdere testen gedaan en bloed laten prikken en niet zwanger gelukkig en ben daarna ongesteld geworden. alles komt echt goed! zolang jij je eisprong nog niet heb gehad is de morning afterpil goed!

2 jaar geleden

Reactie op Anonieme1234525172

Ik heb precies het zelfde mee gemaakt 2 weken terug ook morning afterpil ge ...
Dankjewel voor je bericht! Alleen het jammere is dat ik helaas niet weet of de eisprong geweest is. Daarom maak ik me zo'n ontzettende zorgen.

2 jaar geleden

Reactie op Nadjee

Dankjewel voor je bericht! Alleen het jammere is dat ik helaas niet weet of ...
Owh dat snap ik heel goed! kan je niet aan je ha vragen om bloed te prikken

2 jaar geleden

Reactie op Anonieme1234525172

Owh dat snap ik heel goed! kan je niet aan je ha vragen om bloed te prikken ...
Ja als ik niet ongesteld ga worden kan ik over 2 weken mn hcg waarde laten prikken

2 jaar geleden

Reactie op Nadjee

Ja als ik niet ongesteld ga worden kan ik over 2 weken mn hcg waarde laten ...
Spannend!! komt allemaal goed馃槝

2 jaar geleden

Ik heb dit precies gehad bij mijn vorige zwangerschap. 2 maanden na de bevalling en het was serieus rondom mijn eisprong. Het gebeurde op een zondag en geen enkele supermarkt had de morning after pill. Op internet gelezen dat ik ook de sterkste variant moest nemen. Maandagochtend meteen naar de kruidvat gegaan en gelukkig niet zwanger geraakt.

2 jaar geleden

Reactie op littelovebaby

Ik heb dit precies gehad bij mijn vorige zwangerschap. 2 maanden na de beva ...
Oh dit soort berichten stelt me echt beetje gerust! Ik heb er echt serieus buikpijn van. Mede omdat ik na deze bevalling psychisch nog helemaal niet de oude ben. Ik krijg geen hap door mn keel nu en ben constant aan het piekeren en lig echt de hele nacht wakker 馃ズ