8 Reacties

4 maanden geleden

Hoe heb je dat afgeleerd ik zou graag tips willen?

4 maanden geleden

Wij zijn met 6 maanden cold turkey gestopt met de speen. M'n zoontje (nu 13 maanden) was 'm de volgende dag vergeten. Geen dag spijt van gehad!

4 maanden geleden

Onze dochter heeft de 1e 6 weken een fopspeen gehad, sindsdien is het tongriempje gekliefd en ze wilt hm niet meer

4 maanden geleden

Wij zijn ook cold turkey gestopt met 5 maanden al 😌

4 maanden geleden

Wij hebben dit ook geprobeerd (ze had hem allen voor het slapen) maar toen ging ze duimen en heb dat toch liever een speen, zijn wel overgestapt naar een duits merk zonder vastzittende lucht in de speen (iets beter voor het gebit) 🥲

4 maanden geleden

Hier ook met één jaar cold turkey gestopt. Denk dat ze nu zo'n drie weken al geen speen meer heeft 🥳

4 maanden geleden

Reactie op Brtn

Hoe heb je dat afgeleerd ik zou graag tips willen?
Ofwel in 1 keer stoppen. Ofwel even alleen met het slapengaab. Wij zijn in 1 keer gestopt. Dag 2 was niet echt leuk maar de fopspeen is nu eenmaal een gewoonte. We hebben ze toen afgeleid met speelgoed, dansen, zingen,… Ze heeft wel haar doekje daar kzn ik mee leven

4 maanden geleden

Rond 10 maanden had mijn zoontje de speen steeds minder nodig. Ik weet nog dat ik tijdens een wandeling de speen was vergeten en helemaal aan het stressen was. Heeft hij geen seconde wat vab gemerkt dus 🤣 Met een 11 maandjes was hij er ook 's nachts helemaal klaar mee. Hij drinkt wel graag iets voor comfort (vooral 's nachts) dus ik ben zijn voeding aan het afbouwen zodat hij merendeels water binnenkrijgt en dat gaat redelijk goed 👶🏻🍼 hij drinkt zich wel graag in slaap, en is dan helemaal content en milk drunk haha. Dus dat heeft het speentje vervangen, I guess. Hij krijgt nu kiesjes en hoektanden dus kwijlt en bijt (speeltjes) wel veel. Speentje heeft hij ook daarvoor niet graag, die smijt hij gewoon twee meter verderop 🤣 hoef ik echt niet meer te geven. Achja beter dat dan jarenlang obsessed met dat ding! Mijn nichtje van 3 vraagt nog dagelijks om haar speentje (voor comfort om.te sussen) en dat vind ik wel erg oud eigenlijk.