5 Reacties
2 jaar geleden
Haha, zat er net nog aan te denken. Kleine sliep in de box en ik heb de peuter boven klaar gemaakt. Beneden moest ze een vestje aan en was ze er niet mee eens. Schreeuwde de hele boel bij elkaar. Baby wakker en ook aan het krijsenđ eerst baby snel in de draagzak, dan peuter broodje gegeven. Duurde al met al max 5 min maar dat zijn de minuten dat ik denk, 'waarom wilde ik ook alweer kinderen'.đ
Verder op de dagen dat de grote geen opvang heeft en mijn vriend moet werken, spreek ik veel met vriendinnen met kinderen af zodat de oudste zich lekker vermaakt en de kleine komt mee en slaapt dan of in de wandelwagen of de draagzak. Ze slaapt in de draagzak wel veel langer en beter dan in de wandelwagen.
2 jaar geleden
Reactie op Newborn1
Haha, zat er net nog aan te denken. Kleine sliep in de box en ik heb de peu ...
Daarom slaapt tie hier boven , schreeuwde hem steeds wakkerđ Dat is inderdaad altijd leuk vermaak vriendinnen met kinderen! Die heb ik helaas niet echt in de buurt wonen. Draagdoek ga ik binnenkort ook eens proberen of hij daar langer in slaapt, vorige week draagconsult gehad omdat hij het in eerste instantie verschrikkelijk vondđ
2 jaar geleden
Ik volg!
Hier ook erg aan het strugglen tussen peuter en de dutjes van baby van 5 weken. Vanochtend naar de speeltuin geweest, maar dat was totaal geen succes. Baby kreeg ik maar niet in slaap, zowel in de wandelwagen als draagzak niet. Uiteindelijk oververmoeid natuurlijk en veel krijsen. Na een klein uurtje maar naar huis gegaan.
Thuis heb ik hem ook veel in de draagzak. Daar wil die van mij ook wel eens lange slaapjes in doen. Ondertussen ben ik dan met peuter bezig, maar niet altijd ideaal zo.
2 jaar geleden
Ja lastig is dat.
Ik heb een kleuter op de basisschool en hij heeft zwemles, voetbaltraining en speelafspraakjes en 2x vroeg uit.
En een peuter die 4x naar peuterspeelzaal gaat tot 12 uur.
En nu een baby van 6 weken. Dus een vast ritme zit er niet echt in.
De slaapjes zullen er een beetje omheen gaan.
Naar de peuterspeelzaal kan ik wandelen en peuter wandelt dan mee terug. Dan slaapt de baby wel in de wagen.
Naar de basisschool zou ik kunnen lopen, maar kleuter en peuter redden dat niet. Dus wordt sowieso dan auto.
Gelukkig werkt m'n man wel veel thuis en dan kan de baby wel thuis slapen.
Dus ik ben bang dat m'n 3e kind zich moet aanpassen aan de rest. En niet de luxe krijgt van de 1e, waarbij ik alles aan hem aanpaste. En de 2e was midden tijdens corona, dus dat was ook makkelijker en bijna altijd thuis.
2 jaar geleden
Ik sta om 6 uur op (vroeg, ik weet het đ
) dan ga ik rustig ontbijten. Even zitten en even genieten van de stilte. Om half 7 geeft mijn man de baby haar fles en om 7 uur haal ik mijn oudste dochter uit bed. Om half 8 geef ik haar ontbijt en dan zijn we rond 8 uur klaar. Dan maak ik een flesje klaar om mee te nemen en om kwart over 8 sta ik vaak buiten. Dan ga ik naar het bos, speeltuintje, winkels of het strand. De voeding van half 10 geef ik dan âonderwegâ. Dan zorg ik dat ik rond 11 uur thuis ben. Krijgt de oudste haar fruit en gaat erna naar bed. Dan eet ik even wat en drink ik even wat en dan plof ik op de bank met de baby. Om 12.30 krijgt de baby een flesje. Rond 13.30 komt mijn dochter uit bed en dan gaan we eten. Smiddags blijf ik vaak wel thuis omdat het dan vaak allemaal wat door elkaar heen loopt. Als we klaar zijn met eten ruim ik het huis op en maak ik schoon. De baby om 15.30 een fles en om 16.00 ga ik wat drinken met de oudste. Mijn man werkt tot 17.00 en is meestal rond 17.45 thuis. Rond half 6 begin ik met koken (als het niet te hectisch is) en dan kunnen we eten als mân man thuis is. Op deze manier plan ik een beetje mân dag. Als mân oudste dochter haar dag niet heeft ga ik meestal smiddags een rondje extra lopen of naar de kinderboerderij. Dat vind ze altijd wel leukđ