16 Reacties
5 maanden geleden
Overdag slaapt ze trouwens ochtend 1.5 uur en middag 1.15 a 1.5 uur. 2x 2 slaapcycli ongeveer. Hoeveel slapen jullie kindjes overdag?
5 maanden geleden
Reactie op Vaalezje
Hier net zoveel maar sinds de sprong wordt ze hier ook telkens tegen 6 uur ...
Ahh vervelend. Sinds sprong 8 is dat?
5 maanden geleden
Reactie op 24l
Hier ook vaak rond 5, wij geven dan nog een fles en leggen hem bij ons. Dat ...
Jaa mijn partner is te bang dat hij op haar rolt dus wilt hij niet.. Hij draait heel veel in z'n slaap. Is wel een mega lichte slaper, maar denk als we het zouden doen dat die door die zorgen geen oog dichtdoet 😅. Ligt hij bij jullie tussen jullie in? Hoe doe je dat dan met je eigen grote deken qua veiligheid zegmaar. Ligt hij daar dan op?
5 maanden geleden
Reactie op Chayennn
Onze zoon gaat gewoon later naar bed. Dan wordt hij ook later wakker 😜
Hoe laat is later? En hoe doe je dat dan met dutjes overdag? Wij hebben deze week haar wakkertijden met half uurtje verlengd ongeveer en kwamen nu uit op 19 a 19:30. Maar later gaat ze niet redden.
5 maanden geleden
Bij ons ook pas rond 20u laatste fles en dan naar bed en dan wordt hij wakker rond 6u30.
Hij doet zijn eerste dutje 2,5 uur nadat hij wakker is 's ochtends (duurt rond 1 à 1,5 uur) en zijn tweede dutje ook weer 2,5 uur nadat hij wakker is na zijn eerste dutje (tussen 1,5 en 2 uur). Dan valt hij af en toe nog even in slaap als we terugwandelen van de crèche rond 17u30, maar meestal wordt hij pas rond 19u30-20u moe.
5 maanden geleden
Hier deels herkenning maar helaas geen tip. Ons zoontje wordt al een tijdje vroeger dan 6u wakker. Het is zelfs vaak tussen 4u30 en 5u30. Absurd vind ik dat. Maar krijgen er niet veel aan gedaan. Als het echt 4u30 nog is voed ik nog alsof het nacht is en leg hem terug in bed maar als hij dan meteen begint te huilen weet ik al dat slapen er niet meer in zit. Elke ochtend die hij voor 6u30 wakker is, ga ik met hem in vloerbed liggen (dat momenteel dus enkel hiervoor gebruikt wordt), ik voed hem en daarna begint hij rond te kruipen in de kamer terwijl ik nog beetje lig te snoozen.
Hij gaat bij ons wel vrij vroeg naar bed, tussen 18 en 19u. Maar hij is ook gewoon echt moe dan. We hebben al geprobeerd die bedtijd later te doen, maar dan zitten we 's avonds gewoon met een oververmoeide baby en we hebben geen verschil gemerkt op het wakker worden in de ochtend.
Wij hopen dus dat dit vanzelf gaat beteren :/
5 maanden geleden
Reactie op Ada3
Hier deels herkenning maar helaas geen tip. Ons zoontje wordt al een tijdje ...
Tussen 18:00 en 19:00 is gewoon een normale tijd voor een baby hoor , hier red hij langer ook echt niet.
Behalve als hij sochtends later wakker is geworden ja dan schuift alles automatisch op, sliep hij voorheen wel tot 6/7? Misschien door de sprong dit? Slaapregressie?
5 maanden geleden
Reactie op Ada3
Hij sliep een tijdje tot 6u, 6u30. Tot 7 heeft hij nooit geslapen.
Toch helemaal prima , dan zal dit vanzelf weer terug komen denk ik..
5 maanden geleden
11 uur nachtslaap is echt vaak meer dan voldoende dus ik denk dat ze te vroeg op bed ligt om later wakker te worden. Nachten van 12,5 uur zijn niet echt realistisch. En dat is lastig om op uit te komen als ze zo vroeg wakker is. Welke tijden hou je aan nu overdags?
5 maanden geleden
Reactie op baloubadou94
Jaa mijn partner is te bang dat hij op haar rolt dus wilt hij niet.. Hij dr ...
Sinds hij kan rollen en zn hoofd omhoog kan doen me niet zo druk meer gemaakt om de veiligheid. Ligt bij ons helemaal boven tussen onze kussens om zegmaar. Best een breed bed, 2 meter dus wel ruimte genoeg voor 3. Ligt dan met de onderkant van zn benen ook wat onderhoud onze deken. Nooit enge situaties mee gehad gelukkig