16 Reacties

vorig jaar
Wat moet dat ontzettend zwaar voor je zijn, maar zo ontzettend knap dat je het toch maar doet! Hou zicht op de eindstreep en zet hem op!

vorig jaar
Houd de eindstreep in gedachte en vraag hulp wanneer het je teveel wordt. Plan ook momenten voor jezelf en tegel oppas om dat te kunnen doen. Ik ben een alleenstaande mama bewust voor gekozen dus ken die momenten dat het zwaar is. Helemaal als je ziek bent of je kan kind. Zorg goed voor jezelf dat ben je de beste moeder en in jouw geval ook partner. Succes, je kan het.

vorig jaar
Wow wat een respect voor jullie 🙏. Dit is geen gemakkelijke situatie. Zowel voor jou niet omdat jij vooral de zorg van jullie dochter draagt, als voor jouw man die een pittige opleiding volgt en daardoor ook maar weinig tijd met zijn gezin kan doorbrengen. Maar: jullie weten waar jullie het voor doen! Nog 9 maanden doorzetten, dat gaat jullie lukken. Het soms even moeilijk hebben lijkt mij heel normaal in deze situatie. Vraag hulp en maak waar kan tijd voor elkaar. Succes 😘.

vorig jaar
Wat mega knap! Geen familie / vriendin in de buurt die je af en toe een handje kunnen helpen? Of een poetshulp laten komen of iets dergelijks.

vorig jaar
Reactie op Vinde List
Wat mega knap! Geen familie / vriendin in de buurt die je af en toe een han ...
Dank je! Ik doe m’n best 😊. Ik geniet ontzettend van onze kleine.
Gelukkig heb ik genoeg familie en vrienden die onze situatie begrijpen en steunen. Ik hoef maar aan de bel te trekken en ze staan voor ons klaar.
Ik kon een tijdje niet voor mezelf koken omdat onze meid even wat meer aandacht nodig had. Toen kreeg ik uit alle hoeken voorgekookt eten voor in de vriezer. Hoefde ik dit alleen maar op te warmen 🥰

vorig jaar
Ik snap dit volledig als ook vriendin zijnde van een militair..(luchtmacht)
Ik ben nooit laaiend enthousiast geweest over zijn carrière switch op zijn 30e toen we al 12 jaar samen waren en ik een heel ander (“normaal” 9 tot 5 kantoorbaan om de hoek) leven gewend was..
alleen was hij daar niet gelukkig en nu wel.. dat is natuurlijk ook veel waard.. het ding is dat hij ook doordeweeks veel kazerne slaapt ivm afstand (bijna 2 uur enkele rit) ik ben nu zwanger en zag en zie hier best tegenop ja.. er zal meer op mij terecht komen.. dit was een punt waardoor ik kinderen lang ook uitstelde of ik dat op deze manier wel wilde. Ik ben voor gelijkwaardige opvoeding 50/50 verdeling zoveel mogelijk en heb zelf ook een druk werk (zelfstandig). Echter ben ik nu onverwacht al zwanger geraakt (wel heel gewenst) maar nog steeds zie ik hier erg tegenop. Hij krijgt binnenkort een nieuwe functie ook waarbij ie waarsch niet meer (of Max hopelijk 1 dag) kan thuis werken.. wel zijn de verlof regels enz goed geregeld bij defensie begreep ik dus Willen wel een papa dag gaan doen.
Mawr ik snap jou zo… lijkt me zo pittig. En zie zelf ook zo tegenop… gelukkig is opleiding wel voorbij nu. Toen zag ik m ook amper.
Ik zeg eerlijk… misschien lullig maar de vlag gaat hier uit als hij weg gaat daar en gewoon weer een baan in de buurt zoekt (wat ook wel leuk is en z’n passie is bijv op Schiphol iets)
Veel succes en sterkte! Gelukkig tijdelijk en vanaf zomer volgend jaar dus beter? Wat krijgt hij dan voor functie? Kan hij dan bijv ook thuis werken of dag minder kazerne slapen en is er kans op uitzending?

vorig jaar
Vrouwen van mannen bij defensie zijn supersterk!!
Terwijl je man hard werkt werk jij net zo hard door alle ballen hoog te houden! Constant aanpassen en weer doorgaan. Je bent een topper! Heel logisch dat het dan soms even niet lukt en je een migraine aanval krijgt. Dat is een normale reactie van je lichaam.
Voor je het weet is het juli en hebben jullie beide een top prestatie geleverd! Hopelijk kunnen jullie ouders af en toe even inspringen zodat jij even rustig kan douchen of op de bank kan liggen.
Succes!!😘
Enige frustratie/irritatie die wij hier af en toe in huis hebben is dat het altijd aanpassen is op defensie. Zo irritant soms 🙈

vorig jaar
Reactie op Annbl91
Ik snap dit volledig als ook vriendin zijnde van een militair..(luchtmacht) ...
Pff ook pittig voor jou! Ik snap het helemaal hoor. ‘Gelukkig’ voor mij weet ik niet beter. Toen wij een relatie kregen was hij al marinier.
Hij kan geen dagen thuis werken maar komt gelukkig wel elke dag thuis!!
Bij jullie gaat het ook helemaal goed komen. Wij kunnen veel meer dan we denken 🥰 Genirt van je zwangerschap!

vorig jaar
Vrouwen van mannen bij defensie zijn supersterk!!
Terwijl je man hard werk ...
Wat een lieve woorden!! Hij werkt idd kei en keihard, maar ik ook! Heb je helemaal gelijk in. Wij kunnen niet wachten tot hij de opleiding heeft gehaald 🤪
Defensie is echt een mannen bedrijf 😂 Alles op het laatste moment en idd opeens moeten bijdraaien. Gelukkig zijn wij dat al een beetje gewend

vorig jaar
Ik wil even zeggen dat je het fantastisch doet!
Ik weet als geen ander hoe lastig het soms kan zijn om alle ballen hoog te houden. Ook om ervoor te zorgen dat je partner in het weekend zo min mogelijk hoeft te doen in huis. Mijn vriend is ook van zondag t/m vrijdag weg. (Internationaal chauffeur) Is ook in het weekend vooral druk met zijn vrachtwagen aangezien hij eigen baas is. Ik houd altijd in mijn achterhoofd dat dit voor ons gezin is, voor een fijne toekomst samen en om onze kleine meid alles te kunnen bieden wat zij nodig heeft.
Ik vind het ook niet altijd even makkelijk en kom ook vaak handen tekort maar het is knap werk wat je verricht. Je doet je uiterste best en meer kun je niet doen en dat is ook soms even aan jezelf denken. Hopelijk is het snel juli maar voor nu heel veel succes maar je kan dit! 🍀🥰

vorig jaar
Reactie op JTxx
Ik wil even zeggen dat je het fantastisch doet!
Ik weet als geen ander hoe ...
Wat lief! Dank je 😊
Voor jou ook alle respect. Ik weet precies hoe het is om je vriend zo lang te moeten missen. Erg knap van jou dat jij de kleine ook helemaal zelf doet door de weeks!! En je hebt gelijk, onze mannen doen dit voor ons, voor het gezin. Hoe lief is dat? Ik weet ook hoe hard mijn man werkt voor ons. Dat maakt dat ik net zo hard wil werken 💪🏼
Je mag trots zijn op jezelf lieve mama!! 🥰

vorig jaar
Reactie op MamaLott
Jeetje wat ben jij een bikkel zeg! Het klinkt loodzwaar. Ik hoop dat jij wa ...
Wat een lieve woorden! Dankjewel 🥰
Ik heb gelukkig een hele lieve familie om mij heen die mij helpen als ik daarom vraag. Dit maakt toch dat ik af en toe even een adem pauze voor mezelf heb. 😊

vorig jaar
Ik vind dit ontzettend knap van jullie! Van jou om alles alleen te moeten doen, maar ook van hem om zo lang zonder jullie te zijn. Hij gaat zo veel missen. Eerste hapjes, tandjes, stapjes, woordjes...
Is verhuizen dichterbij de kazerne een optie? Dat ie niet altijd binnen hoeft te slapen?
Heb zelf mijn carrière bij defensie beëindigd vanwege een kinderwens. Maar echt verbazend veel mannen hadden een papadag. Vond dat echt een positieve ontwikkeling van de laatste tijd.
En tijd gaat zo onwijs snel. Voor je het weet zijn die 9 maanden voorbij. You got this momma 💪🏻

vorig jaar
Reactie op Marloes S
Ik vind dit ontzettend knap van jullie! Van jou om alles alleen te moeten d ...
Wat lief! Dankjewel 🥰
De opleiding die hij nu doet is in Rotterdam. Hij mag doordeweeks niet naar huis dus verhuizen is geen optie. Als hij klaar is met de opleiding wordt hij hopelijk dichtbij huis geplaatst.
Hij gaat idd veel missen, maar nu vinden wij de mijlpalen nog niet heel groot en onze dochter heeft nog geen besef van het feit dat haar papa er niet is (zo ver wij weten). Dus wij vonden het beter om nu te doen dan later!
Wat stoer dat jij je carrière daarvoor hebt beëindigd. Lijkt mij ook een moeilijke keuze!