2 Reacties

3 maanden geleden

Hi, ik herken het helemaal! Mijn zoon van 14 maanden wilt ook vooral papa/opa/kinderbegeleidsters en schud neen als ik hem wil vastnemen 🫠. De "afwijzing" is uiteraard als mama niet fijn en heb het er soms ook moeilijk mee. Paar maanden geleden zat hij in een mama fase en huilde hij als ik de kamer nog maar verliet en was zat papa in mijn positie. Waar ik me aan optrek in deze momenten: - ik hoor van meerdere personen in mijn omgeving dat dit inderdaad een fase is - zo blij dat hij een hands on papa en opa & oma heeft, zich goed voelt in het kinderdagverblijf - papa kan ook beter spelen dan mezelf (ik denk dat dit ervoor zorgt dat papa nu de favoriet is, ik speel ook zeker en vast met hem maar papa heeft een aangeboren flair ervoor 😅. Ik doe meer de vervelende zaken zoals: omkleden, pampers, huishoudelijke taken, etc... Wat ik doe: - ikzelf ga blijven doen wat ik doe als hij weent of papa wilt probeer ik aandacht af te leiden en niet direct zijn hulp inroepen om het gedrag niet te versterken - ik probeer ook "leuker" te spelen met hem - papa doet nu vaker de zaken die hij vervelend vindt zoals omkleden etc... - iedere knuffel die ik kan krijgen neem ik aan en verwen hem dan met fysieke aandacht Ik heb online vaker gelezen dat dit vaak ook een goed teken kan zijn, ze zijn mama om hen zo gewoon dat we niet meer spannend en nieuw zijn maar een vaste waarde in hun leven. Dus al het leuke nieuwe is uiteraard zoveel leuker en krijgt alle aandacht (ze zijn nu op een leeftijd dat spelen, lachen etc heel veel endorfines vrij maakt bij hun denk ik dan en papa kan die beter uitlokken dan ik nu). Maar mama is dus een vaste waarde, rots in de branding zij gaat nergens naar toe. Daar trek ik me aan op 😅

3 maanden geleden

Reactie op Mrkh

Hi, ik herken het helemaal! Mijn zoon van 14 maanden wilt ook vooral papa/o ...
Aahhh. Voor jou ook niet leuk!🥺 Ja hier is het inderdaad ook dat papa 'leuker' kan spelen en altijd al een goede aantrekkingskracht heeft gehad met kinderen (hij is ook gymleraar). En dat mama idd meer praktisch is ingesteld. Maar leuk is het zeker niet. Stelt me wel gerust dat ik niet de enige ben hierin.