8 Reacties
3 weken geleden
Onze dochter heeft haar vader naast zich nodig om in slaap te komen en wij verwachten de derde in april.
Voor heel veel kinderen, zeker deze leeftijd, is het heel gebruikelijk dat ze iemand naast zich hebben om rustig in slaap te vallen. Sommige kinderen hebben regulatie nodig, geborgenheid en kunnen dat niet alleen.
Onze kinderen slapen op een tweepersoonsbed vanaf baby af aan. Je kunt ernaast liggen tot ze in slaap vallen. Straks als de volgende er is en ik moet hun beiden naar bed brengen, dan neem ik de baby mee naar haar bed om er met z'n drieën te liggen tot ze slaapt.
Wij hebben alles al geprobeerd en zijn zelfs naar een ergotherapeut geweest. Onze dochter heeft dit nodig en als wij het zouden afbouwen voor onszelf, dan kan het haar ontwikkeling in de weg gaan staan, aldus de ergotherapeut.
Wij hanteren een strak slaapritueel.
Wij kiezen er daarom voor om onze dochter te volgen nadat wij al veel hebben geprobeerd:
- afbouwen van samen zijn naar bed brengen door verder weg te gaan en korter op de kamer;
- zo'n knuffel met rood licht en geluid,
- zacht nachtlampje van een diertje,
- slaapmuziekje,
- slaaptunnel,
- voor bed veel energie eruit gooien door buiten te rennen, springen, etc in een fantasiespel,
- kinder meditatie op bed,
- diepe druk oefeningen uitvoeren,
- schommelen, draaien en wiebelen voor t slapen,
- warme melk laten drinken,
Etc.
Er zijn ook speciale junior slaapsnoepjes. Nooit geprobeerd en ben ik niet van, maar misschien klinkt dit voor iemand hier interessant.
Hier is dus de conclusie dat zij ons nodig heeft en wij leggen ons daarbij neer. Misschien dat bovenstaande iemand nog kan helpen. Met de volgende vinden wij een oplossing.
3 weken geleden
Onze dochter heeft haar vader naast zich nodig om in slaap te komen en wij ...
Wij hebben overigens geen middagdutjes meer sinds ze moeite had meer doorslapen.