6 Reacties
één maand geleden
Als ze genoeg eet en drinkt overdag, zou ik stoppen met die fles te geven. Klinkt als een gewoonte.
Ik zou de fles afbouwen of cold turkey er af halen. Zolang ze niet huilt oid laten liggen tot minimaal 6 uur. Als ze gaat huilen dan troosten etc maar wel in bed laten of terugleggen. Uiteindelijk zou dan het ritme moeten gaan verschuiven. Zou is het in elk geval bij mijn beide kids gelukt 😊
Lange adem en duurt echt wel een tijdje. Succes! Heeeel vermoeiend zo vroeg wakker worden…
één maand geleden
Hier word ie ook wakker rond die tijd, eerste reden kan zijn dat het net ff te koud is op de kamer, extra laagje kleding of iets dikkere slaapzak(tussen 3 en 5 is dit vaak de oorzaak).
Maar 2e vraag, is de kleine gewoon wakker en ff bezig? Of dan echt al klaarwakker voor begin van de dag? Als het de eerste is kunnen ze waarschijnlijk zelf wel weer in slaap vallen, hier is die vaak een kwartiertje aan het spelen met ze knuffels, wel wat geluidjes maar niet dat ik er naar toe moet. Dan valt ie zo weer in slaap.
Als die klaarwakker is dan gaat ie roepen dat ie eruit wil. (Ander gilletje dan dat ie aan het spelen is)
één maand geleden
Hier precies hetzelfde. Onze zoon is bijna 14,5 maand.
Ik dacht dat het kwam door wintertijd, of misschien slaapregressie?
Hij huilt niet, maar is wel klaar wakker en aan het kletsen.. hoe is jullie kindje?
Ik heb tot nu toe geen fles aangeboden omdat ik bang ben dat, zodra ik de kamer in kom, hij denkt oh yes de dag start!
één maand geleden
Reactie op Winterseline
Hier precies hetzelfde. Onze zoon is bijna 14,5 maand.
Ik dacht dat het kw ...
Onze meid wordt huilend wakker en wilt echt de fles. Als ik de fles geef valt ze wel direct weer in slaap..
één maand geleden
Mijn zoontje werd steeds om 4 uur wakker en we kregen hem past een uur of twee later weer in slaap. Wij hebben dit moment kunnen verschuiven door hem eerst een week steeds later naar bed te doen. Uiteindelijk werd hij ook steeds later wakker.
Toen hij een paar dagen rond zes uur/half zeven wakker werd hebben we de bedtijd weer teruggeschoven en nu slaapt hij van 20 tot 7.