Hoi allemaal,
Onze dochter (15mnd) heeft al een aantal weken iedere ochtend een driftbui tijdens haar ontbijt. Ze krijgt altijd havermoutpap 's ochtends en dat vind ze heerlijk. De happen kunnen haar niet snel genoeg gaan. Direct als ze een hap in dr mond heeft wordt ze wild en boos omdat ze meteen de volgende hap wilt. Ze gaat staan in dr tripptrapp en beukt tegen de achterkant. Uiteindelijk maakt ze zichzelf zo overstuur dat ze zich verslikt en moet hoesten met als gevolg dat ze de volgende hap niet kan nemen en dus alleen maar meer overstuur raakt. Iemand tips?
Geen tips maar heel herkenbaar. Het gaat hier precies zo🙃.
Ik denk dat hij gewoon zo'n enorme honger heeft. Wel merk ik dat als hij savonds na het avondeten nog een bakje yoghurt eet voor het slapen gaan, hij sochtends wat minder snel zo hongerig is dat het drama wordt met pap eten.
Ik durf hierdoor ook geen brood te geven als ontbijt, want dat duurt helemaal lang en wordt waarschijnlijk gooien.
Eet ze haar havermout zelf? Of geven jullie het?
Hier werkt het heel goed als ze het zelf kan doen. Bij ons wordt ze ook boos dat het niet snel genoeg gaat (of dat we het bakje draaien, of welke andere reden dan ook). Zodra ze het zelf doet, gaat het zonder gemopper.
Eet ze haar havermout zelf? Of geven jullie het?
Hier werkt het heel goed ...
Wij geven het omdat ze nog niet met lepel kan eten. Ze eet überhaupt pas sinds een paar weken zelfstandig andere dingen omdat ze eerder nooit iets in haar mond stopte
Wij geven het omdat ze nog niet met lepel kan eten. Ze eet überhaupt pas si ...
En het in een fles geven? Werkt misschien ook nog, dan kan ze ook zelf het tempo bepalen.
Wij hebben het eerst ook in een fles gegeven en nu nog soms als we haast hebben. Dat gaat sneller (en met minder zooi) dan het zelf laten eten😅